Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Други технически въпроси

смяна на ел. съединителя на компресора на климатика

vladopi4a снимка vladopi4a 11 юни 2009 - 14:17

Здравеите. Изгоря ми ел. съединителя на компресора на Astra G 1,7 DTL. Искам да попитам може ли да се смени този съединител без да се демонтира компресора и какво точно трябва да се направи. Видях, че като се махне предна дясна гума може да работи спокойно по компресора. Моля да бъдете по-подробни. Благодаря предварително.
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 11 юни 2009 - 14:23

Моля помогнете ми да се спася от жегите :newsm05_41:
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 20 юни 2009 - 09:21

здравейте, колеги доста почаках за някакъв отговор и накрая реших да се захвана сам с ремонта. Сега ще се опитам последователно да опиша какво точно направих:

Започвам с повредата:
- Един слънчев ден реших да си пусна климатика (на OPEL Astra G 1,7 DTL), когато натиснах бутона, лампичката светна, но студено не духна. Веднага я закарах при един майстор на климатици, защото помислих, че е изпуснала фреона си и за да направи някаква диагностика. Оказа се, че налягането на фреона е в норми и проблема според него е електрически. Проверихме с мултицета стига ли захранването от 12 V до кабела който влиза в компресора - напрежението го имаше. След това настрои уреда за измерване на съпротивление и го комутира към буксата, която е на компресора, за да измери здравината на електромагнита на съединителя. Оказа се, че верига липсва. Каза, че електромагнита е изгорял и трябва да се смени. Обаче не му се занимаваше с ремонт и ми предложи да източи фреона, а аз да отида на сервиз, където да свалят компресора, после да му гo занеса и той да смени съединителя. Като сметнах колко пари ще ми излезе цялата процедура реших да се оправям сам. Разбрах от форума, че електромагнита на съединителя може да се смени без да се сваля компресора и ето какво направих:
1. Свалих маската на бронята - лесно става
2. Махнах пистовия ремък на компресора
3. В средата на ролката видях един болт (еврейска звезда 25), за да го развия ми помогна бай Марян-моя кумец, който пъхна отвека между ролката и дискчето на съединителя, за да не се върти вала на компресора докато развивам болта (по принцип това се правило със скоба, но и така стана)
4. Следва изваждане на диска на съединителя - просто го издърпах след като бях отвил вече въпросния болт
5. Следва сваляне на зегерката на ролката на компресора - с подходящи клещи става лесно макар, че е на лошо място.
6. Издърпва се вече освободената ролка и вече се показва електромагнита
7. Следва сваляне на втора зегерка която го държи - става по същия начин както при първата
8. След като съединителя е освободен от зегерката, следва освобождаване на буксата с кабелите от компресора и изваждане на електромагнита ( кабелите може просто да се срежат, но да се направи така, че после да може да съединят с кабелите на новия електромагнит.

Това е по свалянето, слагането на новия електромагнит става по обратен ред.
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 20 юни 2009 - 09:41

Дано да бях достатъчно подробен. Този ремонт не е толкова труден, а проблема е често срещан при компресорите на опелите. Тези дни ще кача и снимките.
Като допълнителна информация :
- На самия електромагнит, където влизат кабелите има една малка кутийка. В нея има един диод, който е свързан успоредно за намотката, когато измервате съпротивлението на веригата го направете и в двете посоки. Има значение на кой кабел ще бъде подаден плюса и това е ролята на диода, ако сте объркали поляритета съединителя няма да работи.
Отговори

Katil снимка Katil 20 юни 2009 - 10:36

Остават снимките и едно голямо браво колега :icon_razz2:
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 20 юни 2009 - 13:22

ето малко снимки:


снимки

по-късно ще кача и останалите
Мнението беше редактирано от vladopi4a: 20 юни 2009 - 14:02
Отговори

Коцето-Шумен снимка Коцето-Шумен 20 юни 2009 - 13:48

така това е харисън и често му гори тъпата намотка и аз търся такава за един авер с дизелова астра Г ако някой има да свирка знам че у варна ги пренавивали ?
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 20 юни 2009 - 13:58

И аз още не съм намерил, другата седмица почвам да търся първо по магазините в стара загора, ако няма или е скъп ще мина през моргите. Ако някой знае цената и от къде да намерим да напише.
Мнението беше редактирано от siegfrid: 21 юни 2009 - 10:33
Причина за редактиране:: Цитат на предхождащо мнение е излишен !
Отговори

Nerven_Hamster снимка Nerven_Hamster 20 юни 2009 - 16:56

Колега не си прави труда по магазините в стара загора днес търсих едни лагери и семеринг за климатика никои нищо не беше чувал дори в представителството на опел. Иди при някои маистор  на климатици те имат частите нз от къде ги набавят но ги имат ще ти ги продаде на не скъпа цена.
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 23 юни 2009 - 19:26

Щях да се прекарам много. Има втора кутийка на електромагнитния съединител. В нея има един резистор, който е изгорял. Днес го забелязах. Намотката е здрава, само трябва да реша дали да го заменя или да правя мостче. Хубаво е да го има, за да предпазва намотката, защото тоя електромагнит трудно се намира ако изгори. Аз разпитах и разбрах, че и в Казанлък също ги пренавивали за към 50-60 лева. Иначе един майстор на климатици в Нова Загора каза че може да поръча такъв нов за 150 лева и стар за около 70-80 лева. Поне това ми се размина.
Отговори

Коцето-Шумен снимка Коцето-Шумен 23 юни 2009 - 20:17

я снимай таз уйня че да се види резитора моля те !
Отговори

vladopi4a снимка vladopi4a 25 юни 2009 - 07:39

Този елемент се намира в черната кутийка със стрелката към нея. Съжалявам че сложих вече електромагнита и не мога да ти покажа самия елемент. Но бъди сигурен, че ако няма видим нагар или почерняване по външните части на съединителя намотката ще е здрава а елемента ще е заминал.
Отвори внимателно кутийката с отверка или ножче. Вътре ще видиш този елемент. Измери го на съпротивление в двата му края, ако зумера не се чуе значи той е заминал. Дано да е от него

СНИМКА
Отговори

Гост4uk4a_* 05 август 2011 - 06:26

Здравейте. Полезна и изчерпателна информация от vladopi4a за ремонта на бобината при OPEL AstraG X17DTL, благодаря за което. За съжаление не съм убеден, че бобината може да се демонтира по този начин за OPEL AstraG X14XE. Някой колега пробвал ли е? Струва ми се, че е наложително да се демонтира целия компресор, за да могат за де изхлузят ремъчното колело и бобината.
Отговори

Гост4uk4a_* 09 август 2011 - 21:10

Здравейте. След кратко викане на Неволята, мога да споделя малко аматьорски опит за демонтирането на съединителя на компресора при Astra G X14XE. Може да се демонтира без да се сваля компресора, но има малки разлики спрямо Astra G X17DTL. Не е необходимо да се сваля маската на предната броня, защото радиаторът пречи на достъпа до компресора. За да се развие болта във вала е достатъчно да се махне кутията на въздушния филтър. Достъпът до зегерката може да стане също от горе, но не се вижда. По-удобно е да се демонтира кората на предния десен подкалник и да се бръкне с клещи от там. Клещите трябва да са с закривени върхове, както се досещате. Болтът е за ключ торкс (еврейска звезда) номер 30. Определено не ми допадна идеята да забивам отверка между диска на съединителя и ремъчното колело. Сплавите са меки и диска се надира. Използвах тръбен ключ за тръби 2 цола (ключът трябва да може да захване диска на съединителя, който е с диаметър 81мм).
Отговори

djanel снимка djanel 01 ноември 2011 - 21:26

мако опит и от мен това лято смених 2 и нямаше видимо нагар пъврия го купих от моргата спря на месец след монтажа и поръчах от магазин и си работи още но преди даго монтира майстора си измерих омовете и беше 4 ома новия монтираха го тригна стария го прибрах този пит и отворих дадено място с диода нарисуван от горе и го отстраних и измерих 4 ома :icon_evil2: расходи на празно :wall:
Отговори

STEFANAKI85 снимка STEFANAKI85 24 юли 2012 - 18:50

 djanel, на 01 ноември 2011 - 21:26, каза:

мако опит и от мен това лято смених 2 и нямаше видимо нагар пъврия го купих от моргата спря на месец след монтажа и поръчах от магазин и си работи още но преди даго монтира майстора си измерих омовете и беше 4 ома новия монтираха го тригна стария го прибрах този пит и отворих дадено място с диода нарисуван от горе и го отстраних и измерих 4 ома :icon_evil2: расходи на празно :wall:
СЪЩАТА РАБОТА И ПРИ МЕН х14хе АСТРА Г ДАДЕ МИ 0 ОМА (КОЕТО Е ЛОГИЧНО ПРИ ИЗГОРЯЛАТА ТЕРМОЗАЩИТА).ТЕРМОЗАЩИТАТА НЕ БЕШЕ ДОРИ ЗАПОЕНА И Я ПОДМЕНИХ С ОБИКНОВЕННА МЕДНА ЖИЦА,В ПОСЛЕДСТВИЕ ПОЛУЧИХ 4 ОМА.Термозащитата е 1А 250V 187 градуса.Компресора - Delphi
http://sashog.snimka...649717.27874881
Мнението беше редактирано от STEFANAKI85: 24 юли 2012 - 18:52
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg