Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Разлепяне PVC фарове, промяна на дирекция, настройка на прожектори и др.

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 20:35

Здравейте, колеги с опели!
Реших да ви копирам тема, която публикувах в моя форум за близки на вашите коли.
Намирам, че много от вас и нещата, които ви интересуват, ще бъдат покрити тук, така че се надявам да ви бъда полезен.

Ще започна отдалеч...
Направих доста промени по моята талига, та реших и ксенон да си сложа като капак на всичко, но след изчетени сума неща против Н4 и рефлектори, след дълго търсене попаднах на обява от e-bay, където намерих съвсем фабрични фарове втора употреба за Нубира 1 (по принцип се вграждат в CDX вариант с кожи, автоматици, автопилоти и др. екстри от горния клас на моя модел. Малко с закъснение осъзнах, че съм поръчал фарове от Англия (обратно движение) и попаднах в следния филм, където може да намерите много полезни неща и за вашите фарове, предполагам...
(понеже ползвам цитати, може да се получи безсмислено свързване на мненията).

Ето с тези неща се сдобих по неведоми пътища, след дълго чакане и сума поръчки, грешни адреси, познати на познати и т.н.:
Публикувано изображениеПубликувано изображение
...и след като установих, че съм се прецакал с дирекцията на движение, изживях различни моменти на лична драма, нерви...
Изпих 2 ракии, изпуших 2 цигари и спрях да нервнича и се хванах здраво за работа. Концентрацията си е най-важното нещо! :D
Публикувано изображение
и най-накрая, след няколко нервни приистъпи, след неуспешни опити за ремонт, успях да постигна душевна хармония и почнах с разлепването - най-трудно бе да преодолея момента на съпротивление на широката повърхност, без да нараня пластмасовите ръбове. (само да добавя, че достигането до този момент бе повече от половината време по интервенции)
Публикувано изображение
Точно това бе най-критичната част, после вече е лесно...
Трябва да се подлагат всички възможни отвертки и други оръжия да придържат еластичното обратно движение, както и да се подпрат ето тези зъби, за да не се счупи пластмасата:
Публикувано изображение
А това е главният враг - лепкава материя, нещо средно между болкит, дъвка и силикон
Публикувано изображение
Най-накрая..................
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Мнението беше редактирано от ogip: 15 октомври 2009 - 20:50
Отговори

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 20:40

Смъкнах прожектора
Публикувано изображениеПубликувано изображение
и с любопитство го разглобих на основни части и почнах да умувам как да променя шарката на светлината
Публикувано изображениеПубликувано изображение
трябва да стане от RHD на LHD...
Още не съм стигнал до средата на работата на единият фар :(
Публикувано изображение
...а това са дългите светлини в остатъка на скелета на фара
Публикувано изображение
От тук натам смятам да завъртя блендата с около 15 градуса, но още мисля как ще стане...
Не мога да повярвам в какъв филм се вкарах, вместо да завъртя няколко болта...
Така и не срещнах подобна тема никъде в БГ и чужди форуми.
Мнението беше редактирано от ogip: 15 октомври 2009 - 20:45
Отговори

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 20:47

"slowtraveler" каза:

П.П.С. Оги, като гледам щорката се хваща с три болта към рефлектора?
Тогава можеш да пробваш следното - мястото върху рефлектора за единичния болт да го разпробиеш на ново място така, че да е завъртяна щорката на необходимия ъгъл. А на двойната опора да срежеш малко крачетата, така, че да можеш да ги притиснеш към рефлектора, като монтираш над тях ламаринка на стандартните захвати на рефлектора... По снимките ми се струва, че това ще е най-лесния начин...

Точно това мисля да направя, само трябва да нагодя точният ъгъл (среза на светлина е доста остър, няма нищо общо с рефлектора), вече съм го намисли как да го направя с големи шайби да притегна режектора от другата страна на болтчетата с 15 градуса завъртане, с допир до тях - идва точно наобратно. Другото, което си мисля е дали да не прорежа шарката от __/ на __/-
------
Установих, че ъгъла се пада точно по средата на оста на фокуса, или поне така изглежда, така че ще пробвам да завъртя само режектора/щората.
------
Фокусното разстояние не се променя, променям само ъгъла по часовника, днес си поиграх доста и утре ще закова положението с подходящи шайби ето така:
Публикувано изображение

а иначе си играх около 2 часа да събера лепкавото нещо и да освободя жлеб за обратното прибиране на "стъклото". После мисля да използвам горещ въздух и събраният материал за обратно изолиране + силикон.
Публикувано изображение

...и между другото режектора се намира на строго определено място и разстояние по средата на цялата история между рефлектора и лупата, има някаква изпъкналост и форма, според отразените лъчи, едва ли съм нагодил точните фокусни разстояния, но по това, което получавам като проекция на стената смятам, че е в много пъти по-добре от рефлектора и няма грам разсейки, мога спокойно да си купя сега ксенонче Н1 и да разкарам старото Н4 :)

Да... днес ми отне 9 часа единият фар само и то до половината, утре ще съм по-бърз предполагам, макар че може да отида до Пловдив и да замразя ситуацията...

Следва ФАЗА-3 - сглобяване на левия фар и правене на десния (ще е дълга фаза). През това време трябва да измисля, как да не гасне късата светлина като включвам на дълги. Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
Отговори

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 21:01

Следват бързи размени на мнения с колеги:
аз -Имам идеи с диод, или с галванична промяна на контактите, ще видим кое е по-лесно...
колега - Най-просто, лесно и надеждно е с обикновенни релета.
друг колега - Чрез оригиналните релета ,това на дългите захранва релето на късите през диод.Всичко в оперативната верига.
аз - Т.е. споделяш идеята ми за шунт с диод от релето на дългите към късите?
колега - Преди да скочиш на ксенон - пробвай го дали и той ще стои фокусиран...
Често ксеноновата крушка заради различното физическо местоположение на разряда спрямо рефлектора на фара, ръба не се 'отрязва', а замазва (не е на фокус)...
Освен това ми прави впечатление, че в лявата част на снопа има 'по-къс' участък...
При мен е обратно - в самия ляв край снопа отново леко се покачва и осветява добре левия банкет, без да заслепява насрещните. Много удобно е и спомага безопасността.
Така и така си го отворил - по-добре си поиграй да стане идеално
аз - Можеш ли да ми пратиш снимка с проекцията на светлината на фара ти? (става дума за Мазда 6, нова)
Засега съм в застой, защото се замислих дали няма да е по-добре да си намеря готови режектори, според мен от Леганца ще станат и трябва да прозвъня няколко телефона за ударени такива. Днес се свързах с един продавач на такава на части и ми искаше 80лв. на фар и не щя да отстъпва, а аз после като видях снимките пак видях, че освен че са адски помътнели (принципно), ами и колата бе с десен волан :D Ще изчакам след празниците за още една обява във Варна, да видим какво ще кажат и там и после продължавам с ръкоделието.

Що се отнася до ксенона - няма страшно, имам опит и с монтаж и с знания по физика.

Чудя се докато са на парчета фаровете каква циганийка мога да измисля :devil:
много лесно мога да направя Angel Eyes, даже имам готови рингове, които си правих преди време от любопитство, но е изтъркано и глупаво, мога да боядисам в черно лъскавите части на рамката между стъклото и рефлекторите, но и това е изтъркано, а и защо да похабявам отражателен слой...

"slowtraveler" каза:

Смисъла на чупката вдясно е, че не заслепяваш попътните автомобили.
Забелязал съм, че дясната част при нормална дистанция отрязва нивото точно под огледалата на попътния автомобил...
Навярно това са имали като идея...

Има логика в това, което казваш и си направих малко експерименти тази вечер, но установх, че разлика от части от милиметъра в разстоянието на режектора водят до голямо разфокусиране. Ето малко снимков материал:
Публикувано изображение
Можех да си поиграя да го докарам точно, но не ми се занимава, вижда се как 1 мм разлика от режектора поражда неправилни форми и разсейки...
Ето как изглежда светлината от прожектора без лупа:
Публикувано изображение
а ето така изглежда с лупа наобратно :)
Публикувано изображение
Прожектор без лупа:
Публикувано изображение
Ипровизираният стенд за проекция на стената:
Публикувано изображение

След изкарани 2-3 дни почивка, продължавам филма, в който се пуснах...
Днес успях да разлепя и вторият фар и да почистя улеите, в който после ще влезе обратно "стъклото", играчка си е, защото пак се нагрява с пистолет, после се обира с отвертка, която пари, а "маджуна" лепне по ръката. След всичко мисля да използвам събраните солидни топчета лепкаво вещество обратно, като първо ще нагрея останалото в жлеба, преди затварянето, а после ще мажа по външният ръб.
Публикувано изображениеПубликувано изображение

Последно изместих корпусите на прожекторите с някакви градуси встрани и с нивелир се опитах да докарам хоризонтално положение на фара и чертата на срез. После закрепих положението с шайби така:
Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от ogip: 15 октомври 2009 - 20:56
Отговори

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 21:06

Преди:
Публикувано изображение
След:
Публикувано изображение
Вече мога да кажа, след много мерене, отбелязване и въртене - приключих с настройката на лупите. Въпреки това се притеснявам да затворя фаровете, без да ги сложа на колата и да видя как е реално. Това малко трудно става в София пред блока и ще почакам удобна възможност, когато ходя към Пловдив примерно (където имам по-добри условия)...
Продължавам да замислям как да променя оригиналният вид и да вкарам нещо интересно, вариантите все още се въртят в главата ми:
1. Боядисване на ето тази част:
Публикувано изображениеПубликувано изображение
Как е по-добре? (хич не ми се боядисва толкова лъскава част, но гледам при новите коли това е модната тенденция.
2. Дали да потърся как да си направя отливка с друга форма и да не е така изпъкнала, като се гони "скелетната" форма на вътрешността на фара:
Публикувано изображениеПубликувано изображение
3. Това как го намирате (+нормални бели габарити):
...ако само знаех преди какво ще ми струва, никога нямаше да се захвана!
Те проблемите и спънките не свършват...
Мина ми мерака за тунинговане на фаровете, вече просто исках да работят и това е.
Днес от 17:00 до сега (03:40) се занимавах уж за последно с тях, идеята беше да смъкна старите, (днес си продадох стария ксенон Н4), да сложа новите, преди да са залепени, за да видя как са нещата, после да ги смъкна за залепяне и обратен монтаж. Всичко звучи добре, но...оказа се, че моторчетата опират директно на тръбичките на климатика и левият фар не може да се прибере до край!!! :envy: Що мъка и мисъл беше... развъртях скобите на 2-те тръбички и що годе леко ги изместих, за да влезе навътре пущината и да мога да включа машинката на моторчето. Уви, с това проблемите не свършиха, оказа се че целият механизъм на моторчето е твърде изнесен надолу и всъщност фара с него не може да влезе на мястото си... Много би ми било интересно да видя как е изпълнено фабрично този номер! Смъкнах моторчето на стария ляв фар с още доста клетви го подмених с новото, защото на стария ми фар кутийката на механизма е по плитка. Дотук добре, но се оказа че след размяната, отвора за груб реглаж се пада надолу, залепен за ламарината и затиснат от алуминиеви тръбички за климатика, под напреджение :) Въртях доста варианти... Няколко часа по-късно, фара влизаше на мястото си, а механизма (плиткия) на моторчето бе разглобен и сглобен с обърнат на 180 градусаотвор за реглаж. С другия фар имах по-малко проблеми. Сега 2-та фара са с различни моторчета и при нагласяне на нивото от купето се движат с различна скорост, но това всъщност не е проблем. Последваха реглажи 1-2 часа, но в квартала ми няма неосветено място, така че не се вманиачих особено, а и то няма кой знае какво сложно да се регулира - проекцията е черти, а не размазани петна и много лесно става, освен това след 2-3 дни ми пристига новото ксенонче и неминуемо ще следва нов реглаж.
Интересна е светлината от дългите, много централно насочен лъч със странна форма - сравнете за мащаб тиксото по средата с предишните снимки (все пак става дума за проекции на 3 метра):
Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от ogip: 15 октомври 2009 - 21:31
Отговори

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 21:36

За да ви спестя доста изписан материал - с едно кабелче в двигателния отсек с бушони, направих късо с кабел 1.5 мм2 и преправих схемата сполучливо към двусекционен фар :)

Цитат

Като гледам съм постигнал с едно кабелче оригиналната схема за 2-секционният фар май :lol:
Тази блокова схема дали действително дава цялата информация..?
Сега като си спомня - преди време съм свалял бутончето за реглаж на фаровете на таблото, като махах всички крушки с нажежаема жичка, ама какво имаше там...
Публикувано изображение


След близо 2 седмици интервенции, но бавно и табиетлийската :) пристигна и черешката на сладоледа:
Публикувано изображение
Този път реших да се насоча към 6000К (после установих, че 4300К е с една идея по-добре, но е мнооого малка разликата, всичко извън тази степен на топлота/студенина на бялото е загуба на време/средства.
Мнението беше редактирано от ogip: 15 октомври 2009 - 21:40
Отговори

ogip снимка ogip 15 октомври 2009 - 21:44

Последваха последни реглажи, тестове, чакане за дъжд и смяна на температури (проверка за изпотяване). Накрая проекта завърши, след няколко рекламации за презалепване на единия фар и много въртене на винтовете за груб реглаж.
Новият ксенон вече в факт. Ето как изглежда плода на усилията ми в реални условия, доколкото може да се разбере от клипчето... (обиколка на квартала ми при мокро време и улични лампи, когато въобще не се вижда светлината от фаровете.)
Смятам, че равнината, която постигнах е 1:1 за европейският стандарт, което де факто, бе моята цел, отделно след поставянето на ксеноновите крушки, фокуса се запази подобаващо и среза е достатъчно рязък, нали? Предполагам още може да се желае, но след такъв дърводелски ремонт аз лично съм задоволен от резултата.
За съжаление, после установих, че камерата е тракала през цялото време, удряйки се в стеблото на подглавника...
Успех на всички, които правят някоя от процедурите и дано съм бил полезен на някой!

(гледайте на цял екран, защото е тъмно и дъждовно, малко преди полунощ)

http://vbox7.com/pla...y:eec78a96&ef=1
Мнението беше редактирано от ogip: 17 октомври 2009 - 14:01
Отговори

AlexMav снимка AlexMav 16 октомври 2009 - 08:52

Браво, имаш мерак и умения! Опелски фарове (Тигра, Корса Б) са лепени по абсолютно същия начин със същия материал. Ще добавя само, че при напъването с различни инструменти трябва да се внимава с усилието, че аз счупих едно стъкло по този начин, както и затоплянето и рязането на залепващия материял улесняват свалянето.
Отговори

ogip снимка ogip 24 август 2010 - 15:29

Абе аз защо никога не постнах статични снимки от резултата...
Къси:
Публикувано изображение
Къси+дълги:
Публикувано изображение

Харесва ми, че при 2-секционния фар дори и за дългите е мислено - светлината е фокусирана в точка по протежение на пътя, без излишна загуба на светлина ( в моя случай жълтее от халогенната крушка и се губи спрямо ксенона, но на реален път се вижда перфектно, заради добрия фокус)


Вече съм забравил труда по конвертирането, но пък като седна в чужда кола вечер и ми се струва, че карам със свещи. Тези фарове светят чудесно. :61:
Публикувано изображение
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg