Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

How to: Демонтаж на скоростен лост и смяна с по-къс

mileff снимка mileff 22 януари 2009 - 12:26

Как да скъсим и без това дългия скоростен лост на Вектра Б!?
(темата е в сила за Вектри при които задна скорост се превключва чрез повдигане на лоста нагоре и преместване в позиция горе-ляво)

Като за начало трябва да намерим скоростен лост от Astra G при които позицията за задна скорост е отново - горе-ляво. Важно да се отблежи, че лоста трябва да върви със пластмасовите плъзгачи, защото освен, че самият лост е по-къс, също така и пластмасовите повдигачи са по-къси от тези на Вектра Б

И така, намерили сме лост, време е за работа!

Сваляме коженото кожухче намиращо се при лоста
Публикувано изображение

Забележка: на снимките топката на скоростният лост е свалена, но при положение, че Вие нямате намерение да сменяте оригиналната топка с някаква друга aftermarket топка, то няма причина да сваляте и топката.

В дъното на лостовата система скоростния лост е захванат посредством метален щифт които се закопчава за лоста
Публикувано изображение
Публикувано изображение

След като сме освободили лоста отдолу чрез издърпване нагоре го изваждаме
Публикувано изображение

Ето така изглежда лоста
Публикувано изображение

А ето го и сравнен с този на Астра Г
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Поставяме лоста от Астра на новото му място
Публикувано изображение
Публикувано изображение

И резултатът :
Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от mileff: 29 януари 2009 - 09:34
Отговори

badmadafaka снимка badmadafaka 23 януари 2009 - 22:18

хубави снимки и ясни обяснения,
но какво печелиш от смяната на лоста с по-къс такъв?
шорт-шифт е нещо съвсем друго - не иде реч за смяна на лоста с по-къс а смяната на една част от механизма който се движи с лоста и просто между позициите на лоста за всяка предавка има по-късо растояние...
може и аз да не разбирам нещо в замисъла на това което си описал, но според мен това е все едно да смениш волана с такъв с по-малък диаметър (което води само до негативни последици) :wall:
Отговори

R_IVANOV снимка R_IVANOV 25 януари 2009 - 13:00

браво колега страхотни теми си барнал :wall:
Отговори

mileff снимка mileff 25 януари 2009 - 19:54

 badmadafaka, на 23 Jan 2009, 10:18 PM, каза:

хубави снимки и ясни обяснения,
но какво печелиш от смяната на лоста с по-къс такъв?
шорт-шифт е нещо съвсем друго - не иде реч за смяна на лоста с по-къс а смяната на една част от механизма който се движи с лоста и просто между позициите на лоста за всяка предавка има по-късо растояние...
може и аз да не разбирам нещо в замисъла на това което си описал, но според мен това е все едно да смениш волана с такъв с по-малък диаметър (което води само до негативни последици) :knee:



Опитах се да направя една графика, която да илюстрира разликата
Публикувано изображение

Както се вижда изминатият път (съответно ръката в случая с лоста) от 1 до 2 е по-дълъг отколкото пътя от 1А до 2А.
Надявам се да е станало ясно..
Аз лично съм с 5-6см. по-къс лост, и разлика определено има. :knee:
Отговори

borko_87 снимка borko_87 27 януари 2009 - 20:28

много добре е станало някои има ли идея дали ще стане тоя фокус и на астра ф с феисливтов лост
Отговори

jorko_83 снимка jorko_83 27 януари 2009 - 23:03

 mileff, на 25 Jan 2009, 07:54 PM, каза:

Аз лично съм с 5-6см. по-къс лост, и разлика определено има. :knee:


Баци, не влизат ли по-трудно скоростите сега като е по-къс тоя лост?
Отговори

mileff снимка mileff 27 януари 2009 - 23:24

 jorko_83, на 27 Jan 2009, 11:03 PM, каза:

Баци, не влизат ли по-трудно скоростите сега като е по-къс тоя лост?


Дори напротив, по лесно се сменят батенце.
Като се видим ще се убедиш :knee:
Мнението беше редактирано от mileff: 27 януари 2009 - 23:25
Отговори

borko_87 снимка borko_87 29 януари 2009 - 08:35

http://www.opelpower...des/shortshift/ ето това е така наречения шорт шифтърс
Отговори

30e снимка 30e 29 януари 2009 - 09:06

Това не е ШОРТ ШИФТ !
По никакъв начин не е скъсен самият ход на лоста! Оставете я важна под друго заглавие - примирно демонтаж на лоста на Вектра Б !
Отговори

mileff снимка mileff 29 януари 2009 - 09:36

Заглавието е коригирано :mhihi:
Отговори

SKOFIELD** снимка SKOFIELD** 19 февруари 2009 - 21:41

извиняваи за тъпия въпрос ама от каде да взема по къс лост ? Модел някои ще ми кажеш ли корса ли от ко ? :surrender:
Мнението беше редактирано от SKOFIELD**: 19 февруари 2009 - 21:44
Отговори

stefan_suny снимка stefan_suny 02 март 2009 - 16:09

Здравейте

Първо искам да изкажа благодарности на колегата mileff за темата - много идейно - още другата седмица ще тичам до моргата да търся AstraG :)

и имам само едно въпросче-уточнение : където е споменато че лоста трябва да е заедно с плъзгача - става въпрос за (черния)цилиндър(фиксатора), който се намира на самия лост и се придърпва за включване на задната, или е някоя друга (бяла)пластмасария долу по самата механика?!?!?(примерно ограничителя за задната) щото аз като гледам снимките май точно само дължината на фиксатора е различна ама нека колегата да каже - все пак го е монтирал и знае ;)

И сега малко по въпроса за ShortShift:

всичко това, което го мъдрите, отдааавна е измислено и се казва с простото име "физика" !!!!!

и по конкретно - лостове

както може би знаете основната зависимост при лостовете е свързана с отношението изминат_път/сила и изхождайки от отва мога да твърдя със сигурност че всички споменати методи по горе, включително и този на колегата mileff си е по същество ShortShift

Ето ви ги и двата гореописани варианта:

1. Струва ви се че скоростния лост е прекалено дълъг и това донякъде ви е неудобно - скъсявате скоростния лост - като следствие края на скоростния лост(топката) описва по къса дъга(има по малко ход на скоростния лост - ShortShift!!) но за сметка на това превключването на скоростите изисква повече усилие

2. Скоростния лост ви се струва идеален като размер но прави прекалено голяма дъга(голям ход между скоростите) - в този слуай се променя размера на друг елемент от лостовата система както е в http://www.opelpower...des/shortshift/
и резултата тук е - края на скоростния лост(топката) описва по къса дъга(има по малък ход на скоростния лост - ShortShift) , но отново за сметка на това превключването изисква малко по голямо усилие

Така че както и да го въртите всичко си е ShortShift , просто всичко зависи от началните условия които искате да промените или да запазите!!!! Защото примерно ако се скъси скоростния лост и едноврременно с това се направи обратното на това което е посочено тук http://www.opelpower...des/shortshift/ то върха на скоростния лост ще опсива същата дъга и превключването ще става със същото усилие както преди промяната и резултата ще е само по къс скоростен лост!!!!!

Така че това което предлага колегата mileff по същество си е точно ShortShift - печели се път за сметка на по голяма сила. Просто при нас (аз също съм с VectraB) наистина скоростния лост е мааалко по дълъг от необходимото и ShortShift ефекта се постига по лесно - скъсява се лоста, а не да се мъчим да режем и да заваряваме и какво ли не още. ТОВА ЧЕ СТАВА ЛЕСНО НЕ ЗНАЧИ ЧЕ НЕ Е SHORTSHIFT!!!!!!! Така че моля не заблуждавайте и останалите колеги от форума


Здраве и безаварийно на всички!


:icon_wink2:
Отговори

danitanev снимка danitanev 07 март 2010 - 23:01

Благодаря и аз за изчерпателната информация приятел - абсолютно съм съгласен с теб по въпросите за Short Shifter-а. Сега обаче да те попитам друго - какъв е ефекта от Short Shifter-а - не е ли само психологически тъй като хода на съединителя е същия - следователно времето за натискането му, освен това ако е нужно да влагаш повече сила при превключването - това няма ли да забави ръката ти нищо, че пътя които изминава е по-къс. И последно относно скъсяването на скоростния лост, което правите - чувал съм, че някой автомобилни рали състезатели всъщност са удължавали лоста за да им е по близо до волана и ръката - да не се пресягат много - т.е. по-късия лост би бил добър за драг и по-лош за рали или дрифт например. И още нещо и аз бих искал да си направя варианта от http://www.opelpower...des/shortshift/ - на моя Опел Тигра Х14ХЕ - възможно ли е да стане и дали наистина ще спечеля нещо от това - например при ускорение от 0-100 - 2-3 десети от секундата заради двете превключвания от 1-2 и 2-3 - или само ще си прецакам скоростите? Благодаря предварително! :devil-smiley-019:
Отговори

stefan_suny снимка stefan_suny 20 март 2010 - 21:19

Колега ще ти отговоря по следния начин - за да превключваш бързо не е важно колко точно ти е дълъг скоростния лост , важното е дължината му да ти е удобна! На вектра б лоста наистина е малко неудобно дълъг. След като лоста ти е удобен на дължина трябва да се напасне и на ход, затова се слагат т.нар. shortshifter-и(това от линка дето си го дал) , за да не си търсиш скоростите все едно караш икарус :drinkin: . Естествено всяко скъсяване на хода на лоста води до необходимостта от по голяма сила. Но не ме разбирай погрешно "по голяма сила" не значи че трябва да превключваш с две ръце. Аз карам с късия лост малко след горния си пост и съм много доволен. Определено ми е по удобен на дължина, а освен това като ефек от скъсяването повече се "усещат" скоростите , което мисля е именно заради необходимостта от "по голяма сила". И още нещо - не може да си прецакаш скоростната кутия по какъвто и да е подобен начин! По принцип при подобна промяна на лостовата система реално се получава увеличение на натоварването от точката на промяната до входната точка(топката на лоста). Ще рече в случая с вектра Б(само скъсяване на лоста) не се увеличава натоварването на нито една връзка по лостовата система, а ако слагаш shortshifter-че леко се увеличава натоварването на връзките от него назад до топката на лоста. Това е така защото в крайна сметка на вилките в скоростната кутия им е необходима една и съща сила за да превключат скоростите, без значение каква лостова система преобразува входната сила. Дано съм ти бил полезен, а и на всички с подобни идеи :icon_razz2:
Отговори

bili4652 снимка bili4652 17 юли 2010 - 11:27

Много благодарности на колегата mileff за идеята със скоростния лост. Днес сутринта си смених лоста с астров и ефекта на превключване на скоростите е много добър :newsm05_41:
Отговори

galata снимка galata 24 ноември 2012 - 06:44

Много искам да видя снимките, но не ми ги показва, може би са изтрити от сървъра :unsure: Има ли някой, който да има снимки от самия демонтаж на лоста и сравнени на Вектра Б и на Астра Г лостовете ?
Отговори

bili4652 снимка bili4652 28 ноември 2012 - 17:23

За да видиш снимките пробвай с друг браузър, а относно разликата на лоста на вектра Б и астра Г е околко 2-3 см.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg