Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

разпънка за астра ф предна и задна

andrey снимка andrey 27 октомври 2008 - 17:40

колеги само д а кажа че преди да се направи премерете си размерите на бомбето на каша там ето се захваща . моита беше с този размер но не ляга плътно така 4е премерете си за всеки случаи.
не изискав а големи усилия и пари.просто е ,вместо да се дават 100 120 лв за фабрична .

за направата е нужно малко материали и не мн време.
1. за планките ламарина дебела поне 3 мм, за да не се усука при стягането кам коша.
2. за самата щанга м/у кошовете 100, 120 см.на мен ми стигна точно 93см с кривините.
3. бормашина , електрожен или телеподаващо .аз го залепих с електрожена не мн добре ама няма как още съм лаик по темата .
4.болт 2бр. осмица, гайка и шайба към тех
5 .за втулката аз използвах парче от самата тръба 3,5 см,на снимките се вижда ,но като се завари платно то опава и няма проблем и при стягането с болта и мардането изчезва но наи добре е да е платно.

една малка таина,направиха ми кръглите планки маистори ,за 5лв че не успях да изрежа правилен кръг ,така 4е потърсете някои .другото сами може да се справите

и при поставянето на коша на мен на снимките с е вижда планките не са срещуположни а са леко под ъгъл .
трабата я извивах по спесификаците на колата ми че е моно ,пак на снимките с е вижда как е извита тръбата ,с проба и грежка се получава .
и наи важно за да се получи добре е дупките които даржат планките да бадат застопорени здраво и след това да с е заварява парво от едната страна сле д това от другата ,и 3 пати мери след това режи

ако има някой въпроси д а пита че направо си загубих мисълта до каде съм стигнал

ето и линка http://www.andreyy84...album_id=301668

Поздрави и без хулене моля опитвам се да помогна
Мнението беше редактирано от andrey: 02 април 2009 - 18:35
Отговори

gsimania снимка gsimania 27 октомври 2008 - 21:36

:kuku: :beer: Добре си се справил.Каква е тръбата?Колко "мм" е стената и?
Мнението беше редактирано от gsimania: 27 октомври 2008 - 21:36
Отговори

AlexMav снимка AlexMav 28 октомври 2008 - 12:50

Супер, ако се добави и натягащ елемент ще стане заводско! Да споделя и още един трик - в двата края на тръбата може да се заварят парченца тръба, в която се набива долна втулка от амортисьор за Лада, става трепач.


Поздрави!
Отговори

andrey снимка andrey 28 октомври 2008 - 15:22

мерси колеги ,тръбата която аз използвах е цол и четвърт черно желязо метъра е 3,40лв.

дебелостена е тръбата някаде към 4мм не съм я мерил но е доста здрава и лесно се огъва най - важното .
някой ако има въпроси ще помагам

Поздрави
Отговори

aan_astra снимка aan_astra 28 октомври 2008 - 19:29

направената разпънка има обаче един недостатък винаги спрямо заводската , а той е че е направена от дебело желязо дето трудно ще подаде . Докато при заводската (поне така е при моята) средната част е направена от алуминий (кух по средата) с цел при страничен удар на колата той да се счупи , а не от удара примерно от дясната страна да ти просуче и двата рога на колата заради разпънката
Мнението беше редактирано от siegfrid: 15 април 2009 - 23:04
Отговори

andrey снимка andrey 28 октомври 2008 - 20:38

така е колега, но стигне ли се до такъв удар, че да ти се измести коша и да ти счупи разпънката по добре да не се занимава човек с направата на колата. Спорът е голям и не му е тук мястото.
Може да измисля нещо по препоръката ти, но има и фабрични разпънки, които са плътни без разширяваща гайка и чупещ се алуминий.

Поздрави
Мнението беше редактирано от siegfrid: 15 април 2009 - 23:06
Отговори

gsimania снимка gsimania 31 октомври 2008 - 10:39

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от gsimania: 17 април 2009 - 11:28
Отговори

andrey снимка andrey 31 октомври 2008 - 19:42

 simbon4o, на Oct 31 2008, 09:15 AM, каза:

занимава ли ти се да я копираш?


не е проблем ,но по горе написах 4е един човек ми направи кръглите планки за коша че на мен първия опит за рязане на външния кръг почти добре ама вътрешния ужас.
така че ако има начин да ти ги направи някои от мен другото
<_< а от теб черпавката
Поздрави .

а общо ми излезе 7,80 2метра тръба за планките една кола и едни бизквитки , ток 1 лв 2 броя болтове 8мм ,шаиби и гаики 3лв ,боя имах я останала от колата 12лв беше
много по малко от 120 лв на колегата макар че изработката е добра на човека все пак с това се занимава

Поздрави

a забравих има списък вече първи в него е vertigo oт кюстендил
а такмо колегата gsimania ако може да прати размерите от неговата ръзпънка за да можем да почнем с колегата vertigo да маисторим че искал подобна на твоита
Мнението беше редактирано от andrey: 31 октомври 2008 - 19:50
Отговори

gsimania снимка gsimania 31 октомври 2008 - 22:57

Малко да вкарам разяснение по темата.Може да се струпа нещо и за 15 лева,но не си струва.
п.с.не визирам разпънката на колегата,да не се обиди <_<

1)Кръговете с които се захваща разпънката към ботушите се режат на лазер от поне 3мм ламарина.Аз направих шаблон от пресован картон на който направих и дупките за болтовете на тампона.После по този шаблон се решат и самите кръгове.


2)Тази тръба която е нагоре(2.5 см или 3см) и в към която се заварява самата разпънка е с нестандартен размер.Такава няма да намерите никъде 100%.Моята е правена от парчета ламаринки които са заварявани една към друга.После са минати на струг за да стане на тръба.Заготовката от тези ламаринки беше близо 1,5 сантиметър преди се мине на струга.Накрая остана 5мм.

3)Самата тръба може да се огъне по дава начина.
Единия е на тръбогиб(машина за сгъване на тръби).
Другия е чрез нагряване с оксижен.

4)Заваряването става на самата кола.
-Слагат се двата кръга на ботушите и се стягат добре(има вариант да превъртят болтовете на тампоните на макферсоните,за това може първо да се заварят те за корпуса на пампона).
-Налагат се двете тръби върху тях.Трябва да се центрират и се заваряван от 4 страни за да се фиксират.След това се отвиват болтовете и се махат вече слепените две части за да може да се заварят напълно.След изстиването се слагат отново на колата и към тях се заварява и дългата тръба.Пак на две-три места за да се фиксира.След това се демонтира от колата за окончателно заваряване.По-добре да се лепи на по малко за да не се получи изкривяване от топлината.Няма проблем за боята.Ако се работи внимателно не се преебава нищо.
След като е заварена напълно разпънката се шлайфа и почиства от пръските от заваряването.Натам както всеки сам си прецени.Може да се грундира и да се пръсне с авто емайл лак или както аз съм го направил(поцинковане и прахово боядисване с боя и лак).Ако някой има въпроси да пита,ще помагам с каквото мога. :doh:
Нямам свободно време,а бих помогнал на всеки да направим по една.
Айде,поздрави от мене и качвайте снимки да видя какво сте направили.Успех! :beer:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от gsimania: 08 юни 2009 - 22:38
Отговори

andrey снимка andrey 02 април 2009 - 18:34

Колеги доиде време и за задната разпънка тя е супер елементарна за изработка
1..трябва ви тръба с дължина точно 100см и дебелина 3 см тънко или дебелостена каквато имате
2.тръба широка 3см тънкостенна с дължина 5см---->>>два броя
3.шаиба с външен диаметър 3см. и вътрешен 8мм

процедурата е следната

втулката от стъпка 2. се залепва в единия си краи с шаибата 3.
и се получава една проста втулка --->>>ТРЯБВАТ ВИ 2 БРОЯ!!

махате тампоните от бумбето и ги поставяте директно върху стърчащата шпилка на амортесиора и ги завинтвате или с гаиката на самия амортесиор или слагате нова направо върху старата ( аз така съм го направил)

след като ги поставите мерите трабата на мен ми е точно 100см и я заварявате на место после може да се свали и да се излепи хубаво

накрая се боядисва по желан от вас цвят Цвят

ето и снимка как е станало
http://www.snimka.bg...oto_id=11393994

http://www.snimka.bg/album.php?album_id=36...mp;pid=11393994
пс>Дано съм бил полезен на някой
Мнението беше редактирано от andrey: 02 април 2009 - 18:37
Отговори

gsimania снимка gsimania 15 април 2009 - 20:58

 Vertig0, на 15 Apr 2009, 09:51 PM, каза:

Нема да е лошо някой да я направи "Важна" и ще си седи на подобаващо място в раздела.


Бате,знаеш ли че като прочета некоя глупост написана от човек който хабер си няма за кво става въпрос ми идва да си изтрия всички теми в този раздел.Аз лично съм стоял с нощи в гаража да си "блъскам" главата да направа нещо с двете си ръце.Бях подготвил още няколко теми,но няма да ги пусна.Всеки е професор и специалист.Да се оправят! По тая причина други много кадърни хора спряха да пишат тук.

Поздрави vertigo,ще се обадя някоя неделя да пием по бира :icon_wink2:
Мнението беше редактирано от gsimania: 16 април 2009 - 08:14
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 15 април 2009 - 23:03

Почистих темата.
Всеки следващ коментар НЕ ПО ТЕМАТА ще бъде санкциониран !
Отговори

pepetko снимка pepetko 24 май 2010 - 19:39

Аз си се чудя,така както ги правите разпънките,няма ли опастност обръча лягащ на бомбето да е заварен накриво и като се натегне с болтовете и с времето и друсането насила да си закривите бомбетата?
Отговори

andrey снимка andrey 24 май 2010 - 19:44

 pepetko, на 24 May 2010, 20:39, каза:

Аз си се чудя,така както ги правите разпънките,няма ли опастност обръча лягащ на бомбето да е заварен накриво и като се натегне с болтовете и с времето и друсането насила да си закривите бомбетата?






не виждам как и мисля че е по устоичиво на усукване с разпанката е бомбетата седат винаги заедно
тя ги придаржа
а на мен ми ляга платно планката и не виждам какво може да се изкриви
Отговори

Kondo снимка Kondo 07 юни 2010 - 18:53

Искам да ползвам темата и да питам:
1. Какво се постига с разпънката -повече стабилност при завой и евентуално какво се губи?
2.Ако под кръглата ламарина на разпънката и над ботуша се сложи изрязана кръгла гумена подложка с дебелина примерно около 5 мм (да обере разликите във формата на ботуша и ламарината на разпънката) ще има ли проблем?
Мнението беше редактирано от Kondo: 07 юни 2010 - 18:54
Отговори

ГостoL1pS_* 10 април 2011 - 01:05

 Kondo, на 07 юни 2010 - 18:53, каза:

Искам да ползвам темата и да питам:
1. Какво се постига с разпънката -повече стабилност при завой и евентуално какво се губи?
2.Ако под кръглата ламарина на разпънката и над ботуша се сложи изрязана кръгла гумена подложка с дебелина примерно около 5 мм (да обере разликите във формата на ботуша и ламарината на разпънката) ще има ли проблем?


:Д поне някой може ли да каже защо точно се правят тези неща отпред - до двигателя и отзад.. (имам си една теория , но да не се излагам :Д) такааа , че обяснете точно защо се прави това нещо :)
Отговори

exp0se снимка exp0se 11 април 2011 - 08:56

 oL1pS, на 10 април 2011 - 01:05, каза:

:Д поне някой може ли да каже защо точно се правят тези неща отпред - до двигателя и отзад.. (имам си една теория , но да не се излагам :Д) такааа , че обяснете точно защо се прави това нещо :)


Разпънките се слагат,за да не се усуква купето.При малко повече мощност става голям филм без разпънки и ролбари... :mhihi:
Отговори

chudomir снимка chudomir 11 април 2011 - 23:19

То всичко е хубаво и е лесно за направа, да не кажа елементарно. Само да има човек мерак. Но някой може ли да ми каже, колко трябва да бъде с точност разстоянието между бомбетата отпред в коша и отзад на шапките в багажника? Че така с тези разстояния наизуст, не е много добре.
Отговори

ivanmitev снимка ivanmitev 13 април 2011 - 14:54

браво,като си сложа по голям мотор ще си направя и аз,сега нямам нужда защото е 1.4 моно 50 кончета и 5 понита и няма нужда според мен :love_opel: :love_opel: :love_opel: но темата е наистина полезна,поздрави
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg