Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Силов Тунинг

Силов тунинг на XEV

Бижо Бижев снимка Бижо Бижев 15 юли 2010 - 15:01

Колега малко е встрани от темата но какво е разпределението на масите. Разпределението е също толкова важно за добро поведение на автомобила. Независимо колко искаш да засили мотора, при едно правилно разпределение на масите автомобила ще има съвсем различно поведение и ако си познаваш автомобила добре, ще може да свалиш от времената. Подходящите гуми, окачване, тегло равно разпределно, охлаждане на двигателя, спирачна система ако са направени както трябва колата ще следва съвсем различна треактория и от там времената ще са надолу. На влизане в кроасана когато ти избяга задницата и се завъртя на спирачка ли караше тогава?
Отговори

Krasteff снимка Krasteff 15 юли 2010 - 17:54

Да не забравяме, че калибрата е с носачи отзад и това спомага много за стабилизирането и в завоите.
Отговори

Manta2005 снимка Manta2005 15 юли 2010 - 18:40

 VanVan, на 15 Jul 2010, 14:21, каза:

,..............
Аз искам да попитам колегата Манта какво им има на симтек 70 ЕКУ-тата, та съветва да се сменят? Това ще е интересно за доста хора...


не симтек 70 а симтек 56.Х
накратко симтек 56.Х са три разновидности.. (грубо)
симтек 56.0 и 56.1 (са два еднакви компютъра като от първия има софтуерно версии БЕЗ екологии, от C18XE) двата са взаимнозаменяеми по инсталации (и двата работят със ЕДОПЪТЕН колектор)
симтек 56.5 е малко по друга бира той освен сичката екологична гняс която има може и вече да управлява и двупътен колектор (май само омега със него е с еднопътен) и не е съвместим по инсталация със горните два симтека, също е добре да се спомене че само някой от ранните симтеци са без имобилайзер.

а общото гадно нещо на симтеците е че нещата се случват ОТВРАТРИТЕЛНО БАВНО, заради екологиите бавно обогатява бавно минава през картите абе въобще бавно.. и екологично колата не е така "жива", сменяме я със друга електроника и нещата си идват намястото
Отговори

VanVan снимка VanVan 15 юли 2010 - 19:07

Споделям твоето мнение, че са бавни.
Отговори

tchingar78 снимка tchingar78 15 юли 2010 - 20:29

 Бижо Бижев, на 15 Jul 2010, 16:01, каза:

Колега малко е встрани от темата но какво е разпределението на масите. Разпределението е също толкова важно за добро поведение на автомобила. Независимо колко искаш да засили мотора, при едно правилно разпределение на масите автомобила ще има съвсем различно поведение и ако си познаваш автомобила добре, ще може да свалиш от времената. Подходящите гуми, окачване, тегло равно разпределно, охлаждане на двигателя, спирачна система ако са направени както трябва колата ще следва съвсем различна треактория и от там времената ще са надолу. На влизане в кроасана когато ти избяга задницата и се завъртя на спирачка ли караше тогава?


Напълно съм съгласен с това което си написъл. Пистовият автомобил е доста комплексно нещо както знаем и това ми харесва. В момента е на 600 кг отпред и 400 отзад плус минус. Проблема е че сега наистина ми бяга задницата, но мисля че ще намеря решение. Няколко бяха причините или грешките който направих преди кроасана, едната е че отворих много завоя, това ме доведе до по рязко влизане в него а и малко преди това минах през един гьол и може би охладих гумите.
Другото е че за първи път карам с тези гуми и незнаех до каде им е границата, НО РАЗБРАХ :newsm05_41: вече знам :mhihi: . Човек се учи от всеки завой :newsm05_41:
Отговори

Бижо Бижев снимка Бижо Бижев 15 юли 2010 - 21:41

Пожелавам ти успех човече и повярвай ми ще ти е нужен особенно ако си решил сериозно да се занимаваш с това. :mhihi: Ината ти трябва да е по голям от този на колата.
Помисли за добре подредена кутия :newsm05_41:

Познавам един който сложи ХЕВ на аскона Б и катери Витоша с по 160км/ч нагоре зимата и е доста доволен от автомобила, единственият му проблем бил че мотора му харчи масло почти колкото бензин.
Двигателя не е пипан, единственото което е + че има добра кутия и я държи в перфектните обороти :newsm05_41:

Има доста по нета писано за развитие на ХЕВ и вече някой колеги ти дадоха жокер, моят съвет е да ги послушаш (може и на лични да си говорите вече :newsm05_41: ) Чуват ги нещата и най малкото ще ти е полезно като информация.
Отговори

tchingar78 снимка tchingar78 16 юли 2010 - 15:07

И за кутията съм помислил, но ще помоля всеки който има точна информация да е сподели,,,ако иска де... Иначе ми е ясно какво трябва да се променя, но не ми е ясно с точност. Например кутията...числа и т.н. Валове.....числа и т.н. както някой колеги вече писаха. Знам че трябва всичко което се върти да се олекотява ама с колко докаде..... Ще помоля всеки който има опит с този мотор да пише какво и как е променял и дали е доволен. Ако имаш някакъв опит с разпределението на масите, понеже ме беше питал, може и на лично да споделиш :) :newsm05_41: :mhihi:
Мнението беше редактирано от tchingar78: 16 юли 2010 - 15:54
Отговори

MIG-OPEL снимка MIG-OPEL 16 юли 2010 - 22:25

Колега слушай какво ти казва колегата МАНТА 2005 и няма да сгрешиш.
Отговори

tchingar78 снимка tchingar78 17 юли 2010 - 13:34

 MIG-OPEL, на 16 Jul 2010, 23:25, каза:

Колега слушай какво ти казва колегата МАНТА 2005 и няма да сгрешиш.


:newsm05_41: абсолютно, мнения като неговите ми помагат най-много, за което мерси.
Отговори

vectra_rules снимка vectra_rules 11 август 2010 - 19:42

+1 за съветите на колегата MANTA2005! Първо искам да кажа, че колата и като замисъл и като изпълнение до този момент кефи екстремално много! Евала за ентусиазма и желанието колега! И понеже виждам, че колата се кара писта и ако не се лъжа на time attack, искам да попитам нарочно ли гониш атмосферен мотор с цел попадане в определен клас или е поради причина,че искаш да развиваш атмосферен мотор? Защото ако не си ограничен от изискванията за определен клас, защо не помислиш са поставиш механичен компресор на мотора? Според мен за състезания от типа на time attack, особено като се имат впредвид българските писти, компресора е доста подходящ. Т.нар. throttle responce особено в ниските обороти ще е на ниво, въртящият момент също, мощността идва плавно с оборотите - все неща които като цяло ми се струват доста важни на излизането от завой на кола с предно предаване. Но това е само на теория. На практика не сме България и незнам до колко примера който ще дам е уместен - time attack Cobalt SS на GM Performance Division. А и доколкото имам спомен именно колегата МANTA2005 беше слагал компресор на екотека, та в този ред на мисли е правено подобно нещо в нашия форум.
Поздрави и успех в начинанието! :sad-smiley-046:
Отговори

v_ankata снимка v_ankata 11 август 2010 - 20:01

Не съм запознат в детайли с ХЕВ мотора, но место да сменяваш електроники, защо не сложиш направо една мега и да приключиш с въпроса..?
Вярно не е много евтино, но ефекта ще е добър и когато и каквото промениш по мотора ще можеш да си я настроиш, наистина са малко хората които умеят да настроят мега, но пък все пак ги има.
Другото което е без разпределителани валове, пружини и тн. ефекта няма да e голям. Спокойно можеш да черпиш идей от проекта на колегата Zender, въпреки че там средствата не се мислят особенно / а така и трябва за да стане като хората/, все пак има неща които могат да ти бъдат много полезни.
Мнението беше редактирано от v_ankata: 11 август 2010 - 20:02
Отговори

Manta2005 снимка Manta2005 14 август 2010 - 10:51

 v_ankata, на 11 Aug 2010, 21:01, каза:

Не съм запознат в детайли с ХЕВ мотора, но место да сменяваш електроники, защо не сложиш направо една мега и да приключиш с въпроса..?
Вярно не е много евтино, но ефекта ще е добър и когато и каквото промениш по мотора ще можеш да си я настроиш, наистина са малко хората които умеят да настроят мега, но пък все пак ги има.
Другото което е без разпределителани валове, пружини и тн. ефекта няма да e голям. Спокойно можеш да черпиш идей от проекта на колегата Zender, въпреки че там средствата не се мислят особенно / а така и трябва за да стане като хората/, все пак има неща които могат да ти бъдат много полезни.


не знам клоко меги си сложил но няма такъв филм "сложиш направо една мега и да приключиш с въпроса" просто нещата не са такива каквито ни се иска... (за съжяление, филма ще е много голям)

иначе с еку от C18XE + неговите валове + нов смукателен колектор и задължително нов испускателен , нещата ще са перфектно бюджетно ориентирани...
маховик от ц20НЕ (6,5кг.) олекотява се на изрод и без проблем се слага 228мм съединител от ХЕ. коляновия вал може да се сложи също от сатаро НЕ (малко по-лек е отделно също може да се подложи на диета... според емн това е бюджетния вариант за сега ... ще влезе във 1000-дата лева..
иначе нещо ново видях тези дени не мога да потвърдя със цифри но намерихме много по-леки хидравлични пулове (поне на държене на ръка) за опелите от едно деу :) да не казвам голяма дума но бяха с поне 10-15гр. по-леки... (което си е голяма помощ за пръжинките на клапаните
Отговори

tchingar78 снимка tchingar78 15 август 2010 - 21:12

Колегата Manta 2005 е винаги една идея напред, евала за познанията. В момента имам други проекти и там се харча доста и за това за сега изчаквам, но рано или късно ще отделя сума за проекта. Зман че ще ми трябват над 5 за да станат нещата горе долу.. само за мотора.
По въпроса за компресор, участвам и в други състезания и така ще влезна в клас в който каквото и да сложа едва ли ще ми помогне :icon_wink2: .
Тази кола е само хоби и за мен е важно АЗ да съм доволен там където е карам.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg