тропа от зад
iko 07 ноември 2008 - 16:15
здравеите колеги,става вапрос за вектра Б по неравности много се разтропа от зад,отивам на маистор и сменяме 4-те шарнира на задниа мост от кам страната на гумите,и пак си тропа,като сложа рака от зад на пода на издутото по средата се осеща как 4ука тррр,трр и тн.от какво може да е
Ka4o_pi4a 08 ноември 2008 - 02:41
iko, на Nov 7 2008, 04:15 PM, каза:
здравеите колеги,става вапрос за вектра Б по неравности много се разтропа от зад,отивам на маистор и сменяме 4-те шарнира на задниа мост от кам страната на гумите,и пак си тропа,като сложа рака от зад на пода на издутото по средата се осеща как 4ука тррр,трр и тн.от какво може да е
Втулки се казват и отзад са 4 броя по около 30 лв. бройката.
StreeteR 08 ноември 2008 - 09:17
Ka4o_pi4a, на Nov 8 2008, 02:41 AM, каза:
Втулки се казват и отзад са 4 броя по около 30 лв. бройката.
Колега за кой втулки говориш? Човека казва, че е сменял лагер тампоните и пак тропала. Според мен колега провери си амортисьорите да не би да е от тях или от големите втулки който седят отпред на носачите към купето. Успех и кажи какво ще излезе после. Поздрави!
Ka4o_pi4a 08 ноември 2008 - 11:43
Ами незнам как да ти ги обясня, по 2 на носач са и им казват скърцащи втулки майсторите.
Ka4o_pi4a 08 ноември 2008 - 17:34
И аз за тези втулки говорех, но незнаех как да го обясня. Имах и скърцане и чукане и след смяната им всичко заспа. Майстора каза че всичко друго по окачването е наред.
iko 08 ноември 2008 - 18:44
здравеите колеги,ходих на трети маистор и едни и сащи приказки първо се хващат за 4- те втулки или скърцащи както им казвате,след като им кажа че са сменени проверяват всичко останало и казват че няма проблеми,но колата си тропа,големите втулки на носача от пред кам купето са здрави остана да сменя тампоните на стабелизираштата щанга и ако не се оправи ште карам докато се вчупи.на ВЕКТРА Б седан много лесно се разхлабва багажника от болтовете които го даржат за купето,гледаш има луфт м/у багажника и купето но по неравности чука,слагаш парцали м/у багажника и купето наи вече до задното стакло и ако се оправи добре но при мен не се оправи.много ви благодаря за информацията иза снимките
ivanov_km 09 ноември 2008 - 16:10
С цел да не се пълни форумът с еденакви теми ще пиша в тази!
Днес като си сменявах летните гуми със зимни профилактично взех и разклатих задната гумата (както се пробва предна за разбит шарнир) и за мое съжаление установих , че имам малък луфт , който се получава от втулката обозначена под номер "20" в побликуваната снимка на задното окачване по горе в темата. Точно там подава и се получава едно минимално почукване. Интересува ме само тези втулки ли да семя защото до сега само те са рабити или е необходимо да се подменят и така наречените ябълковидни шарнири обозначенис като "21" на снимката на задното окачване. Като карам колата не се усещя никакво скърцане и почукване но като се вдигне на крик има луфт точно в "20" (-ВТУЛКА, ДЕМПФЕР, ЛОСТ УПРАВЛЕНИЕ КЪМ НАПРЕЧЕН ТРЕГЕР ). Самата семена трудоемка ли е ? Трябва ли да се разколачва много ?
Ето снимки на тампона и неговото състояние :
Мнението беше редактирано от ivanov_km: 09 ноември 2008 - 20:04
Днес като си сменявах летните гуми със зимни профилактично взех и разклатих задната гумата (както се пробва предна за разбит шарнир) и за мое съжаление установих , че имам малък луфт , който се получава от втулката обозначена под номер "20" в побликуваната снимка на задното окачване по горе в темата. Точно там подава и се получава едно минимално почукване. Интересува ме само тези втулки ли да семя защото до сега само те са рабити или е необходимо да се подменят и така наречените ябълковидни шарнири обозначенис като "21" на снимката на задното окачване. Като карам колата не се усещя никакво скърцане и почукване но като се вдигне на крик има луфт точно в "20" (-ВТУЛКА, ДЕМПФЕР, ЛОСТ УПРАВЛЕНИЕ КЪМ НАПРЕЧЕН ТРЕГЕР ). Самата семена трудоемка ли е ? Трябва ли да се разколачва много ?
Ето снимки на тампона и неговото състояние :
Мнението беше редактирано от ivanov_km: 09 ноември 2008 - 20:04
ivanov_km 10 ноември 2008 - 10:52
Колеги никой ли не е сменял тези тампони(втулки) ? Каква е процедурата по смяната ?
Ka4o_pi4a 10 ноември 2008 - 13:54
ivanov_km 10 ноември 2008 - 20:45
Ka4o_pi4a, на Nov 10 2008, 01:54 PM, каза:
Аз като гледам това е било тампон някога, иначе по въпроса ти нямам идея как се сваля...
Това , че някога са били тампони си го знам , но се интересувам от начина на смяната им и да ме насочи някой от каде и каква марка да взема , защото не ми се сменят пак след някой месец.
Мнението беше редактирано от ivanov_km: 10 ноември 2008 - 20:47
Ka4o_pi4a 11 ноември 2008 - 02:05
За смяната незнам как, но ако искаш нещо по-качествено се обърни към колегата Владо и го питай за Powerflex тампон такъв какъвто ти трябва. малко са по-скъпички, но пък само добри отзиви има за тях. Абе питай Владо той ги предлагаше пролетта, ще ти разясни нещата със сигурност че аз несъм точно запознат. Поздрави
tarambuka3500 11 ноември 2008 - 17:21
ivanov_km 11 ноември 2008 - 20:29
Днес бях в бокса и частите вече са поръчани , чакам да дойче четвъртък и ги сменям. Ще пиша какво е станало след това ! Благодаря на всички отзовали се !!!
siegfrid 21 януари 2009 - 10:25
Аз пък имам същия проблем с Корса Б - адското тропане от задната част на автомобила, сякаш апокалипсиса идва...
Амортисьорите са сменени преди около 10хил км (6-7мес.) с Оптимал, поради тотална липса на финанси в онзи момент.
Подозирам, че втулката на единия просто е цъфнала (все пак за по 25-30лв на брой - толкова ), но се замислям дали няма и други възможни причинители на кошмарния тропот и дрънкане
Амортисьорите са сменени преди около 10хил км (6-7мес.) с Оптимал, поради тотална липса на финанси в онзи момент.
Подозирам, че втулката на единия просто е цъфнала (все пак за по 25-30лв на брой - толкова ), но се замислям дали няма и други възможни причинители на кошмарния тропот и дрънкане
AlexMav 21 януари 2009 - 15:11
siegfrid, на 21 Jan 2009, 10:25 AM, каза:
Аз пък имам същия проблем с Корса Б - адското тропане от задната част на автомобила, сякаш апокалипсиса идва...
Амортисьорите са сменени преди около 10хил км (6-7мес.) с Оптимал, поради тотална липса на финанси в онзи момент.
Подозирам, че втулката на единия просто е цъфнала (все пак за по 25-30лв на брой - толкова ), но се замислям дали няма и други възможни причинители на кошмарния тропот и дрънкане
Амортисьорите са сменени преди около 10хил км (6-7мес.) с Оптимал, поради тотална липса на финанси в онзи момент.
Подозирам, че втулката на единия просто е цъфнала (все пак за по 25-30лв на брой - толкова ), но се замислям дали няма и други възможни причинители на кошмарния тропот и дрънкане
Присъединявам се- на Тиграта отзад се чува тропот и от двете страни, сякаш разбита втулка на стабилизираща щанга, но тя, щангата е без втулки- просто прът. Мислех, че може да е от амортисьори, че единия беше напуснал, сложих газови Билщайн, резултат няма-страшен тропот! Нямам луфт във втулките на моста, поне доколкото може да се усети при напън с щанга. Някакви идеи?
Кръстника 31 януари 2009 - 17:40
при мен тропа при неравности като че ли хлопа гърнето в пода затова го свалих и пак тропа тампоните на стабилизиращата щанга май са за смяна. какви са им цените на различни те марки
vesko_87 02 февруари 2009 - 16:28
Здравеите значи аз имам векта б проблема ми е сащия адско тропане отзад като мина през дупки и днес бях при един маистор само като му казах за тропането вика тва са биалетки било слаба част а иначе всичко отдолу ми е ново
Кръстника 03 февруари 2009 - 19:59
няма ли кой да отговори да е решил този проблем и да сподели с нас
Мнението беше редактирано от Кръстника: 03 февруари 2009 - 20:12
Мнението беше редактирано от Кръстника: 03 февруари 2009 - 20:12
Кръстника 04 февруари 2009 - 17:25
сменени са тампоните на стабилизиращата щанга ще пиша за резултата утре. цена на двете 7лв