How to: Затъмняване на стопове
mileff 22 януари 2009 - 10:27
Ръководство за затъмняване на стопове на (в този случай Вектра Б)
Свалят се стоповете и се обработват със водна шкурка 1000 и след това 2000 за да се почистят и загладят повърхностите.
Облепят се гумените уплътнения около стопа
Стоповете се пръскат със основа. В случаят това е някакъв прозрачен спрей. Предполагам, че се продават такива по нашите магазини :
След като основата е вече изсъхнала, облепяме бялата част на стопа (това в случай, че решаваме бялата част да си остане такава). Въпрос на избор е също така, дали светлоотразителната част на стопа ще се запази в оригиналният си вид, ще бъде променена или ще бъде затъмнена напълно.
След като сме готови със облепянето, можем да започнем със затъмняването. В показаният случай е използван обикновен черен – матов спрей. Може да се използва и специално пригодените за това спрейове за затъмняване на стопове. По време на пръскането трябва внимателно да следим количеството боя, което наслагваме за да не затъмним стоповете прекалено много. Това става най-лесно, чрез поставяне на стопа на колата и проба.
След като преценим, че количеството боя е достатъчно можем да разлепим тиксото с което предварително сме облепили белите части от стопа
В резултата на всички извършени процедури, ни остава една последна – а именно да нанесем лак, който да предаде блясък на стоповете. Избора на лак е въпрос на личен избор, тъй като в магазините има достатъчно разнообразие на подобни спрейове
А това, в крайна сметка е резултата от извършените процедури:
Свалят се стоповете и се обработват със водна шкурка 1000 и след това 2000 за да се почистят и загладят повърхностите.
Облепят се гумените уплътнения около стопа
Стоповете се пръскат със основа. В случаят това е някакъв прозрачен спрей. Предполагам, че се продават такива по нашите магазини :
След като основата е вече изсъхнала, облепяме бялата част на стопа (това в случай, че решаваме бялата част да си остане такава). Въпрос на избор е също така, дали светлоотразителната част на стопа ще се запази в оригиналният си вид, ще бъде променена или ще бъде затъмнена напълно.
След като сме готови със облепянето, можем да започнем със затъмняването. В показаният случай е използван обикновен черен – матов спрей. Може да се използва и специално пригодените за това спрейове за затъмняване на стопове. По време на пръскането трябва внимателно да следим количеството боя, което наслагваме за да не затъмним стоповете прекалено много. Това става най-лесно, чрез поставяне на стопа на колата и проба.
След като преценим, че количеството боя е достатъчно можем да разлепим тиксото с което предварително сме облепили белите части от стопа
В резултата на всички извършени процедури, ни остава една последна – а именно да нанесем лак, който да предаде блясък на стоповете. Избора на лак е въпрос на личен избор, тъй като в магазините има достатъчно разнообразие на подобни спрейове
А това, в крайна сметка е резултата от извършените процедури:
Corsa 09 февруари 2009 - 21:39
Някои правил ли го е по същия начин както е описано тук
Мнението беше редактирано от Corsa: 09 февруари 2009 - 21:39
Мнението беше редактирано от Corsa: 09 февруари 2009 - 21:39
Жоро 09 февруари 2009 - 21:51
Цитат
В показаният случай е използван обикновен черен – матов спрей
A защо не използвахте трансперантен спрей? При него светлината преминава по-добре! Не си заслужава заради едни затъмнени стопове да сменяш колата...
Мнението беше редактирано от Жоро: 09 февруари 2009 - 21:53
pampito 10 февруари 2009 - 00:00
Точно този начин на затъмняване не е много удачен защото през деня вероятноста някой да се надене отзад е невероятно толяма, понеже не се виждат светлините.
Тези които искат да затъмняват стопове могат да го направят като вземат безцветен лак (лак за металик) и към него добавят съвсем мъничко боя (може да е с цвета на колата), след което се изпръсква стопа. За предпочитане е предварително да се пробва колко е потъмнено и след това да се нанесе върху стопа. Това съм го правил преди години и се постигат впечатляващи резултати, при които не може да се различи оригинален с боядисван стоп.
Тези които искат да затъмняват стопове могат да го направят като вземат безцветен лак (лак за металик) и към него добавят съвсем мъничко боя (може да е с цвета на колата), след което се изпръсква стопа. За предпочитане е предварително да се пробва колко е потъмнено и след това да се нанесе върху стопа. Това съм го правил преди години и се постигат впечатляващи резултати, при които не може да се различи оригинален с боядисван стоп.
Н. Петров 10 февруари 2009 - 00:51
Браво колега, хубаво е човек да прави нещата по собствен вкус и усмотрение . Ще взаймствам от този урок тази част с лакирането (без боя), мисля че стоповете ще станат супер.
Hevy 18 февруари 2009 - 19:23
Абе хора, има един малък флакон на DUPLI COLOP,специално за стопове, струва осем и нещо, не трябва основа, пръскаш и се радваш...ето това е минато два пъти
п.с. как ги вмъквате тия снимки, писна ми да ги "загрузит"....
http://s46.radikal.r...cb5a9198e05.jpg
п.с. как ги вмъквате тия снимки, писна ми да ги "загрузит"....
http://s46.radikal.r...cb5a9198e05.jpg
savski 18 февруари 2009 - 19:35
Hevy, колега, станали са доста добре. Един въпрос само - този спрей само в магазин за аксесоари ли може да се намери или и в обикновен като Метро и т.н.?
Hevy 18 февруари 2009 - 19:43
IvailoM, тук ше пиша че не му разбирам копчетата на тоя форум...
1.Купуваш спрей
2. сваляш стопа и го измиваш добре, аз ползвах обезмаслител/от тия италианските жълти/
3.взимаш хартиено тиксо и го облепяш по желание.
4.Пръскаш като държиш стопа така че струята да попада на хоризонтална повърхност, да не се стича.Държиш го за отвора/махнал си капака/.Минаваш на редове, равномерно само един път. Лака се разстила и хваща гланц. Ако тръгнеш да повтаряш веднага ще се разтече или ще стане матов по края на струята. Изчакваш няколко минути да изсъхне и го гледаш на слънце.Вероятно щти се види малко, минаваш го още веднъж по същия начин.Става като моя. По принцип исъхва бързо но лака е слаб,драска се. Аз ги пекох три дена върху парното като от време на време ги душих - мирише,мирише на прясно па спре.Чак тогава сваляш тиксото.На слънце се вижда даже по добре,има контраст. В тъмното се вижда също добре. При мъгла не знам но и не ми пука.
Аз го купих от магазин за бои/всякакви/ дето имаше рафт на тази фирма. Те са всякакви - обикновенни,за джанти,за брони....
1.Купуваш спрей
2. сваляш стопа и го измиваш добре, аз ползвах обезмаслител/от тия италианските жълти/
3.взимаш хартиено тиксо и го облепяш по желание.
4.Пръскаш като държиш стопа така че струята да попада на хоризонтална повърхност, да не се стича.Държиш го за отвора/махнал си капака/.Минаваш на редове, равномерно само един път. Лака се разстила и хваща гланц. Ако тръгнеш да повтаряш веднага ще се разтече или ще стане матов по края на струята. Изчакваш няколко минути да изсъхне и го гледаш на слънце.Вероятно щти се види малко, минаваш го още веднъж по същия начин.Става като моя. По принцип исъхва бързо но лака е слаб,драска се. Аз ги пекох три дена върху парното като от време на време ги душих - мирише,мирише на прясно па спре.Чак тогава сваляш тиксото.На слънце се вижда даже по добре,има контраст. В тъмното се вижда също добре. При мъгла не знам но и не ми пука.
Аз го купих от магазин за бои/всякакви/ дето имаше рафт на тази фирма. Те са всякакви - обикновенни,за джанти,за брони....
IvailoM 18 февруари 2009 - 19:45
Много ти благодаря
Мнението беше редактирано от siegfrid: 29 март 2009 - 21:03
Причина за редактиране:: Няма нужда от цитат на предхождащо мнение
Мнението беше редактирано от siegfrid: 29 март 2009 - 21:03
Причина за редактиране:: Няма нужда от цитат на предхождащо мнение
Gmilev 30 март 2009 - 09:35
Gmilev 03 април 2009 - 18:29
:)extra stana
Мнението беше редактирано от Gmilev: 06 април 2009 - 20:32
Мнението беше редактирано от Gmilev: 06 април 2009 - 20:32
Branimir 03 април 2009 - 19:39
а я сега и аз да попитам тия затъмнявания на стопове не са ли противозаконни ?
Gmilev 03 април 2009 - 20:31
Branimir 04 април 2009 - 05:33
Gmilev, на 03 Apr 2009, 09:31 PM, каза:
Късно
аи защо да са ?
всичко си свети и се вижда?къде е проблема
аи защо да са ?
всичко си свети и се вижда?къде е проблема
ами аз примерно смятам само да освежа цветовете ама както е при колегата дето си ги е направил тъмно черни .. помня че в закона пишеше че светлините на стоповете трябва да са същия цвят като стандартно обозначените .. демек мигача трябва да свети оранжево , стопа червено .. така като е тъмно мигача вижда ли се ? и габаритите като светят виждат ли се ?
sij 04 април 2009 - 12:43
Направете ги с фолио,стават по-същия начин само си избирате цвят и си намирате пистолет за горещ въздух! ето ви пример: http://miro-folio.com/Stop+turn.html
Мнението беше редактирано от sij: 04 април 2009 - 12:44
Мнението беше редактирано от sij: 04 април 2009 - 12:44
SKOFIELD** 04 април 2009 - 22:11
моите са с фолио ама не за стъкла щото е тънко и като се нагреи се лющи, има специално термофолио по дебело е и не мърда доказано :)
Cecaka 09 април 2009 - 07:59
Колеги, абе мина ми през акъла... ако ги напръскам с бяла боя... дали ще стане нещо ваобще?