Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to 402 м. ...

На колко оборота да превключвам предавките

kristiqno снимка kristiqno 22 юли 2009 - 08:50

Здравейте Опел маниаци !!!
Въпросът ми е ,ако може някой да ми отговори кога при една кола сменянето на скоростите ще доведе до максимално използване на мощността.В смисъл дали в старта да задържам на по-високи обороти или да бързам да ги сменям.Смея да споделя,че става въпрос за квартални драг-чета,
т.е. събираме се прияте ли и си мериме възможностите на колите.Има всякакви коли-Мерцедес 190,Форд Фиеста 3,Фиат Драво,Вектра,Корса,ВФ Пассат.Моята кола е Опел Астра 1.7 DTI 16V :newsm05_41: 2000г.Искам помощ от вас като експерти да покажем на какво е способен Опел :sad-smiley-046:
Благодара Ви предварително !!!
Отговори

don_ray снимка don_ray 22 юли 2009 - 08:56

Мисля, че имаше някаква сходна тема.
Аз мога да ти кажа, че не зависи от марката :) А от двигателя - лично мое мнение - превключва се на оборотите отговарящи на максималния въртящ момент - или малко над тях. .Примерно, ако на твойта са 2400 макс на 2700. Нещо такова според мен :)
Отговори

blagom снимка blagom 22 юли 2009 - 09:19

 don_ray, на 22 Jul 2009, 09:56 AM, каза:

превключва се на оборотите отговарящи на максималния въртящ момент - или малко над тях. .Примерно, ако на твойта са 2400 макс на 2700. Нещо такова според мен :)

да бе да. и като качиш на по - висока предавка си под 2000 об. дори на дизела макс. мощност идва чак при 4000 об. там трябва да се целиш.
Отговори

Оги снимка Оги 22 юли 2009 - 10:05

 don_ray, на 22 Jul 2009, 09:56 AM, каза:

Мисля, че имаше някаква сходна тема.
Аз мога да ти кажа, че не зависи от марката :) А от двигателя - лично мое мнение - превключва се на оборотите отговарящи на максималния въртящ момент - или малко над тях. .Примерно, ако на твойта са 2400 макс на 2700. Нещо такова според мен :)


 blagom, на 22 Jul 2009, 10:19 AM, каза:

да бе да. и като качиш на по - висока предавка си под 2000 об. дори на дизела макс. мощност идва чак при 4000 об. там трябва да се целиш.


И двамата сте големи състезатели :sad-smiley-046: (нали не ми се обиждате :newsm05_41: )

1.7д :icon_razz2:
Мнението беше редактирано от Оги: 22 юли 2009 - 10:11
Отговори

kristiqno снимка kristiqno 22 юли 2009 - 10:49

Благодаря много!!! Ще пробвам на 4000 оборота да видя как е ,но си мисля,че така двигатяля ще се тормози много,но все пак ще пробвам.А това с максималния въртящ момент как да го проверя.Намерих едно място за характеристиката на колата и пишеше
Мощност- - 75 к.с.
При обороти - 4400
Въртящ момент(Hм/Обороти)- 165/1800Нм/Оборота
Някои може ли да ми обясни това,че не ми е ясно много,и да предположи товага ан колко ще е най-добре да превключвам предавките.
Благодаря предварително !!!
Отговори

niggaz_nature снимка niggaz_nature 22 юли 2009 - 11:00

Моето мнение е първо научи какво може колата и как го може че чак тогава си прави състезания "квартални" . Всичките които вземат книжка отначало се мислят за големи състезатели. Нищо не ти пречи да покараш малко и да свикнеш на колата после изобщо няма да задаваш такива въпроси на колко да сменям предавките :sad-smiley-046:
Отговори

Liubeznia снимка Liubeznia 22 юли 2009 - 11:10

Колата ти е 75к.с. при 4400об/мин. тогава достига тази мощност.
Въртящия момент /максималния/ си го достигаш още при 1800/об мин, тоест като ти надуе турбината, този диапазон е различен при всяка кола, но примерно от 1800об. до 4000об.?!
Най-добре е да направиш 10 старта и сам ще усетиш кога тръгва най-добре и кога да сменяш. Тука иначе само си чешеме езиците. Принципно трябва да смениш предавка преди колата ти да почне да тъпче на място и то в такива обороти, че да не паднеш на по-висока предавка под примерно 2000об. и да чакаш да ти се вкл. духалката пак.

Ако някъде бъркам, извинявам се нека някой ме поправи.

И моя съвет е, колата ти е дизеларка, недей да я мъчиш излишно. Не е предвидена за такива неща. :sad-smiley-046:
Мнението беше редактирано от Liubeznia: 22 юли 2009 - 11:12
Отговори

kristiqno снимка kristiqno 22 юли 2009 - 11:26

Благодаря за ценните съвети,ще пробвам както ми казахте,а на колегата с неговия съвет за младите шофьори е абсолутно прав.
Отговори

Звезделин снимка Звезделин 22 юли 2009 - 11:33

Най лесния начин да разбереш кога колата ти има мощност.. Сядаш сега, сипваш за 5 лв нафта..Отиваш на една обезлюдена права, и започваш леки проби,например ако колата ти достига максималната мощност при 4400 об, цедиш на предавки например до 4500 или 4600, просто трябва да уцелиш момента преди да започне двигателя ти да тъпчи(да качва оборот,но просто зор и да няма мощност, мисля че ме разбра за какво говоря) точно тогава трябва да превключваш скоростите,точно преди да започва да тъпче.. Тогава достигаш максималната пъргавина на двигателя и при привключване на по-горната предавка влиза в по-голям работен диапазон, или когато ти е въртящия момент.. Абе практиката му е майката...

П.П. Само да те попитам.. Според теб имали смисъл да си чупиш дизела за глупости... Този дизел не му е силната страна гонките , а и единственото което можеш да постигнеш е да го прее*еш... Не се научихте.. Дизела е за печките, газста за готвене.. Бензина е за колите!!!
Отговори

HIGHWAY снимка HIGHWAY 22 юли 2009 - 11:43

 kristiqno, на 22 Jul 2009, 11:49 AM, каза:

Благодаря много!!! Ще пробвам на 4000 оборота да видя как е ,но си мисля,че така двигатяля ще се тормози много,но все пак ще пробвам.


Колега при 4000 оборота нищо няма да му направиш на двигателя - можеш да си спокоен. Колкото да превключването на предавките ако ще правиш гонки трябва да използваш на максимум капацитета на двигателя с който разполагаш. За целта е нужно да направиш една проба и да установиш на колко оборота ти изхвърля прекъсвача (ще са доста над 4000 :sad-smiley-046: ). След което можеш да цедиш на всяка една от предавките да речем 200-300 оборота преди изключване на прекъсвача. Примерно ако ти изключва на 6000 оборота спокойно можеш да превключваш на 5800. Ако нямаш оборотомер задачката ти се усложнява - трябва да пробваш на всяка една предавка при каква скорост изключва прекъсвача......
Като цяло ако си обичаш колата не ти препоръчвам да правиш често такива упражнения :newsm05_41:
Отговори

don_ray снимка don_ray 22 юли 2009 - 12:09

 Оги, на 22 Jul 2009, 11:05 AM, каза:

И двамата сте големи състезатели :sad-smiley-046: (нали не ми се обиждате :newsm05_41: )

1.7д :icon_razz2:


аз не съм състезател, само изказвам мнение :) за състезанията си има определени места, не кварталните улички
Отговори

Звезделин снимка Звезделин 22 юли 2009 - 12:10

 HIGHWAY, на 22 Jul 2009, 12:43 PM, каза:

.......

Абе колега кви са тези 5800-6000 об. с дизеларка? :sad-smiley-046: При тези обороти този дизел ще роди близнаци... :icon_razz2: Мисля че идеята да дадем съвет на момчето как стартира и да се гони с дизел (не че и то до определена степен е леко смешно и безсмислено), но едва ли е идеята да му дадем съвет как да си строши колата по-бързо..

П.П. Тоя дизел ако се кара до 6000об, значи е няква нова хипер-мипер формула едно технология, а отзаде не ми се мисли ква сажда ще изхвърли при тия обороти, сигурно аварията в Чернобил ще ни се вижда малка,спрямо саждата която ще метне дизела... :newsm05_41:
Мнението беше редактирано от Звезделин: 22 юли 2009 - 12:11
Отговори

HIGHWAY снимка HIGHWAY 22 юли 2009 - 13:38

Грешката е моя - опитах се просто да илюстрирам кога трябва да превключи колегата на по горна предавка. Признавам че дизел не съм карал но предполагам че също има прекъсвач - съответно принципа би бил същия но при по ниски обороти......
Отговори

Liubeznia снимка Liubeznia 22 юли 2009 - 13:41

 HIGHWAY, на 22 Jul 2009, 02:38 PM, каза:


Ми не е баш същия, защото на всичките дизели които съм карал, душата им свършва доста преди да удари камбаната на прекъсвача...
Отговори

Gena_bs снимка Gena_bs 22 юли 2009 - 14:02

Колеги,
Предварително се извинявам за сравнението, но нямам опит с друга марка/модел дизелов автомобил, освен служебния Ford Tourneo Connect, на който съм навъртял към 30000 вече за почти 2 години.
Той е 1,8TDCi 90hp, къса база, пътническия вариант:
http://www.ford.bg/p...e.php?c=11&m=72
Турбото му се включва около 1700 об/мин, като както се вижда от данните и макс. въртящ момент му е на 1750 об/мин. Аз винаги сменям предавките на 2100-2200, при което до момента нито един автомобил с подобни параметри на ДВГ не ми е устоял на старта. При малко над 3500 об/мин обаче, особено на 5-та машината "умира" вече. Не знам за какви 5-6000 оборота пише колегата да се превключват предавките?
Според мен майката му е 2100-2300 оборота и бързо превключване с междинна газ и я дръж да не паднат оборотите под 2000!

Разбира, се не си и мисля да вдигам повече от 80 в града (даже и това рядко се случва), така, че съветът ми е да не правите глупости! Стига ви един идиот буквално да ви се хвърли отпред на пешеходна пътека, както един направи онзи ден и едва го избягнах, и сте на "топло"!

Успех в гонките!
Мнението беше редактирано от Gena_bs: 22 юли 2009 - 14:30
Отговори

kristiqno снимка kristiqno 22 юли 2009 - 17:45

Благодара много на всички !!!Найстина това е супер важно да се внимава как се кара.
Отговори

Оги снимка Оги 22 юли 2009 - 17:46

 HIGHWAY, на 22 Jul 2009, 02:38 PM, каза:

Грешката е моя - опитах се просто да илюстрирам кога трябва да превключи колегата на по горна предавка. Признавам че дизел не съм карал но предполагам че също има прекъсвач - съответно принципа би бил същия но при по ниски обороти......


Не, дизела "спира" да върви доста преди да удари ограничителя .. ако въобще може да достигне такива обороти(5500-6000)!

Иначе .. вкарваш втора от 1000об и тъпчеш до долу .. и чакаш. Гледаш кога ти включва турбото (примерно на 1700) и изведнъж тръгва повече, продължаваш да държиш газта до момента в който усетиш, че спира/намаля ускорението .. установяваш, че върви м/у 1ххх и 3/4ххх оборота и гледаш така да караш, че да не излизаш от този диапазон като внимаваш като включиш следваща скорост да не поеме от обороти извън тези!
Оптималния старт принципно е където ти е макс въртящ момент. Той, както и конете си имат графика, която показва на какви об. какви цифри отговарят. Ако си намериш такива най-добре ще видиш как да сменяш предавките!
Мнението беше редактирано от Оги: 22 юли 2009 - 17:47
Отговори

didko_just снимка didko_just 23 юли 2009 - 15:24

Абе ще се отклоня малко от темата ама КОЛЕГИ защо не си направите едно турнирче по NFS и да оставите хората да се движат НЕОБЕЗПОКОЯВАНИ от такива ентусиасти като ВАС по улиците :icon_smile2: .Като искате да се радвате на автомобилите си и да си мерите п.....те идете примерно на Божура и там който колкото може.Айде стига от мен и нищо лично
Отговори

angelo861 снимка angelo861 01 септември 2009 - 13:40

Според мен най-удачно е да превключваш предваките когато двигателят е достигнал максимална мощност.Намери по-подробна характеристика за твоя автомобил и ще видиш при какви обороти достигаш максимална мощсност :icon_wink2: .
Отговори

Mr^DeatH снимка Mr^DeatH 01 септември 2009 - 14:02

Ето един сайт в който може да видите тази характеристика и още много други !!

ЦЪК !!!!

В този сайт дават на този двигател 1.7 DTI 16V да достига максималната си мощнеост на 4400 оборота!!Така че на 4500-може да сменяш !!!Дано съм помогнал !!

Поздрави!!! :icon_wink2:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg