Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Задно окачване Вектра Б

Тази тема е заключена

bem_badem снимка bem_badem 01 март 2010 - 03:37

Използвани са тампони на фирма Powerflex,клещи(тип гарга или както там се наричат),ножовка(малка с лист за метал)+стандартни инструменти като крик,отверки,чук(гумен)и ключове и гедорета с размери-13/16/17/18/19 и 21

Смяна на преден тампон на заден носач!

1.След като вдигнете колата на крик,развивате трите болта на планката,която държи носача към купето.

Публикувано изображение

2.След това развивате болта,които държи амортисйора към носача.
3.Развивате болта крепящ стабилизиращата щанга към носача

Публикувано изображение

4.При това положение,ноцача трябва да падне леко надолу,за да можете да развиете болта,който държи планката за носача.Развивате този болт.
5.Тук вече е по-трудната част,ако нямате уред за избиване на тампони!В употреба влиза ножовката.Наи-често заводският тампон е скъсан и лесно ще извадите гумената му част на ръка.На останалото аломиниево тяло правите разрез с ножовката и след това с малко по-дебела отверка го избивате!

Публикувано изображение

Публикувано изображение

След като направите и това,пред вас се разкрива следната гледка-

Публикувано изображение

Публикувано изображение

6.Зачиствате ухото на носача и поставяте новият тампон,за които не ви е необходима преса,слага се на ръка без никакви усилия.

Публикувано изображение

Сглобявате по обратният ред!!!


Смяна на тампони на стабилизираща щанга(задна)

1.Вдигате колата на крик и сваляте гумата.Разкрива се следната картинка-

Публикувано изображение

2.Развивате гайката,но не нацяло,а докато стигне края на болта.

Публикувано изображение

3.Взимате една по-голяма отверка,поставяте я м/у двете планки и започвате да удряте докато се разтворят.

4.След като планките се разтворят,развивате гаиката,разкопчавате предната част на скобата,като внимавате да не извадите болта от задната,но и това да стане не е много фатално.Просто после ще ви е по-трудно затварянето на скобата.
5.Сваляте старият тампон.Зачиствате мястото където е стоял.

Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от Auris 1.6 vvt-i: 02 март 2010 - 10:38
Отговори

borisbebo снимка borisbebo 01 март 2010 - 09:49

Колега супер тема браво много добри обеснения за цялата процедура придружени със снимоов материал .
Сори че ползвам тази тема но мисля че не е небходимо да пускам нова може в тая да се опише .
Нека някой да обясни разликата в полиуретановите тампони и обикновенните освен в цената , какви са им предимствата . тъй като във форума намерих само кой какви тампони иска да слага и никой не е обяснил
Благодаря на всички
Поздрави
Отговори

bem_badem снимка bem_badem 01 март 2010 - 12:24

6.Намазвате новият с греста,която е в комплекта и го поставяте на щангата.

Публикувано изображение

7.Поставяте предната част на скобата в/у него

Публикувано изображение

8.Защипвате задната част за предната и стискате с клещи за да може болта да влезе през дупката.След като направите това вкарвате болта през дупката на ухото и завивате гаиката.Когато завивате тя прибира и стяга скобата(която м/у другото има шлици,забравих да спомена)

Публикувано изображение

Получавате това в завършен вид-

Публикувано изображение

Благодарение на вас и - Публикувано изображение

Надявам се темата да е от полза на всички!!!

Моля някои модератор,ако може да качи снимките директно в темата,нека го направи! Аз лягам,че стана време за ставане!


С няколко думи....
Полиуретанът е бил с нас като специализирана пластмаса за около тридесет години. Все пак последните достижения вече направят възможни много специални свойства в този материал. Тампоните са едни от най-високо стресираните компоненти, монтирани на автомобил. Те преминават огромно напрежение и в най-трудни условия, без поддръжка или смазване.

Материалите са изработени от гума е съединение, което съдържа природни продукти, които се влошават с възрастта. Тя става по-мека и по-отстъпчива, издържа на силите върху нея по-малко и по-малко. Поради това позволява все повече и повече движение на спирачните компоненти и предлагане на по-малко и по-малко контрол над спирачната геометрия.

Това на свой ред причинчва ускорено износване на гумите, спирачната нестабилност и лоша работа. Това е една от най-големите причини и можете веднага да усетите разликата при шофиране на три годишен автомобил в сравнение с нов от шоурум. Все пак дори и нови автомобили ще се възползват от тампони POWERFLEX тъй като с най-високият си дизайн, които предлагат имат много по-ефективен контрол над окачващите компоненти в много по-голяма степен от нормалните продукти от каучук.С технологичния напредък в този материал се дава възможност за преодоляване на общите проблеми, свързани с тампони, като по-трудното преодоляване увеличаване на шума. С правилен инженеринг на полиуретанови съединения, могат да се правят 25-30% по твърди от каучук нови елементи, но с абсолютно същите шумопоглъщащи свойства.

Преведено от сайта на Powerflex!
Мнението беше редактирано от Auris 1.6 vvt-i: 02 март 2010 - 10:50
Причина за редактиране:: Разделих първото мнение, иначе няма как снимките да се виждат всичките.
Отговори

vectrab_91 снимка vectrab_91 25 февруари 2011 - 23:50

Здравейте и аз съм,със същият проблем.Отзад се чува едно мн гадно тропане и искам да си реша проблема.ако може да ми кажете кое точно трябва да се смени точно фтилките или тампоните,защото чувам различни варианти и ако може да ми кажете горе долу цена на фтулка и тампои.мерси предварително за обърнатото внимание
Отговори

dth_user снимка dth_user 26 февруари 2011 - 12:26

По-скоро втулки... От собствен опит споделям: повдигнете с крик всяка задна страна последователно; захванете повдигнатото колело с вертикално разположени ръце, опитайте да разклатите. Ако има луфтове във верт. ос, то говорим за втулки - по две от всяка страна, с ед. цена от 18 до 40 и повече обезценяващи се лева, смяната отделно. Задължително стенд геометрия след това. Относно предните големи тампони на задните носачи, те не дефектират толкова, колкото втулките, но могат да бъдат проверени при освободен отзад носач - от 25 лева нагоре едната.
Отговори

bojo06 снимка bojo06 26 февруари 2011 - 20:55

 dth_user, на 26 Feb 2011, 12:26, каза:

По-скоро втулки... От собствен опит споделям: повдигнете с крик всяка задна страна последователно; захванете повдигнатото колело с вертикално разположени ръце, опитайте да разклатите. Ако има луфтове във верт. ос, то говорим за втулки - по две от всяка страна, с ед. цена от 18 до 40 и повече обезценяващи се лева, смяната отделно. Задължително стенд геометрия след това. Относно предните големи тампони на задните носачи, те не дефектират толкова, колкото втулките, но могат да бъдат проверени при освободен отзад носач - от 25 лева нагоре едната.

Не се налага реглаж на заден мост при смяна на шарнирните втулки!
Само след смяна на големия тампон на задния мост се прави реглаж. Точно при него е мястото за реглаж!
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 26 февруари 2011 - 22:54

Затварям темата, за да избегне излишния СПАМ.
Ако някой иска да добави нещо по темата - да пише ЛС на произволно избран Мод.
Отговори
Тази тема е заключена
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg