датчик на разпределителните валове
borisbebo 11 февруари 2010 - 22:45
vlado semov 12 февруари 2010 - 18:51
VectraB 12 февруари 2010 - 20:06
Колеги, не бъркайте поведението на Multec (X16XEL) със Simtec (независимо от модула). Все пак единия е Delco, а другия е Siemens.
При грешка P0340 се държат по малко по-различен начин ...
Multec не ограничава оборотите до 4512rpm. Но със сигурност записва грешка и работи с фиксиран ъгъл на запалване на 12 градуса, не взима под внимание датчика за детонации "knock sensor".
Нормално е при неизправност в датчика на разпределителните валове (в случая е "Hall"), двигателя да е "спънат"
При грешка P0340 се държат по малко по-различен начин ...
Multec не ограничава оборотите до 4512rpm. Но със сигурност записва грешка и работи с фиксиран ъгъл на запалване на 12 градуса, не взима под внимание датчика за детонации "knock sensor".
Нормално е при неизправност в датчика на разпределителните валове (в случая е "Hall"), двигателя да е "спънат"
borisbebo 13 февруари 2010 - 11:57
VectraB, на 12 Feb 2010, 20:06, каза:
Колеги, не бъркайте поведението на Multec (X16XEL) със Simtec (независимо от модула). Все пак единия е Delco, а другия е Siemens.
При грешка P0340 се държат по малко по-различен начин ...
Multec не ограничава оборотите до 4512rpm. Но със сигурност записва грешка и работи с фиксиран ъгъл на запалване на 12 градуса, не взима под внимание датчика за детонации "knock sensor".
Нормално е при неизправност в датчика на разпределителните валове (в случая е "Hall"), двигателя да е "спънат"
При грешка P0340 се държат по малко по-различен начин ...
Multec не ограничава оборотите до 4512rpm. Но със сигурност записва грешка и работи с фиксиран ъгъл на запалване на 12 градуса, не взима под внимание датчика за детонации "knock sensor".
Нормално е при неизправност в датчика на разпределителните валове (в случая е "Hall"), двигателя да е "спънат"
Съжелявам ако с грешката ми съм подвел някой на колегата Владо Семов ще му кажа че колегата Вектра Б е много запознат и му благодаря че е прочел темата и внесъл яснота за датчки на на неговия двигател
Поздрави
vlado semov 13 февруари 2010 - 14:42
морския 14 февруари 2010 - 13:24
Колеги,не съм съвсем по темата,но вижте моя случай.Колата си пали и върви нормално,но на бензин ми свети постоянно чека,минавам на газ и си гасне .Мерси предварително
vlado semov 14 февруари 2010 - 19:17
borisbebo 15 февруари 2010 - 23:38
Привет в Петък ми дойде новия датчик и днес го смених и сега колата е добре
да се надявам че няма да имам проблеми повече с тая гадост
датчика го купих от ебай и ми излезна 60 лв с доставката
поздрави
да се надявам че няма да имам проблеми повече с тая гадост
датчика го купих от ебай и ми излезна 60 лв с доставката
поздрави
bolgar 20 февруари 2010 - 11:29
Здравейте колеги,
пуснах тема с моите проблми тук: http://www.opelclub-...showtopic=68303 ...защото "симптомите" при моята Астра не са съвсем като тези, които описвате в тази тема.
Тъй като обаче проблемът намирисва, че се корени във въпросния датчик, ще ги резюмирам и тук:
1) придърпване при подаване на газ и гаснене на свободен ход (епизодично);
2) висок разход на гориво (но драстична разлика между градско и извънградско): 20/100 в града, 7/100 извън;
3) загуба на мощност. По-скоро: колата на моменти показва, че може и повече, но тези моменти са рядкост.
При диагностика, освен грешка (1) във въпросния датчик на разпределителен вал (заради която си позволявам да изложа проблемите си и в тази тема) ми излязоха и грешки (2) в ЕГР и (3) в датчик за височинно налягане на всмукателен клапан. След изчистване на грешките и ново заалване, веднага върна 0340.
За съжаление, явно лампата на енджин-чека е изгоряла (не свети никога, дори и при контакт), и не мога да кажа дали дава индикация за проблеми. Тези дни ще отида да ми я оправят и ще споделя резултата.
Не съм предприемал смяна на никой от датчиците, понеже в сервиза не ми гарантираха оправяне на проблемите (казаха "може да е от всеки от тези датчици, може и да е нещо друго; дай да ги сменим, пък ако не се оправи - ще търсим друго"). Чудя се откъде да започна, но май ще е от грешка 0340. Други съвети?
borisbebo, откъде в краяна сметка купи датчика - от e-bay, или от atarget (само 13 GBP??). Моят датчик същия ли е като твоя (GM Part No. 90458252). Май да?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
ПП: При диагностиката замерваха датчика - НЕ беше в норма.
Мнението беше редактирано от bolgar: 20 февруари 2010 - 11:38
пуснах тема с моите проблми тук: http://www.opelclub-...showtopic=68303 ...защото "симптомите" при моята Астра не са съвсем като тези, които описвате в тази тема.
Тъй като обаче проблемът намирисва, че се корени във въпросния датчик, ще ги резюмирам и тук:
1) придърпване при подаване на газ и гаснене на свободен ход (епизодично);
2) висок разход на гориво (но драстична разлика между градско и извънградско): 20/100 в града, 7/100 извън;
3) загуба на мощност. По-скоро: колата на моменти показва, че може и повече, но тези моменти са рядкост.
При диагностика, освен грешка (1) във въпросния датчик на разпределителен вал (заради която си позволявам да изложа проблемите си и в тази тема) ми излязоха и грешки (2) в ЕГР и (3) в датчик за височинно налягане на всмукателен клапан. След изчистване на грешките и ново заалване, веднага върна 0340.
За съжаление, явно лампата на енджин-чека е изгоряла (не свети никога, дори и при контакт), и не мога да кажа дали дава индикация за проблеми. Тези дни ще отида да ми я оправят и ще споделя резултата.
Не съм предприемал смяна на никой от датчиците, понеже в сервиза не ми гарантираха оправяне на проблемите (казаха "може да е от всеки от тези датчици, може и да е нещо друго; дай да ги сменим, пък ако не се оправи - ще търсим друго"). Чудя се откъде да започна, но май ще е от грешка 0340. Други съвети?
borisbebo, откъде в краяна сметка купи датчика - от e-bay, или от atarget (само 13 GBP??). Моят датчик същия ли е като твоя (GM Part No. 90458252). Май да?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
ПП: При диагностиката замерваха датчика - НЕ беше в норма.
Мнението беше редактирано от bolgar: 20 февруари 2010 - 11:38
borisbebo 20 февруари 2010 - 14:18
bolgar, на 20 Feb 2010, 11:29, каза:
Здравейте колеги,
пуснах тема с моите проблми тук: http://www.opelclub-...showtopic=68303 ...защото "симптомите" при моята Астра не са съвсем като тези, които описвате в тази тема.
Тъй като обаче проблемът намирисва, че се корени във въпросния датчик, ще ги резюмирам и тук:
1) придърпване при подаване на газ и гаснене на свободен ход (епизодично);
2) висок разход на гориво (но драстична разлика между градско и извънградско): 20/100 в града, 7/100 извън;
3) загуба на мощност. По-скоро: колата на моменти показва, че може и повече, но тези моменти са рядкост.
При диагностика, освен грешка (1) във въпросния датчик на разпределителен вал (заради която си позволявам да изложа проблемите си и в тази тема) ми излязоха и грешки (2) в ЕГР и (3) в датчик за височинно налягане на всмукателен клапан. След изчистване на грешките и ново заалване, веднага върна 0340.
За съжаление, явно лампата на енджин-чека е изгоряла (не свети никога, дори и при контакт), и не мога да кажа дали дава индикация за проблеми. Тези дни ще отида да ми я оправят и ще споделя резултата.
Не съм предприемал смяна на никой от датчиците, понеже в сервиза не ми гарантираха оправяне на проблемите (казаха "може да е от всеки от тези датчици, може и да е нещо друго; дай да ги сменим, пък ако не се оправи - ще търсим друго"). Чудя се откъде да започна, но май ще е от грешка 0340. Други съвети?
borisbebo, откъде в краяна сметка купи датчика - от e-bay, или от atarget (само 13 GBP??). Моят датчик същия ли е като твоя (GM Part No. 90458252). Май да?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
ПП: При диагностиката замерваха датчика - НЕ беше в норма.
пуснах тема с моите проблми тук: http://www.opelclub-...showtopic=68303 ...защото "симптомите" при моята Астра не са съвсем като тези, които описвате в тази тема.
Тъй като обаче проблемът намирисва, че се корени във въпросния датчик, ще ги резюмирам и тук:
1) придърпване при подаване на газ и гаснене на свободен ход (епизодично);
2) висок разход на гориво (но драстична разлика между градско и извънградско): 20/100 в града, 7/100 извън;
3) загуба на мощност. По-скоро: колата на моменти показва, че може и повече, но тези моменти са рядкост.
При диагностика, освен грешка (1) във въпросния датчик на разпределителен вал (заради която си позволявам да изложа проблемите си и в тази тема) ми излязоха и грешки (2) в ЕГР и (3) в датчик за височинно налягане на всмукателен клапан. След изчистване на грешките и ново заалване, веднага върна 0340.
За съжаление, явно лампата на енджин-чека е изгоряла (не свети никога, дори и при контакт), и не мога да кажа дали дава индикация за проблеми. Тези дни ще отида да ми я оправят и ще споделя резултата.
Не съм предприемал смяна на никой от датчиците, понеже в сервиза не ми гарантираха оправяне на проблемите (казаха "може да е от всеки от тези датчици, може и да е нещо друго; дай да ги сменим, пък ако не се оправи - ще търсим друго"). Чудя се откъде да започна, но май ще е от грешка 0340. Други съвети?
borisbebo, откъде в краяна сметка купи датчика - от e-bay, или от atarget (само 13 GBP??). Моят датчик същия ли е като твоя (GM Part No. 90458252). Май да?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
ПП: При диагностиката замерваха датчика - НЕ беше в норма.
колега на 100 процента ти ги прави тези неща от датчика и грешка 0340 е това
твоя датчик не като моя а като на 16XEL 99процента съм сигурен но пак да се провери
значи моя датчик го намерих в ибей а като дойде пишеше изпратил атаргет
http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-Corsa-V...a8#ht_500wt_737 това ти е датчика в Бългаия ги има и по магазините но беше около 120-30 лева ако не се лъжа
разровисе в ибей може да го намериш и по евтин виж продуктите на airflowmeter http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...T#ht_1778wt_946
успех и поздрави
bolgar 20 февруари 2010 - 15:00
borisbebo, на 20 Feb 2010, 14:18, каза:
колега на 100 процента ти ги прави тези неща от датчика и грешка 0340 е това
твоя датчик не като моя а като на 16XEL 99процента съм сигурен но пак да се провери
значи моя датчик го намерих в ибей а като дойде пишеше изпратил атаргет
http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-Corsa-V...a8#ht_500wt_737 това ти е датчика в Бългаия ги има и по магазините но беше около 120-30 лева ако не се лъжа
разровисе в ибей може да го намериш и по евтин виж продуктите на airflowmeter http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...T#ht_1778wt_946
успех и поздрави
твоя датчик не като моя а като на 16XEL 99процента съм сигурен но пак да се провери
значи моя датчик го намерих в ибей а като дойде пишеше изпратил атаргет
http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-Corsa-V...a8#ht_500wt_737 това ти е датчика в Бългаия ги има и по магазините но беше около 120-30 лева ако не се лъжа
разровисе в ибей може да го намериш и по евтин виж продуктите на airflowmeter http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...T#ht_1778wt_946
успех и поздрави
Мерси, колега! Явно ще се прави...
Днес ходих да си сменя крушката на енджин чека (както писах по-горе - не светеше никога), и какво установихме: ми тя крушката е свалена заедно с фасунката!!! Явно предишният собственик е знаел за проблема, но е предпочел да я продаде, вместо да я поправя!!! Чувствам се меко казано "прецакан" След смяната на крушката, енджин чекът СВЕТИ НЕПРЕКЪСНАТО!
Чудя се и какви ли още подводни камъни ще излязат...??
Сега започвам голямото търсене на датчик... ще споделям!
Бих бил благодарен ако някой може да ми каже какъв е със сигурност датчика!
Предварително благодаря!
borisbebo 20 февруари 2010 - 15:48
bolgar, на 20 Feb 2010, 15:00, каза:
Мерси, колега! Явно ще се прави...
Днес ходих да си сменя крушката на енджин чека (както писах по-горе - не светеше никога), и какво установихме: ми тя крушката е свалена заедно с фасунката!!! Явно предишният собственик е знаел за проблема, но е предпочел да я продаде, вместо да я поправя!!! Чувствам се меко казано "прецакан" След смяната на крушката, енджин чекът СВЕТИ НЕПРЕКЪСНАТО!
Чудя се и какви ли още подводни камъни ще излязат...??
Сега започвам голямото търсене на датчик... ще споделям!
Бих бил благодарен ако някой може да ми каже какъв е със сигурност датчика!
Предварително благодаря!
Днес ходих да си сменя крушката на енджин чека (както писах по-горе - не светеше никога), и какво установихме: ми тя крушката е свалена заедно с фасунката!!! Явно предишният собственик е знаел за проблема, но е предпочел да я продаде, вместо да я поправя!!! Чувствам се меко казано "прецакан" След смяната на крушката, енджин чекът СВЕТИ НЕПРЕКЪСНАТО!
Чудя се и какви ли още подводни камъни ще излязат...??
Сега започвам голямото търсене на датчик... ще споделям!
Бих бил благодарен ако някой може да ми каже какъв е със сигурност датчика!
Предварително благодаря!
сваляй капака на ангренажа и го виж какъв е но според мен е този който ти пратих
VectraB 21 февруари 2010 - 14:58
сваляй капака на ангренажа и го виж какъв е но според мен е този който ти пратих
Проверих в EPC и потвърждавам казаното от borisbebo
Номерата на датчика разпределителни валове за X14XE и X16XEL :
по GM 90412795
Кат. номер 62 36 000
На картинката в EPC изглежда по същия начин, както показания в е-bay.
Zygot 24 февруари 2010 - 13:28
Колеги след близо 9 месеца мъки и напъни да оправя работата по "еФтинко" накрая купих оригинален датчик. Поне във Варна не намерих място където да продават датчик от друг производител който да е инпулсен( Хол) ,а не индуктивен.
Датчика го закупих от Аутоплюс Варна за ~220лв. (с прилична отстъпка)
Дори и след диагностика всичко е ОК няма грешак и колата е много по-мощна и отзивчива.
Работих и по ремонтиране на тези датчици, подтикнат от темата на колегата ivantcho всичко е ОК при използването на TLE4905 ,но трябва да имате оригиналния датчик на разпределителния вал за да може да подава коректен сигнал(има вграден силен магнит). Не го направих с моя защото го чупих на части и магнита на който се разчита беше на счупен на две и реших да не експериментирам.
Благодаря и на колегата FRYER който ми услужи с неговия развален датчик от Х18ХЕВ за опитите ми да го съживя датчик на Хол TLE4905. ( на който му трябва за нещо да ми пише- трябва само транспортните разходи да си поеме)
Мнението беше редактирано от Zygot: 24 февруари 2010 - 13:28
Датчика го закупих от Аутоплюс Варна за ~220лв. (с прилична отстъпка)
Дори и след диагностика всичко е ОК няма грешак и колата е много по-мощна и отзивчива.
Работих и по ремонтиране на тези датчици, подтикнат от темата на колегата ivantcho всичко е ОК при използването на TLE4905 ,но трябва да имате оригиналния датчик на разпределителния вал за да може да подава коректен сигнал(има вграден силен магнит). Не го направих с моя защото го чупих на части и магнита на който се разчита беше на счупен на две и реших да не експериментирам.
Благодаря и на колегата FRYER който ми услужи с неговия развален датчик от Х18ХЕВ за опитите ми да го съживя датчик на Хол TLE4905. ( на който му трябва за нещо да ми пише- трябва само транспортните разходи да си поеме)
Мнението беше редактирано от Zygot: 24 февруари 2010 - 13:28
vlado semov 25 февруари 2010 - 10:47
vlado semov, на 12 Feb 2010, 18:51, каза:
не спира като стигне 4500об,но мотора се товари много.Датчика вече го смених и след половин час каране даде грешка,и утре пак трябва да ходя на диагностика.
Показа,че няма грешки,но проблема си остана като запаля може да работи и върви перфектно и при следващото палене направо не къса.Някакви предложения?
Поздрави
borisbebo 25 февруари 2010 - 21:27
vlado semov, на 25 Feb 2010, 10:47, каза:
Показа,че няма грешки,но проблема си остана като запаля може да работи и върви перфектно и при следващото палене направо не къса.Някакви предложения?
Поздрави
Поздрави
закачи я на диагностика и виж какво ще покаже и си виж да не е буксата на тъпия датчик че колеги се оплакваха от нея поздрави и успех
драсни като има резултат
vlado semov 27 февруари 2010 - 16:06
[quote name='borisbebo' date='25 Feb 2010, 21:27' post='749652']
закачи я на диагностика и виж какво ще покаже и си виж да не е буксата на тъпия датчик че колеги се оплакваха от нея поздрави и успех
драсни като има резултат
[/quot сега си поръчах блок бобина,че май само нея не съм сменял и дано да има положителен резултат
закачи я на диагностика и виж какво ще покаже и си виж да не е буксата на тъпия датчик че колеги се оплакваха от нея поздрави и успех
драсни като има резултат
[/quot сега си поръчах блок бобина,че май само нея не съм сменял и дано да има положителен резултат
vlado semov 28 февруари 2010 - 20:14
Всичко е било от бобината,днес я смених и всичко се оправи
vlado semov 17 март 2010 - 00:21
Като смених бобината колата вече беше загряла и работеше перфектно,като я запалих сутринта си работеше добре и след 5 мин. каране спирам,и започнаха едни гадни вибрации в купето направо ужас цялата се тресе,като загря и се оправи и сега положението е същото.
valkata 18 октомври 2010 - 14:20
При мен от известно време започна да свети чека главно на загрял двигател и колата влизаше във сервизен режим . При гасене и палене отново някои път се оправяше , а друг път не . При самодиагностика на контакт излизаха грешки и за двата вала , но като запаля колата лампата спираше да мига . Ходих на диагностика но там излязоха грешки и за двата датчика , но след като ги изчистиха не се появиха отново докато бях в сервиза . "Майстора" каза че вероятно проблема е в датчик колянов вал . На моя отговор че колата без този датчик няма да запали той отговори " че му омръзнало от разбирачи и че колата щяла да запали и с откачена букса на датчика на колянов вал само по сигнала от датчика на разпределителния вал ". Както работеше колата разкачи буксата и колата съответно угасна . Опитите му да запали излязоха несполучливи докато не закачи буксата на датчик колянов вал отново . При откачване на буксата на разпределителен вал колата продължаваще да работи но влизаше в сервизен режим . "Майстора" /наричам го така защото не му знам името/ каза че не може да установи проблема ./ въобще почувствах се прецакан с 30 лв. /. Днес като загря колата и започна да свети чека разкачих буксата на датчика на разпределен вал и примерих съпротивленията . Между 1 и 2 краче бяха 14 ома , а между 1 и 3 уреда не отчете връзка . Когато колата изстина отново измерих сапротивленията и тогава ми отчете 16 ома . Въпроса ми е дали е възможно да прекъсва връзката между буксата и датчика и някои успявал ли е да ремонтира успешно такъв датчик ?
След това установих че проблема вероятно е механичен , при разклащане на третото краче проблема се появява и на студено . Когато ми остане малко време мисля да сваля датчика и да пробвам да го разкапсоловам . За резолтата ще пиша във форума , като надявам се няма да се наложи да пускам тема от рода на : " Купувам букса разпределителен вал "
Мнението беше редактирано от valkata: 18 октомври 2010 - 14:59
След това установих че проблема вероятно е механичен , при разклащане на третото краче проблема се появява и на студено . Когато ми остане малко време мисля да сваля датчика и да пробвам да го разкапсоловам . За резолтата ще пиша във форума , като надявам се няма да се наложи да пускам тема от рода на : " Купувам букса разпределителен вал "
Мнението беше редактирано от valkata: 18 октомври 2010 - 14:59