Резистор на големия вентилатор - VECTRA B
svetli_78 17 октомври 2008 - 14:28
Понеже ме домързя (а и като гледах как я свалиха едни майстори) да свалям голямата перка и да режа резистора, реших проблема по друг начин:
поглед от горе
от към мотора
от страни
захващане на шпилката
Необходими материали:
Резистор около 0.3 ома с мощност около по-голяма от 100W - в моя случай са два в паралел 0.8ома 80W и 0.6ома 80W , получи се съпротивление 0.34 ома на 160W.
Те ще са най проблемни за намиране, на мен ми ги даде един комшия който си пада малко "плюшкин".
Предполагам че по битака и други подобни места могат да се намерят подобни.
Шпилка Ф6мм с дължина 1м.
Шайби с отвор Ф8 и външен диам.30 мм - за закрепване на резисторите(при положение че намерите същите резистори).
Няколко шайби Ф8 и Ф6мм стандартни, няколко гайки Ф6мм, силиконови кабели 2.5 мм2, клеми месингови, може от бакелитовите 6мм2 да вземете като отвиете болчетата и месинговата връзка пада.После си завивате болчетата на клемата.
Стъклолакова тръба Ф9 мм, няколко свински опашки.
Чук около 300гр. с дървена дръжка и менгеме правене на кривките на шпилката.
Свързването става по следната схема:
Връзките съм ги подсигурил двойно - запояване и болтова (клемна) връзка.
Болтовете са на резисторите - М3 с голями шайби.
Клемите са "облечени" със стъклолаковата тръба и пристегнати със свински опашлета.
При желание може да се сложи предпазител на веригата с резисторите. Аз засега не съм сложил, но по натам ще сложа.
След интервенцията температурата на двигателя(по показание на термометъра на таблото) е:
95-92 градуса градско без клима
90 градуса градско със клима при външна темп.около31-32 градуса.
Преди това при включване на климатик температурата достигаше редовно 100 градуса.
И преди да правите нещо подобно три пъти мислете , премисляйте и тогава режете
Мнението беше редактирано от svetli_78: 17 октомври 2008 - 14:35
поглед от горе
от към мотора
от страни
захващане на шпилката
Необходими материали:
Резистор около 0.3 ома с мощност около по-голяма от 100W - в моя случай са два в паралел 0.8ома 80W и 0.6ома 80W , получи се съпротивление 0.34 ома на 160W.
Те ще са най проблемни за намиране, на мен ми ги даде един комшия който си пада малко "плюшкин".
Предполагам че по битака и други подобни места могат да се намерят подобни.
Шпилка Ф6мм с дължина 1м.
Шайби с отвор Ф8 и външен диам.30 мм - за закрепване на резисторите(при положение че намерите същите резистори).
Няколко шайби Ф8 и Ф6мм стандартни, няколко гайки Ф6мм, силиконови кабели 2.5 мм2, клеми месингови, може от бакелитовите 6мм2 да вземете като отвиете болчетата и месинговата връзка пада.После си завивате болчетата на клемата.
Стъклолакова тръба Ф9 мм, няколко свински опашки.
Чук около 300гр. с дървена дръжка и менгеме правене на кривките на шпилката.
Свързването става по следната схема:
Връзките съм ги подсигурил двойно - запояване и болтова (клемна) връзка.
Болтовете са на резисторите - М3 с голями шайби.
Клемите са "облечени" със стъклолаковата тръба и пристегнати със свински опашлета.
При желание може да се сложи предпазител на веригата с резисторите. Аз засега не съм сложил, но по натам ще сложа.
След интервенцията температурата на двигателя(по показание на термометъра на таблото) е:
95-92 градуса градско без клима
90 градуса градско със клима при външна темп.около31-32 градуса.
Преди това при включване на климатик температурата достигаше редовно 100 градуса.
И преди да правите нещо подобно три пъти мислете , премисляйте и тогава режете
Мнението беше редактирано от svetli_78: 17 октомври 2008 - 14:35
svetli_78 08 декември 2009 - 11:41
Здравейте!
След недоглеждане и недообмисляне от моя страна, варианта с резисторите отпадна. Защо ли?
Резистора който е висящ (закрепен с болтчета и гайки М4 до този през който минава шпилката) от вибрациите се беше отлепил и паднал, висял е на кабелите.
Понеже си бях запазил оригиналния резистор, го поцепих и изпразних от съдържание(керамика и кварцов пясък), шунтирах термозащитата с парче тънка поцинкована ламарина, залепих го на пункшвайц и обратно в корпуса!
Ето и снимки:
Резистора седи горе защото тръбите на климатика пречат. Ще го сваля на оригиналното място като оправя тръбите на климата, че изпускат.
След недоглеждане и недообмисляне от моя страна, варианта с резисторите отпадна. Защо ли?
Резистора който е висящ (закрепен с болтчета и гайки М4 до този през който минава шпилката) от вибрациите се беше отлепил и паднал, висял е на кабелите.
Понеже си бях запазил оригиналния резистор, го поцепих и изпразних от съдържание(керамика и кварцов пясък), шунтирах термозащитата с парче тънка поцинкована ламарина, залепих го на пункшвайц и обратно в корпуса!
Ето и снимки:
Резистора седи горе защото тръбите на климатика пречат. Ще го сваля на оригиналното място като оправя тръбите на климата, че изпускат.