Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

EGR Клапан

Mbyte снимка Mbyte 05 март 2007 - 15:20

Аз сичко що има изписано и з форума за този ЕГР съм го прочел, но никъде няма еднозначно менение по въпроса с неговото изолиране от системата и ефекта от цялата тази работа.
Отговори

StK снимка StK 06 март 2007 - 09:22

Mbyte, на Mar 5 2007, 03:20 PM, каза:

Аз сичко що има изписано и з форума за този ЕГР съм го прочел, но никъде няма еднозначно менение по въпроса с неговото изолиране от системата и ефекта от цялата тази работа.
 


Да няма еднозаначен отговор. Според мен, от това което аз съм изчел и от малко опит мога да кажа, че ако ЕГР е изолиран като хората, трябва малко да се намали предварението за да се постигнат оптимални настройки. Не зная ако твоя двигател има нок сензор (сензор за детонации, чукане на аванса) тогава нищо не пипаш, но ако няма трябва да се пипне някъде с около 3-4 градуса. Опитай на добре загряла кола да я подкараш в баир, с по-ниска скорост на по-висока предавка да я понастъпиш, ако ти зачука аванса, отговорът е ясен.
Отговори

Prilo снимка Prilo 08 март 2007 - 11:25

Абе четох,четох,четох тая тема (както и други като нея) и като се надъхах да бия шута на ЕГР-а........Излизам навън,вдигам капака на кошника, дърпам маркучето на вакуумката и какво да видя?......Запушеноооо :doh: По-точно предвидливо затапено с отчупено болтче и пак мушнато във вакуумката.Е да,ама мене не ми стига това.Ще му слагам плочка.Може да не е затворил и да пропуска малко газове нон стоп.
Въпроса ми е: - няма ли неработещият ЕГР да доведе до повишаване температурата на остатъчните газове, и от там до ошашкване на ЕКУ-то.Ясно е,че ще се повиши температурата на газовете и сместа в горивната камера (това малко си противоречи с термодинамичните формули).Може и с малко да е,може и да не ми детонира,ама това малко увеличение ще увеличи температурата на газовете в такта изпускане.Ламбдата ще реагира и ще се опита да обедни сместа.
Казвайте какво да очаквам.
Апропо - C18NZ съм.Вакуумен ЕГР. :bishop:
Отговори

Prilo снимка Prilo 15 март 2007 - 09:01

Така.......значи:
Вчера окончателно изтръгнах ЕГР-а и сложих на негово място шлайфана плочка 8мм.Клапана си беше спукан и файда от него никаква.Само дето много нагар по конуса и сигурно е пропускал газове.Подкарах колата докато е още топла и на газ забелязах най-напред,че потегля значително по-лесно от преди.При ускоряването в ниските обороти не се нуждаеше от такова натискане както преди.Това говоря до към 2500 об.Във високите няма как да я преценя,понеже тя си е с компресия на долна граница и едвам бере душа.Ама ми се струва (може и да си въобразявам),че при първоначален старт мотора работи нестабилно за около 10 секунди и после се нормализира.Това без да му падат оборотите.
Също така опитах да я карам на баир с ниски обороти на висока предавка и натоварване.Не ми причука аванса.То на газ няма вероятност,но тя и на бензин не го направи.
Абе ще покарам пък ще видим.
Отговори

chudomir снимка chudomir 25 март 2007 - 13:22

Здравейте колеги.Някой може ли да публикува малко снимков матерял отностно каде точно се намира ЕГР клапана на X16XEL или да поясни малко по-точно каде се намира,че да го изолирам.Или да проверя здрав ли е или не.То искам да го изолирам та да видя дали ще върви повече колата или няма.Просто да човъркам нещо по колата.Благодаря ви предварително.
Отговори

Silver снимка Silver 31 март 2007 - 00:56

chudomir, на Mar 25 2007, 01:22 PM, каза:

Здравейте колеги.Някой може ли да публикува малко снимков матерял отностно каде точно се намира ЕГР клапана на X16XEL или да поясни малко по-точно каде се намира,че да го изолирам.Или да проверя здрав ли е или не.То искам да го изолирам та да видя дали ще върви повече колата или няма.Просто да човъркам нещо по колата.Благодаря ви предварително.
 

На тоя двг.ЕГР е отзад на двигателя,вертикален цилиндър с диам. около 7см(може би леко наклонен назад.Хванат е с 2 болта с глава за ключ "torx"Отгоре има куплунг с 5 проводника.Свалянето е доста трудно,ако го правиш за първи път,но вече го правя за 5 минути с подходящи инструменти и опит...(поне на моята ВЕКТРА Б,която е с десен волан)
Клапана е електромагнитен и не може да се изолира.Вътре има датчик за положението му и в този случай ще светне лампата на инжекциона.Могат да се изолират тези ЕГР-и с вакуумно управление.
Почетете темите посветени на ЕГР.Моето мнение е,че изолирането е доста тъпа идея,но почистването му е мн.добра...
Тези,които пишат колко много върви колата без клапана,нека кажат нещо за разхода и чукането на аванса(което естествено съсипва двг.)
Отговори

Prilo снимка Prilo 31 март 2007 - 10:59

Silver, на Mar 31 2007, 12:56 AM, каза:

Тези,които пишат колко много върви колата без клапана,нека кажат нещо за разхода и чукането на аванса(което естествено съсипва двг.)
 

Нямам никакъв проблем с аванса,до сега. :25:За това допринася и бензина - рейсинг.А на газ пък е изключено да чука. Разхода ми не се е повишил.Това е нормално.Като цяло колата си държи много стабилно оборотите и се движи осезаемо по-добре.Онзи ден изолирах и на Кадетя на дъртия :25: Оня направо ме разцелува.Така е при нас с NZ-ките.
Направил съм си още две плочки,за приятели.
Сега оглеждам една Вектра Б, не един приятел.Както казахте те са елмагнитни,че дори май имат и някяква ОВ с ЕКУ-то.Кофти - но не съвсем :25:
Мислим по въпроса.
Отговори

Mbyte снимка Mbyte 04 април 2007 - 17:59

Искам да попитам дали след тази промяна не се нуждая от определено пренастройване и на ЕЦУ, тъй като то със сигурност не знае, че клапана е изолиран и си мисли, че го ползва. Освен това искам да попитам нормално ли е да е много спъната до кам 3 хиляди оборота. В смисал като натискам и не дърпа, някой път даже не поема, а има обратен ефект. Иначе след около 3000-3500 добре върви. Предварително благодаря на всички <_<
Отговори

simbon4o снимка simbon4o 12 април 2007 - 22:59

такаа наскоро сменях гарнитура на тоя клапан и не знаех че за него става дума. Мотора е Х16SZR и клапана има кабели отгоре дали за управление или само за получаване на инфо не знам, обаче като беше издухана гарнитурата извънградското беше с 1-2л/100км нагоре а градския разход с над 2-3л/100 повече. Оригиналната гарнитура беше армирана и ламаринката беше цяла, но уплътняващия материал беше издухан и 1.6 моно гореше 12.5л/100км градско в добрия случай. Другото което направи впечатление беше че болтовете на клапана и тези на инжекциона бяха хлабави, на клапана изключително хлабави. Новата гарнитура беше ламаринка, така пишеше по производител в Каргоекспрес ходих 3лв струва и по номера на модела на гарнитурите пишеше че старата се заменя с новата която е само ламаринка с две кръгли и изпъкнали дупки. Последно какво се оказа че на някои мотори запушването му оказва добро влияние? На моя тип какво ще е, понеже от издухана гарнитура се видя че индикациите не показват нищо само удря по джоба и се чудиш от какво е.
Отговори

Prilo снимка Prilo 13 април 2007 - 07:17

Значи този ЕГР дето го гледах аз на 1.6 16V Вектра Б, не е какъвто ми го описват на лична,вече 3...4 души.Не е цилиндър с куплунг отгоре, а е цилиндър с вакуумна тръбичка.Той стои над изпускателните колектори и е свързан към тях с една метална тръбичка.Интересното е,че след него не е пак метална тръба за отвеждане на газовете към всмукателя, а си е гумен маркуч :c010: .
Вакуумната тръбичка отива към всмукателя и изхожда от едно клапанче с ел.магнитно управление.Между двете неща има бая разстояние.Едното е на изходящия а другото на входящия колектор.И пак отбелязвам,че върху самия клапан за газовете няма никакви кабелаци и куплунзи.Само вакуумна тръбичка.
Отговори

Емилио снимка Емилио 17 април 2007 - 21:34

Prilo, на Apr 13 2007, 07:17 AM, каза:

Значи този ЕГР дето го гледах аз на 1.6 16V Вектра Б, не е какъвто ми го описват на лична,вече 3...4 души.Не е цилиндър с куплунг отгоре, а е цилиндър с вакуумна тръбичка.Той стои над изпускателните колектори и е свързан към тях с една метална тръбичка.Интересното е,че след него не е пак метална тръба за отвеждане на газовете към всмукателя, а си е гумен маркуч :doh: .
Вакуумната тръбичка отива към всмукателя и изхожда от едно клапанче с ел.магнитно управление.Между двете неща има бая разстояние.Едното е на изходящия а другото на входящия колектор.И пак отбелязвам,че върху самия клапан за газовете няма никакви кабелаци и куплунзи.Само вакуумна тръбичка.
 

Колега,при мен е това,което описваш ти
КЛИК ТУК!
Номер 2 е това чудо на техниката.Точнокакто го каза,гумен маркуч и малка тръбичка,която отива незнам си къде.... :n055:
Отговори

Prilo снимка Prilo 18 април 2007 - 07:36

Емилио, на Apr 17 2007, 09:34 PM, каза:

Колега,при мен е това,което описваш ти
КЛИК ТУК!
Номер 2 е това чудо на техниката.Точнокакто го каза,гумен маркуч и малка тръбичка,която отива незнам си къде.... :n055:
 

Чакай малко колега! Не бързай! Май съм объркал тоалетните :doh: .
kalin09 ме светна,че това дето съм го мислел за ЕГР, същото дето ти си го снимал май е еър-инжектор.Вкарвало било въздух в изпускателната с-ма при студен мотор.Поредния екологичен ташак.Замислям се обаче, че на това чудо му трябва компресор - няква духалка да прай вятър.Иначе от атмосферата не може да взима свободно.Нейното налягане е по-ниско от това на изгорелите газове.Предполагам,че има духалка някъде под калника или акомулатора.Нека колегите ,които са по-запознати да пояснят.Аз нямам възможност да бъзикам често по тази кола.Не е моя.В движение е.
Същинския ЕГР бил около ТПС-а.Откъм всмукателните колектори и наистина казва kalin09 бил цилиндър с диам. около 7см.Трудно се виждал.Търси ти,че аз тая кошница ще я видя чак утре.Пусни още снимки ако не ти е проблем,ама на вече истинския ЕГР :doh:
Отговори

Емилио снимка Емилио 18 април 2007 - 19:14

Ами благоадря за инфото,утре ще се разровя и ще го намеря този ЕГР!
А за духалката,да,има,нещо като прахусмукачка,намираща се в елипсовидна кутия,или по-скоро кръгла,с диаметър 20см.точно под левия преден калник до акумулатора.На моята пише само GM и разни цифри.
Отговори

Емилио снимка Емилио 19 април 2007 - 07:14

Искам да ме упътите къде точно се намира туй чудо на двгигателя ми 1.6 16 клапана екотек?
Четох и знам за другите теми,но не исках да ги товаря допълнително с нови въпроси...та къде точно тук е това ЕРГ?Клик тук! :n055:
Отговори

mi60 снимка mi60 19 април 2007 - 09:51

Ето картинката от ТИС, но не пише точно кьде се намира. Ще трябва да го потьрсиш малко :n055:

Публикувано изображение
Отговори

Vectra_98 снимка Vectra_98 19 април 2007 - 10:59

Ами няма как да го видиш от снимките, които си направил понеже пластмасовия капак ECOTEC го прикрива. Отвий капака и ще го намериш от страната на двигателя която е към купето. Пада се близко до бобината (малко зад нея). Изглежда като на снимката в дясно която mi60 ти е посочил. От горната му страна им куплунг с кабели и е закрепен с 2 болта torx (мисля, че Т40 беше размера).
Ако все пак не си сигурен направи още една снимка като последната дето си направил, но при махнат капак ECOTEC.
Отговори

bicubic снимка bicubic 19 април 2007 - 13:19

не трябва да се маха капака "есотес" -капака е отпред на мотора а клапана е към купето ,може да се види само картинка 1(м/у купето и двигателя)
Отговори

chudomir снимка chudomir 19 април 2007 - 18:39

Здрасти колега.И аз съм със същия ДВГ,и се намира много лесно ЕГР-а.Ама ще ти трябва малко време докато го свалиш.И ще трябва да поразкачиш малко кабели и пластмаси по ДВГ-то.Щот е много гадно наврян при мен/Астра '95/.Аз даже неможах да го сваля,защото неуспях да развия болтовете.А искам да те питам,дали имаше някакъв ефект от тези добавки които си слагал на ДВГ.Че и аз си мисля да и сипя малко.Ако не те притеснявам,кажи дали има някаква файда.Мерси.
Отговори

bicubic снимка bicubic 19 април 2007 - 20:34

За свалянето ти трябва torx t40 и къса тръбичка 5-6 см за рамо на ключа.Трудно се напипва десният болт - не се вижда ама с доста усилия става.Почистих го с WD40,нафта и коресилин и малко раздвижване(постоя накиснат по 2 ч с нафтата и WD40).Определено има ефект - светваше лампата на ecu-то при рязко отпускане на газта при 100-110км/ч а сега няма проблеми а също и при ускорение понякога придрпваше все едно се задавя,но сега е добре.Трябва да разкачиш само кабела на самия клапан.
Отговори

s_toshkov снимка s_toshkov 21 април 2007 - 10:28

Колеги четох тук някъде из форума че било добре на известно време тези клапани да се смъкват и да се почистват :beer:

Интересуваме къде точно се намира това чудо на описаният мотор , как се смъква и като се смъкне как се почиства( кисне се в нещо ли ? )

Обичам да се занимавам с колата си

Благодара на всички отзовали се предварително

:beer:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg