Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

EGR Клапан

siegfrid снимка siegfrid 26 ноември 2010 - 11:35

Виж инфото отдолу за кои двигатели стават - напълно индентични са :devil-smiley-019:

1.

Цитат

It Fits The Following:

Astra F (1992-1998) - X14XE, X16SZ, X16SZR, X16XEL

Cavalier (1989-1995) - X16SZ, C16NZ, C16LZ2, C16NZ2, C18NZ

Corsa B (1993-2001) - X12SZ, X14SZ, C14SEL, X14XE, X16XE

Tigra (1993-2001) - X14XE & X16XE

Vectra B (1996-2001) - X16XEL up to chassis number W1285446, W5276825 and W7154258, X16XEL up to chassis number W1285446, W5276825 and W7154258 & X16SZR.


2.

Цитат

Fits to the folowing vehicles:

Cavalier Mk3 1989-1995; Engine :

X16SZ, C16NZ, C16LZ2, C16NZ2, C18NZ

Vectra B Mk 1 1996-2001; Engine :

X16XEL up to chassis number W1285446, W5276825 and W7154258,

X16SZR

Corsa B Mk 1 1993-2001; Engine :

X12SZ, X14SZ, C14SEL, X14XE, X16XE

Tigra A Mk 1 1993-2001; Engine:

X14XE, X16XE

Astra F MK3 1992-1998; Engine:

X14XE, X16SZ, X16SZR, X16XEL
Отговори

niki.lz снимка niki.lz 26 ноември 2010 - 19:48

Колега,двата стават за тигра 1.4 така ли?Според теб защо са различни цените?И благодаря за отговора.
Отговори

old_corsa снимка old_corsa 27 ноември 2010 - 19:35

Здравейте,

Моля някои да ми помогне с номер на частта - ЕГР за Опел Корса Б 1.2 33 кВ и как да съм сигурен, че е за моята кола (тоест да не ми пробутат друг, дето не ми върши работа)....

п.с.Ще взимам 2-ра ръка.....

:devil-smiley-019: :mhihi: :mhihi:
Отговори

ivanivanovvv снимка ivanivanovvv 19 декември 2010 - 19:48

Колеги пишете колко километра минавате преди да смените,или свалите за профилактика ЕГР.И съответно цена.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 26 януари 2011 - 14:58

Днес свалях декоративния капак (пласмасовия) дето е и забялзах, че около ЕГР-а е омаслило. Незнам да ли има връзка, но това се случва точно преди смяна на масло. Възможно е да е почнало да си похапва и евентуално за това да е омаслило там ..?!? Другото което искам да попитам е.. има ли някакво уплътнение, гарнитура нещо самия ЕГР ? Щото аз до сега не съм го свалял, но мисля да го направя и евентуално да знам ако има гарнитурка да си намеря ?

Двигателя е X20DTL в кош на една ASTRA G.. :confused:
Отговори

Svetli_407 снимка Svetli_407 02 март 2011 - 22:28

Здравеите, защо не намирам информация за y22dtr ... Как се сваля ,как се почиства ,как да разберем дали работи отнеми супер много време да чета и нищо не видях моля за малко инфо и за тези мотори не съм единствения които пита . Мерси предварително :)
Отговори

efren снимка efren 18 март 2011 - 20:53

Колеги имах следния проблем: след известно ровене под предния капак, запалих колата и светна чека. Огледах отново и установих, че съм запалил без да закача клапана за бензиновите изпарения, който седи точно зад бубината. Закачих го, но нищо не се случи чека-а си свети и това си е. На другия ден, както всичко си беше наред, колата угасна веднага след запалване. Отидох до услужлив колега от форума и след диагностика се опулих мъжки - ЕГР клапан. Занулиха ми грешката, проверих буксата, но след запалване на колата пак светна чека - а. Сега стана още по забавно - при каране около 1800 оборота колата започна леко да придърпва, а лампата на чека взе да светва и да гасне през 3-4 мин. С оглед на това, че ЕГР-а е затапен от две години, и буксата си беше включена се насочих към кабела веднага след буксата. Краищата му бяха леко заголени, но когато махнах и външната изолация се оказа, че двете жици вътре са с 2/3 липсваща изолация. Увих ги с изолирбанд, след това сложих и външната изолация, пак изолирбанд и изведнъж всички проблеми изчезнаха - няма лампа, няма придърпване.
Възможно ли е в следствие на лошата изолация и контакт между жиците да се стигне чак до придърпване при условие, че ЕГР-а е изолиран отдавна или просто съвпадение?

Отговори

Гостtigar_* 08 април 2011 - 17:12

Някой може ли да ми изпрати схемата на EGR-емулатора?
bmwmit@abv.bg
Отговори

todorofff снимка todorofff 16 април 2011 - 15:06

Колеги,моя ЕГР дава грешка.Колата е корсаБ 97г. 1.0 12в.Като му извадя кабелите и после пак ги сложа се оправя понякога.Купих от автоморга за 50лв.Ще го сменя но също така и ще го затапя ще направя метална пластина с дупка само за да минава антифриза.Въпроса ми е този клапан който купих когато го включа на колата,като дам на контакт свети лампата чек после като запаля угасва.Това нормално ли е.Като подавам по рязко газ не светва чек.Работи ли този клапан и има ли и друг начин да се тества?Като му се подаде ток от акумолатор.
Отговори

GuF снимка GuF 20 април 2011 - 09:33

Здравейте колеги, затапих моят ЕГР клапан с подмяна на гарнитурата на малката тръбичка свързвъща изпускателните с всмукателните колектори и в града проблеми нямаше, но на извънградско като карам без да я настъпвам ми светва лампата на помпата или там както се води. Дайте ми съвет, не схващам от каде разбира че не преминават газове, цялата система си работи просто като отвори ЕГР-а не преминават газове?
Отговори

barezz снимка barezz 20 април 2011 - 13:18

Много ясно, че ще разбира. Като отвори на даден % ЕГР, компа очаква постъпления на топли недоизгорели газове и така изчислява колко богата е/трябва да бъде сместа. Това му е зададено в компа.
Отговори

GuF снимка GuF 20 април 2011 - 15:21

и как да го излъжа че всичко е ок?
Отговори

GuF снимка GuF 20 април 2011 - 17:18

Немога да си редактирам мнението, нямал съм бил право :newsm05_41:
Значи в тая тема не видях някаде да пише как да си изолирам моят модел ЕГР, ако пък го има и съм го пропуснал се извинявам. Какъв е варянта да го изолирам да не ми вкарва изгорели газове и да не ми светва лампата? Моторът е x17dtl.
Клапана ми изглежда така:
Публикувано изображение
А аз замених оригиналната гарнитура на това:
Публикувано изображение
със същата такава самоче без средната дупка от кадето вървят газовете, някаде (из форума) така прочетох че се правело но не беше за моят модел мотор. А лампичката светва само ако карам на скорост с много малко газ, колкото да поддържам ако е без да подавам гас не светва ако съм настъпал пак не светва, а светне ли просто подавам повече газ и веднага изгасва.
Отговори

todorofff снимка todorofff 23 април 2011 - 18:17

Колата ми е Корса 1.0 12в 97г.Аз сложих егр от автоморга цената му беше 50 лв.Почистих го преди да го сложа и също го затапих с алуминиева пластина.Оставих само отвор за антифриза да минава.Сега колата работи перфектно.Не дава грешки дори като натиснеш яко газта.Стария егр беше блокирал в отворено положение.Днес успях да го раздвижа не е бил повреден само е заял.Раздвижи се като му налях масло кастрол за автоматична скоростна кутия.Оставих го да се накисне добре и сега си работи :flag: Ще си имам резервен.Намерих и една интересна книжка за егр
http://www.ms-motor-...082a_en_web.pdf
Мнението беше редактирано от todorofff: 23 април 2011 - 18:25
Отговори

ledenia123 снимка ledenia123 28 април 2011 - 16:57

колеги изчетах всичко за този прословут клапан но така и немога да го намеря на моита зефира двигател X20DTL ако някои може да качи снимки и да обясни по подробно каде да го търся колата е опел зефира 2.0DTI мотора е X20DTL 2000година става вапрос за EGP КЛАПАНА
Мнението беше редактирано от ledenia123: 28 април 2011 - 16:59
Отговори

Lyubo_mz снимка Lyubo_mz 04 май 2011 - 16:58

Здравей те! От скоро съм във форума търсеики отчаяно решение на проблема с ЕГР клапанът.Имам Тигра 1.4 16v с двигател X14XE Мн.ви моля някои да ми помогне сас сников матерял каде е ,как се изолира,трябва ли след изолирането да се махне и така наречената "прахосмукачка" и да ли се прави нещо по електрониката че да не влиза в някакви аварийни режими(като например да ми харчи 15 на 100км.или пак да отчита грешка в комп.и да огасва :)
Отговори

stefinko снимка stefinko 30 май 2011 - 18:35

Здравейте. Моя проблем на Астра Г 2,0 ДТЛ е че някакси е мудна особено в малките обороти. Даже и гуми не мога да завъртя-не че искам де , но ако ми потрябва да тръгна по-бързичко , колата все едно забива за малко предницата и след това тръгва но плавно. Не ми свети лампата "Чек енджин". Сменях местата на трите вакуум клапана , но никакъв ефект. При всяка смяна на клапаните също не светна "Чек енджин". Махнах маркуча , който влиза в турбото от въздушния филтър , от там се вижда перката на турбинката , пробвах да я завъртя с пръст-завъртя се. Не знам дали трябва да се върти с лекота или не , но моята с малко усилие се завъртя, но се върти,не опира никъде. Някой ако може да даде съвет къде ми е проблема. Дали проблема може да е ЕГР клапана?
Пиша , че имам проблем защото един приятел има същата Астра, но тя при тръгване от място направо оставя следи от гуми по пътя.
Не съм привърженик на високите скорости , но все пак явно нещо и има на Астричката.
Помогнете.
Отговори

swet снимка swet 01 юни 2011 - 14:11

Колеги нищо не казахте за разглобяването и почистването на EGR на Y22DTR.Ако някой е правил вече тези процедури и разполага със снимки да ги публикува моля!
Отговори

red__bull снимка red__bull 15 юни 2011 - 12:32

Здравейте!
Възможно ли е гарнитурата под клапана да се смени с клингеритена или картонена да не е метална.
Отговори

AlexMav снимка AlexMav 15 юни 2011 - 13:41

Картонена - не. Клингерит може и да издържи, но има причина оригинално да е метална.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg