Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Двигател прегрява ... !

dizastera снимка dizastera 08 октомври 2008 - 16:54

Колеги това ми е може би 3тата постване на темата..! Искам да обсъдим някои неща с Хората които имат повече опит. Колата Отива на ремонт (чакам майстора да се обади да му я карам -Познат !, че от маистори на всяка пряка "нема нужда) ,обаче искам да съм подготвен и ако мога да разбера какво и е !
Значи така карам я от началото на февруари.Астра Ф 94г декември C14SE Кабрио.Цяла зима съм я карал и не съм имал никави проблеми с прегряването.По вече абитуриентските балове пак нее дигала над 100 г. а се сещате какви задрсъствания са ! Ходих до Пловдив края на юни.Жега голяма. Колата на отиване не е минавала 100г.- 95 най много!
На връщане прасна 100така и го мина с 1 гр. така съм се прибрал до Сф ( С няма толкова страх).На следващиа ден като я запалих изгълта водата от казанчето която имаше...просто избълбука и замина на накъде Не Е КАПАЛА.С 1 познат гледахме проблема и остановихме че казанчето има спукана тръбичка. Тази която излиза от долу и отива към мотора-просто беше изг. пластмасата.после пак правеше мизерии.... дигаше ми 100така от младост до горубляне -5 КМ .Вярно жегите бяха мн голями. После смених датчика на радиатора понеше беше заминал от както я взех и беше на късо (през цялото вр. работеше перката.Уж Заспа 1 ден преди да тръгна за морето ходих до овча купел и ми дигна 95-6 до там.. Тва беше .На връщане вече прасна 100така мина го и водата почна да извира на 1 светофар. Изгасих я изчаках я да се охлади малко... Вързах перката пак на късо и се излангърках до вкъщи.Тая перка като дигне 100 се пуска за около 30 сек !! Отивам малко по късно до 1 сервиз.Отваря капака ,изключи перката и я остави да загрее. Отвори капачката на разш. съдче и нз как установи че е заминала гарнитурата !?!?!? Колата не губи масло ,от както смених казанччето не е губила вода освен като извря ! Не меша маслото и водата. Нищо . Интересното е защо през цялото това време колкото и да съм я карал не е имала такъв проблем ако гарнитурата е била ФИРА ! сега идвам от центъра не дигна дори 100 ! -перката работеше де ! Обаче навън 22 гр. колите в задръстванията загрели ти си зад тях, и въобще ако беше свирнала тая гарнитура защо не загря пак ! Въобще ми е каша в главата.
Предварително се извинявам за романът който написах, но просто искам да ви запозная с ситуацията !

Е чакам вашите мнения! Благодаря ! :unsure: :wall:
Отговори

DanZKi снимка DanZKi 08 октомври 2008 - 17:48

Да не ти е запушен радиатора или изобщо да има запушване по охладителната система?Сега колата губи ли вода и пуши ли бяло през ауспуха?Ако не,първо си провери охладителната система,а после отваряй мотора
Отговори

Piron45 снимка Piron45 08 октомври 2008 - 18:06

Проверил ли си термостата да не блокира в затворено положение.
Ако има изгоряла гарнитура би трябвало да надува маркучите, двигателя няма да работи нормално, да губи вода и евентуално както спомена колегата да излиза бял пушек.
Ако ДВГ си работи без промяна, не губи мощност, и няма някой от горните признаци според мен не е гарнитура.
Отговори

presledvach снимка presledvach 08 октомври 2008 - 18:38

Здрасти колега и аз имах подобен проблем и каде ли не бях ходил и обикалял, на какволи не се бях наслушал какво и е на колата, но се оказа термостат! След смяната му вече всичко е наред и дай боже се надявам да остане така. Така че моя съвет е погледни го термостата, няма да изгубиш нищо.
Успех.
Отговори

dizastera снимка dizastera 08 октомври 2008 - 20:57

Съмнявам се да има запушено нещо.Радиатора е топъл навсякъде, знам чче по това се познава.Как да разбера запушено ли е нещо.Интерсното е,че от старото казанче водичката беше ръждива,сложих новото и пак се боядиса.Бял пушек излиза само май докато загрее, в смисъл като я запаля сутрин сега като е по хладно,Но мисля че това е нормално. Иначе съм почти сигурен че лятото не е изкарвала бял пушек. и не ми се струва да надува маркучите иначе да е бумнал някой до сега.Само като изкипя водата в дървеница, за което споменах маркучите колкотеха -бълбукаха.И докато чаках 1 приятел да дойде за да ме дръпне се дотътрих малко по напред и усещах бълбукането по педалите :).
Изтина и я прибрах без дърпане. А за губенето на мощност се усеща сутрин когато е по студен мотора и когато е по хладно ,че е малко по пъргава.
Мнението беше редактирано от dizastera: 08 октомври 2008 - 21:03
Отговори

Коцето-Шумен снимка Коцето-Шумен 08 октомври 2008 - 21:05

как да ви кажа мойта водичка влизаше в цилиндрите ... не надуваше но беше вътре по свеща имаше бели капки....крива глава! след шлайф вода вътре вече няма ! не бях омешал просто от кривата глава в цилиндъра ! имах мехурчета макар и малки и излизаха когато пуснех газта :wall: :unsure:
Мнението беше редактирано от Коцето-Шумен: 08 октомври 2008 - 21:54
Отговори

Бижо Бижев снимка Бижо Бижев 08 октомври 2008 - 21:11

Колега ако колата е с заминала гарнитура ще завира постоянно докато не прогори някоя маслена магистрала или не направи воден удър.Насочи се към термостата и като начало промий добре водната система, почисти я от отлагания (има добавки за почистване на всяка бензиностанция).После зареди колата с вода и я покарай 2-3 дни като и следиш нивото.Порбвай също ако я караш на по високи обороти виж дали температурата се качва бързичко, ако го прави така, проблема или и термостата или в главата.Макар че СЕ-тата работят на по високи температури.Но гарнитура на глава е специфичен като показания трудно би се сбъркала.Както е писал Коцето провери и свещите.Запали я на место изчакай я докато загрее пипни маркучите трябва да са леко твърди, ако не омекнат след пускането на перката кофти работа, виж също и в преливното казанче дали има мехурчета това също е показания за тиква :(
Отговори

Vectra_BB снимка Vectra_BB 08 октомври 2008 - 21:38

Колега,прочетох да споменаваш че водата ти е раждива..моята беше така като я купих.работеше почти постоянно над 95%и до 103% и чувах балбукане като огася.други признаци нямаше,но мислех и аз "гарнитура"нали знаеш паниката:)). но един ден отворих капака както балбукаше,гледам от капачката излизаше раждива пяна,и се сетих че тази капачка изпуска.погледнах в казанчето,раждясала вода :).смених капачката(взех на старата АСТРА),и извадих големиа маркуч от главата дето отива в радятора..почна да тече раждясала вода.извадих и маркуча дето е под разшеритела и мушнах там маркуча от чошмата с по високо налягане и пуснах вода.сети се сам каква раждилка излизаше от главата.така до като водата почна да излиза савсем чиста,отидох купих 3л. концентрат(антифриз) и го налях с вода докато се напални.запалих да се обезваздуши.
сега карам в пиковиа час,повече от 92-3% не качва.. ако искаш го направи но термостата ти трябва да е отворен поне до половината.

Желая ти касмет!!!!
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 08 октомври 2008 - 21:50

Почвай първо с термостат!

Я да попитам аз нещо. Като запалиш през деня пали ли на 3 цилиндъра? Свали свещите сутрин рано и виж дали са мокри или дали имат варовиков оттенък. А ти оправи ли теча от казанчето и ако си го оправил губи ли вода още?
Отговори

dizastera снимка dizastera 08 октомври 2008 - 21:58

Паниката разбира се , че ми беше голяма...все пак си обичам возилото.Как да я промия тая охладителна система наистина мисля първо термостата да сменя. А колега ,Бижев ,Когато я закарах на сервиза в същия ден на изкипяването,отвори 1 от маийсторите капачката,остави я да загреее...и мисля,че излизаха мехурчета,понеже реакцията му беше " Ооо... т'ва въобще не е добре". Каза че е за гарнитура.Но нали ви казвам ,че симптомите ме карат да се съмнявам.

 javor_bg, на Oct 8 2008, 10:50 PM, каза:

Почвай първо с термостат!

Я да попитам аз нещо. Като запалиш през деня пали ли на 3 цилиндъра? Свали свещите сутрин рано и виж дали са мокри или дали имат варовиков оттенък. А ти оправи ли теча от казанчето и ако си го оправил губи ли вода още?



Знаеш ли, че днес като я изгасих и като я запалих след това,понеже чаках познат,Притрака нещо и не ми се случва за пръв път.Не мога да определя какво е тракането леко Кухо само при запалването и го няма после. И не губи вода след смяната на казанчето.
Отговори

doolettle снимка doolettle 08 октомври 2008 - 22:08

ако ти се е случвало да стига често до червеното е добре да се свали главата и да се шлайфа задължително (не просто нова гарнитура и...). А за радятора щом бодата е мътна съм сигурен, че иска чистене, само, че не с добавки от разни бензиностанции. Пробвал съм няколко пъти с такива без особен успех.
Отговори

dizastera снимка dizastera 08 октомври 2008 - 22:14

 doolettle, на Oct 8 2008, 11:08 PM, каза:

ако ти се е случвало да стига често до червеното е добре да се свали главата и да се шлайфа задължително (не просто нова гарнитура и...). А за радятора щом бодата е мътна съм сигурен, че иска чистене, само, че не с добавки от разни бензиностанции. Пробвал съм няколко пъти с такива без особен успех.


До червеното поне при мен не е стигала ,само когато изкипя,иначе 100те -102
Отговори

Vectra_BB снимка Vectra_BB 08 октомври 2008 - 22:26

"Паниката разбира се , че ми беше голяма...все пак си обичам возилото.Как да я промия тая охладителна система"


Колега много е просто да я промиеш,аз обясних,трябва да махнеш водата със раждата защото така и водната помпа ще сринеш.
Отговори

i.iliev снимка i.iliev 09 октомври 2008 - 07:25

Погледни си водната помпа да не са и заминали витлата и да не върти водата от това прави така и даже хвърля водата понякога от същата причина.
Отговори

Georgi - Plovdiv снимка Georgi - Plovdiv 09 октомври 2008 - 09:22

Някой беше писал по нагоре за капачка. Ако капачката ти е наред трябва да държина една атмосфера налягане и чак тогава да издиша. Това означава че чак на 120 градуса трябва да очакваш да ти хвърли вода през капачката.
Щом на 103 кипи ясна е работата. Не че това ще помогне на охлаждането , но поне няма да я хвърля.
Отговори

dizastera снимка dizastera 09 октомври 2008 - 14:33

 Georgi - Plovdiv, на Oct 9 2008, 10:22 AM, каза:

Някой беше писал по нагоре за капачка. Ако капачката ти е наред трябва да държина една атмосфера налягане и чак тогава да издиша. Това означава че чак на 120 градуса трябва да очакваш да ти хвърли вода през капачката.
Щом на 103 кипи ясна е работата. Не че това ще помогне на охлаждането , но поне няма да я хвърля.


Казвали са ми, че датчиците за температурата на тия опели ,може би по старите, не отчита много правилно.Водата доска кипеше като я хвърли,доста беше буйна ,така че нищо чудно и над 110 да е била.
Нз какво остава. :|
Отговори

dizastera снимка dizastera 10 октомври 2008 - 11:54

А днес 1 клиент ми каза, че астрата му държала 80-90 градуса. Май беше 93 г, 4вр, хеч.,1.6
Отговори

dizastera снимка dizastera 11 октомври 2008 - 19:57

Ако няма Обикновенните симптоми , това че изкарва мехурчета от разш. съдче, както стана когато я гледа майстор,симптом ли е за гарнитура.и тали може да е симптом за водна помпа.А и чух ,че се слага някакъв химикал в казанчето и ако той се оцвети, значи си за гарнитура. Какъв е този химикал и мога ли да го намеря.
И само още 1 нещо, възможно ли е да си сменя сам термостата ,ако ми обяснят как се свала и слага ангренажният ремък ???
Отговори

doolettle снимка doolettle 11 октомври 2008 - 22:14

има такъв химикал и го слагат в някои сервизи. Къде ти е термостата, че ще сваляш ангренажа? <_<
Отговори

dizastera снимка dizastera 11 октомври 2008 - 22:46

С капаче е и е на блока, но за да го сваля трябва да падне и ремъка,така поне ми казаха
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg