Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Ключ за фарове

becinko снимка becinko 05 септември 2009 - 18:27

Някой би ли бил така добър да ми обясни как се сваля този ключ + копченцето за фаровете за мъгла защото навсякъде търся и намирам само как се сменя крушката ,а аз искам да го сваля целия пък после е лесно ....
Благодаря

Тъй като темата е 'важна' ,а никъде не е обяснено как става работата ще се опитам да го направя.

1.Докато ключа е още на колата го издърпвате напред и включвате плафона.Като погледнем отдолу се вижда една малка дупка.Там се пъха тънка отверка и се натиска леко ,докато същевременно се дърпа врърката и тя излиза:
Публикувано изображение

2.След като свалим врътката натискаме очертаните едно към друго с пръсти и в единия ъгъл с малка плоска отверка изкарваме ключа леко напред ,колкото да откопчи щифтчетата и го издърпваме напред.
Публикувано изображение

3.След като ключа е свален подпъхваме пак с малка плоска отвертка:
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Преди точка 3 задължително слагаме врътката обратно и издърпваме в положение "включен плафон" ,така избягваме вероятноста да изпаднат съчмите ,които са отвратителни за поставяне.

4.След това запояваме диода както ни е удобно ,като спазваме поляритета.На пин 15 е ( + ) ,а на пин 31 е ( - ).Или като гледаме вече разглобения ключ отляво ( - ) ,отдясно ( + )
Публикувано изображение

5.После следва сглобяването.За да не изпаднат пластинките аз лично използвах мас ,поради липсата на грес.Намазах ги с мас и ги лепнах за бялата пластмаса (те влизат само по един начин).
Публикувано изображение

6.След ,което захлупваме пластинките заедно с пластмасата ,като те трябва да застанат така:
Публикувано изображение

7.След като сме поставили бялата пластмаса върху пистите внимателно пускаме в отворите пружинните пирончета ,като не ги натискаме силно ,за да не разместят пластинките.
Публикувано изображение

(снимка от нета ,но нямам просто подходяща)

8.След това нагласяме потенциометъра за силата на светене на километража да бъде точно по средата.Има 2 пластинки ,които са свързани и се местят наляво надясно,трябва да са в центъра иначе не може да се затвори копчето.(Виждат се на по-горната снимка)

Накрая ,часта с бялата пластмаса седи хоризонтално и я захлупваме с другата пластмаса (тази с врътката).Наместваме ги внимателно ,за да не разместят пластинките ,и точно преди да закопчи се натиска рязко ,пак за да не се разместят пластинките :icon_wink2:

Не е лошо преди да затворите копчето да погледнете долната пластина на потенциометъра за осветеността ,защото може да опре и да не иска да се затвори копчето,като я натиснете леко всичко се оправя.

Еми това е :good:


П.С.Като проба преди да пробвате копчето на колата може да го разклатите няколко пъти ,ако нещо дрънка ,разглобявате и наново :good:

Поздрави!
Отговори

floyd снимка floyd 05 септември 2009 - 19:22

Две плоски отверки от двете страни и го вадиш. С копчето същата работа.
Отговори

Agamemnon снимка Agamemnon 05 септември 2009 - 19:58

Ключът се сваля като: дърпаш го към теб(включваш плафона фактически) и ше видиш едно отворче отдолу, пъхаш там една малка отвертка и ровичкаш докато натиснеш щифтчето, което го държи, като леко дърпаш напред самото копче. Като извадиш въртока, ще видиш как се вади(има две щипки, който се натискат една към друга и излиза с малко усилие). Дано си ме разбрал.
Отговори

becinko снимка becinko 05 септември 2009 - 22:28

мерси много колеги,утре ще видя какво ще направя ,че вече всичко свети червено само ключа не :)
Отговори

becinko снимка becinko 24 септември 2009 - 21:43

Здравейте колеги!Малко да ви позанимавам с тоя пуст ключ за фаровете.
Значи свалих го аз (като предварително имах резервен) и четох че крушката била на букса ,е не беше и си викам ще го разглобявам при което се получи хвърчене на 2 малки съчмички и сега въпроса ми е колко са металните пластинки който всъщност дават контакт за да се задействат фаровете.защото имам 2 пластинки но като ги свалих те бяха прилепени една за друга(може би за да е по дебело ... незнам) и след като ги разделих и сложих на 2-те места по 1 затварям аз ключа и те падат и всичко :devil-smiley-019: ... та някой ако може да ми каже дали са общо 4 или 2
Благодаря !
Отговори

Iovkom снимка Iovkom 24 септември 2009 - 22:27

Металните пластинки , мисля че бяха 2 . И аз като отварях моя ключ , за да сменя лампичката , се разхвърчаха въпросните съчми - слагането им обратно е доста трудно , ест добре ще е поне да си ги намерил :)
Отговори

becinko снимка becinko 24 септември 2009 - 22:32

еми уви не успях да ги намеря,но както казах имам друг ключ и това не е проблем ама ме интересува на всяко "легло" на бялата пластмаса дали има по 2 или по 1 пластина за да знам дали да разглобя и другия ключ или просто не сглобявам правилно стария.защото ако са по 2 на (общо 4) ще разглобя и 2-та ключа и някак си ще се справя все пак човек го е правил :) а иначе някой може ли да ми помогне с поляритета на ключа ? кое е + и кое - защото аз сложих диода с резисторчето ама на късмет ако не съм познал ... наново :)
Отговори

becinko снимка becinko 24 септември 2009 - 22:39

ето я и нагледно пластмаската в която конкретно ме интересува колко пластинки стоят : пластмаса
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 24 септември 2009 - 23:20

Това, което си заградил, е легло за една пластинка и тя ляга с двете пъпки ориентирани нагоре. Трябва да влиза свободно в леглото. Няма начин да объркаш. Пластините са две. Като ги слагаш пъпките трябва да гледат към теб, както си снимал пластмасата. Съответно под всяка трябва да има по една пружина. Като сглобяваш ключа ги омажи с малко грес да не падат. Съчмите, тя май е една, е да държи ключа в определено положение но не помня къде се слага. Под нея също трябва да има пружина.
А диода го вържи с минуса към втора клема, написана е на гърба на ключа. "3" е /+/. И където видиш кафяв кабел знай, че е минус.
Отговори

becinko снимка becinko 25 септември 2009 - 06:12

Лошото е ,че кабели не виждам и не смятам да си разглобявам колата толкова,то копчето си влиза и буксите си се нагласяват,то не е при мен сега но доколкото си спомням крачетата зад крушката са номер "15" и "31" ,но не са 2 и 3,все пак благодаря
Отговори

Pinto снимка Pinto 25 септември 2009 - 07:52

Аз също пострадах с въпросния ключ за фаравете и сега се намира в насипно състояние. При мен изпадаха 2 съчми на които не знам мястото, а само предполагам. Ако някой е запазил снимка на разглобен ключ нека да помага. Добре, че тоя ми беше експериментален.
Отговори

Iovkom снимка Iovkom 25 септември 2009 - 07:55

Когато разглобявате ключа за фаровете , преди това го издърпайте в положение , в което се светва плафонът в купето. Така вероятността да изхвърчат съчмите е по-малка.
Мнението беше редактирано от Iovkom: 25 септември 2009 - 07:56
Отговори

Pinto снимка Pinto 25 септември 2009 - 08:19

Да ама при станала вече беля как може да се оправи.
Отговори

CH_M снимка CH_M 25 септември 2009 - 08:46

becinko за свързването на светодиода - извод \31\ -маса, извод\15\ +12волта. А за съчмите по спомени ,едната би трябвало да фиксира положенията на ключа - изключено ,габарити ,къси . Другата да фиксира вкл.\изключено за плафона . Но не съм на 100% сигурен , отдавна не съм отварял такъв ключ.
Отговори

Pinto снимка Pinto 25 септември 2009 - 10:52

Гледах ключа, точно така са полюсите. Вързал съм дългото краче на светодиода през съпротивление 670 ома с клема 31 (-), а късото с клема 15 (+12). Ако успея да го сглобя ще пиша дали свети при това свързване или трябва да се обръща.
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 25 септември 2009 - 12:23

Дългото май е /+/ :love_opel:
Отговори

becinko снимка becinko 25 септември 2009 - 12:31

Здравейте колеги!Като чета написаното отностно поляритета май съм го запойл правилно ,но това няма значение луд умора няма :).
А на колегата Pinto ето ти снимки на насипен ключ и гледната ми точка на това как би трябвало да се сглоби,ако не съм прав нека някой ми каже как да го направя
Копче 1
Значи ограденото в червено трябва да е мястото на двете съчми между тях има пружинка ,а ограденото в синьо е задната част на самото копче което въртим при пускане

Копче 2
след това поставяте тази пласмаса

Копче 3
След това поставяте в нея тези 2 пружиниращи пирончета ( в моя случай е едно защото загубих другото) ->
Пиронче

след това върху тях с пъпките нагоре се поставят 2-те медни пластинки
Копче 4
след това след като го сглобите с малко сръчност защото пирончетата не стоят стабилно,и трябва да се действа по бързичко би трябвало всичко да е ОК
П.С.не слагам снимки на задната част на копчетото защото мисля ,че няма нужда
П.С.2.Извинявам се за качеството на снимките от тел-а са
Поздрави и успех на мен и всички пострадали от коварния ключ :)
Мнението беше редактирано от becinko: 25 септември 2009 - 12:32
Отговори

Iovkom снимка Iovkom 25 септември 2009 - 17:13

 becinko, на 25 Sep 2009, 01:31 PM, каза:

Здравейте колеги!Като чета написаното отностно поляритета май съм го запойл правилно ,но това няма значение луд умора няма :).
А на колегата Pinto ето ти снимки на насипен ключ и гледната ми точка на това как би трябвало да се сглоби,ако не съм прав нека някой ми каже как да го направя
Копче 1
Значи ограденото в червено трябва да е мястото на двете съчми между тях има пружинка ,а ограденото в синьо е задната част на самото копче което въртим при пускане

Копче 2
след това поставяте тази пласмаса

Копче 3
След това поставяте в нея тези 2 пружиниращи пирончета ( в моя случай е едно защото загубих другото) ->
Пиронче

след това върху тях с пъпките нагоре се поставят 2-те медни пластинки
Копче 4
след това след като го сглобите с малко сръчност защото пирончетата не стоят стабилно,и трябва да се действа по бързичко би трябвало всичко да е ОК
П.С.не слагам снимки на задната част на копчетото защото мисля ,че няма нужда
П.С.2.Извинявам се за качеството на снимките от тел-а са
Поздрави и успех на мен и всички пострадали от коварния ключ :)

Без съчмите ще работи ли както трябва ?
Отговори

becinko снимка becinko 25 септември 2009 - 18:47

еми все не успявам да го сглобя ,но най-вероятно не,поне една му трябва за да се върти по лесно иначе е кофти
Отговори

Iovkom снимка Iovkom 25 септември 2009 - 21:07

Намери сачми от някой патрон от ловджийска пушка . Има доста различни размери , все един ще пасне.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg