Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Дизелови двигатели

Клапан на турбото за Y20DTH

fly_free снимка fly_free 13 август 2009 - 08:13

На мене проблема ми се оказа същия-спукана мембраната на механизма за вихровите клапи.Директно изолирах от електроклапана ,но ми направи впечатление ,че въобще не са били закачени,така съм я купил и вече минах към 100000 км.
Отговори

penata снимка penata 13 август 2009 - 08:31

Огромно благодаря!!!!!!
Мнението беше редактирано от penata: 13 август 2009 - 13:09
Отговори

tzvtz снимка tzvtz 31 октомври 2009 - 23:36

Здравейте! При мен също се оказа проблемен този клапан за вихровите клапи. Колата нямаше мощност и вървеше на мъка. Изолирах маркучето, което влиза в клапана и сега е на стрела.
Отговори

vladkin1980 снимка vladkin1980 13 ноември 2009 - 18:33

здравейте! при мен като запаля колата се чува звук от тез клапанчета 2-те.около 1-2мин. се чува едно странно звънене и това съм го забелязал само като е истинал мотора тогава,на загрял мотор не се чува. нормално ли е това звънене? при вас чува ли се така?
Отговори

ivo123 снимка ivo123 13 ноември 2009 - 20:36

и при мене го има
но и на загрял мотор отвреме навреме се чува при отворен капак.
Отговори

vladkin1980 снимка vladkin1980 14 ноември 2009 - 23:12

нормален ли е тоя звук дето се чува?
Отговори

Blackwolf_vip снимка Blackwolf_vip 16 декември 2009 - 16:36

Звука е нормален.
Мнението беше редактирано от Blackwolf_vip: 18 декември 2009 - 13:32
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 февруари 2010 - 19:06

Значи при мен ситуацията е следната, имам 2 клапи една до друга (колата: ASTRA G X20DTL) намират се до казанчето на антифриза. От известно време се заслушвам и некъв специфичен звук, немога да го определя.. 'бъжикане' некво(буквално), аз мислех през цялото време че е от казанчето за антифриз, но уви - едно от тия двете клапанчета го издава, при тва без значение да ли е загрял мотора или не. Звука е равномерен и осезаем, като отвориш капака и веднага прави впечатление.

Престраших се - искам да чуя присъдата :doh: :doh:
Отговори

IvanGrigorov снимка IvanGrigorov 04 февруари 2010 - 20:53

Най-много скоро да изгори някой от тях(този дето издава звук). Когато това стане ще светне чек лампата на таблото(заради неизправност по електрониката най-малкото), отиваш на диагностика, хората ти казва кой е изгорял и за какво е. Ако е за вихрови клапи си караш така. Ако е за ЕГР-а или турбото сменяш мястото му с този от вихровите клапи и си готов. Е може да свети чека ама няма да дадеш 120-140лв за клапан :doh: .
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 февруари 2010 - 20:56

А някаква профилактика или нещо от сорта на същите съществува ли ? В смисъл.. има ли нещо превантивно, което мога да направя или просто чакаме момента на случката ? И ако намеря 2-ра употребва друг такъв (щото мойте са 2 един до друг както казах) има ли разлика в устройството им и подмяната им изисква ли специфични умения ?
Отговори

IvanGrigorov снимка IvanGrigorov 04 февруари 2010 - 21:40

Подмяната е елементарна. Клапаните са 3 общо на колата. За клапите, за турбото, за егр-а. Разбирасе че може и втора ръка да се земе. Сменя се лесно и на място може да го пробваш. Сега аз лично предполагам че сегашния има лек проблем с електрическата си част и затова издава бръмчащ звук....поне така разбрах. Нищо фатално не е и не се притеснявай. Цените дето цитирам горе съм ги чул само така че може и по-ефтин да бъде провери си сам.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 февруари 2010 - 21:47

Много Ви благодаря колега.. за полезната инфорамция, но мене живп ме вълнува има ли нещо, което мога да направя при това положение преди да е заминал окончателно.. :doh:
Отговори

IvanGrigorov снимка IvanGrigorov 04 февруари 2010 - 22:01

Чесно да ти кажа колега не се сещам за това и не съм го написал. Ама не му се притеснявай толкова. Ако се скапе просто зависи на кое звено ще е. Прословутите вихрови клапи са толкова тъпи, че направо не ми се коментира. Освен да се скапе мотора по-бъзро друго не правят......Ако незнаеш за какво говоря колега е хубаво да попрочетеж малко литература от форума за тях и ще разбереш какво имам предвит. :doh:
Аз поне не се сещам за някакъв специфицен проблем при бръмчене на клапаните за вакума.
Отговори

mordeth снимка mordeth 23 март 2010 - 16:23

Здравейте, и аз имам подобен проблем с загуба на мощност но се случва само при дълъг път от време на време. Колата губи мощност и след това се оправя. Днес надувах всички маркучи и не открих никъде да пропуска въздух, но извадих и двата маркуча от клапана на турбото (пластмасовия) и при надуване и всмукване от към маркуча на турбото пропуска. Трябва ли да задържа на някоя от страните за да знам дали в него е проблема.
Не съм забелязал проблема при кратко каране.

Мерси предварително :)
Отговори

ceko снимка ceko 23 март 2010 - 18:27

 mordeth, на 23 Mar 2010, 16:23, каза:

Здравейте, и аз имам подобен проблем с загуба на мощност но се случва само при дълъг път от време на време. Колата губи мощност и след това се оправя. Днес надувах всички маркучи и не открих никъде да пропуска въздух, но извадих и двата маркуча от клапана на турбото (пластмасовия) и при надуване и всмукване от към маркуча на турбото пропуска. Трябва ли да задържа на някоя от страните за да знам дали в него е проблема.
Не съм забелязал проблема при кратко каране.

Мерси предварително :)



Kогато хванеш маркуча който отива към клапана на турбото(идва от изхода на вакуум помпата там има трипътник)и зимаш тоя маркуч и засмукваш с уста ,нормално уестгейта на турбото трябва да започна да се отваря,ще видиш как започва да мърда лостчето зад турбото,а ако надуеш в маркуча трябва да изпуска въсдух от клапана!Това е ако при засмукване немърда лоста на турбото и засмуква въздух от клапана значи най вероятно се е съсипал,или имаш сопукано наркуче някаъде попътя!За всеки случаи провери по същия начин всички маркучи излизащи от клапаните до акомулатора за да видиш дали е здрава мембранката на всмукателния колектор и егр!
Отговори

ivo123 снимка ivo123 24 март 2010 - 09:21

Бръжденето на клапанчетата не е от електрическата част, а се получава от изпускането на вакум.
От долна страна клапанчетата имат нещо като филтърче и оттам изпускат налягане за да не се превишава налягането към самите мембранки на /егр, вихрови клапи, уестгейт/.
Това си е нормално - затова се водят клапани - да изпускат част от налягането.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 24 март 2010 - 10:26

 ivo123, на 24 Mar 2010, 9:21, каза:

Бръжденето на клапанчетата не е от електрическата част, а се получава от изпускането на вакум.
От долна страна клапанчетата имат нещо като филтърче и оттам изпускат налягане за да не се превишава налягането към самите мембранки на /егр, вихрови клапи, уестгейт/.
Това си е нормално - затова се водят клапани - да изпускат част от налягането.



-Добре де, а при постоянно 'бъжикане' на тоя клапан.. така ли трябва да е по принцип? Разбирам както казвате да го има това при определени обстоятелства, да изпуска налягане от там, но постоянно да го прави ..!?!?
Отговори

horacii снимка horacii 24 март 2010 - 10:59

 IvanGrigorov, на 04 Feb 2010, 22:01, каза:

Чесно да ти кажа колега не се сещам за това и не съм го написал. Ама не му се притеснявай толкова. Ако се скапе просто зависи на кое звено ще е. Прословутите вихрови клапи са толкова тъпи, че направо не ми се коментира. Освен да се скапе мотора по-бъзро друго не правят......Ако незнаеш за какво говоря колега е хубаво да попрочетеж малко литература от форума за тях и ще разбереш какво имам предвит. :newsm05_41:
Аз поне не се сещам за някакъв специфицен проблем при бръмчене на клапаните за вакума.



Каква е функцията за , която са проектирани вихровите клапи ?

Поздрави Е.К.
Отговори

mordeth снимка mordeth 24 март 2010 - 11:14

Здравейте отново,

направих всичко както ме посъветва ceko и резултата е следния:
при всмукване уестгейта на турбото мърда но леко и клапана бръмчи, при надуване нищо ( не изпуска въздух ), докато като всмуквам директно на маркуча за турбото лостчето мърда докрая.
при всмукване на маркуча за EGR и Вихровите клапи пак бръмчи единия от клапаните и клапанчето за Вихровите клапи не мърда.
Неможах да видя дали мърда ЕГР но наскоро го чистих и мембраната задържаше.
Благодаря отново :)
Мнението беше редактирано от mordeth: 24 март 2010 - 11:25
Отговори

ivo123 снимка ivo123 24 март 2010 - 12:55

значи всичко ти е наред.
функцията на вихровите клапи е да регулират засмукания въздух във всмукателните колектори - при подаване на газ , потегляне притварят за кратко за да може да има по-плавно /ненакъсано/ ускорение автомобила.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg