Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Ремонт на машинката на централното - задна врата .

Тази тема е заключена

ivanov_km снимка ivanov_km 24 юли 2008 - 09:44

Вектричките си патят от това централно , при мен се ебаваше задна лява врата от началото започна да се отключва и заключва когато и скефне на нея и накрая спре да работи окончателно. Реших да си реша проблема и да си ремонтирам машинката.
1. Сваля се кората , като болтовете се намират ето тук :
Публикувано изображение
При мен е с ел стъкла и незная как се сваля въпросната дръжка за стъклата.
2. След като свалите показаните болчета свалянето на кората става само с яко дърпане за да се откопчаят щипките , аз започнах да дърпам под колоната за музиката. Там успях по някакъв начин да си вкарам пръстите. Значи дърпа се здраво , щипките са много еластични и няма опасност да се счупят.
Ето каво представлява щипката:
Публикувано изображение
След като се откачът всички щипки кората се издърпва(плъзга) на горе по стъклото след което внимателно се разкачват буксите за ел стъклата и интериорната крушка на вратата.Внимавайте с това плафонче много лимбизиско е направено , но и да се счупи малко има ЛОКТАЙД при мен помогна :thd: .
3. Като свалите кората отлепете предпазното фолио на вратата , отлепва се лесно без да се къса.
Ето въпросното фолио преди да бъде свалено :
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Ето и след като е свалено :
Публикувано изображение
А това е поглед към машинката на централното :
Публикувано изображение
4. След което разкачяате жилата , те са три и се виждат на предишната снимка
-жилото на самото централно , жилото(металната пръчка)на върешната дръжка на вратата и жилото на външната дръжка на вратата.
5. След което се разглабват трите болта (еврейски звезди) дето държат машинката за вратата . Тя ще пропадне малко надолу във вратата и ще освободи малко място за да се разкачи буксата на централното. Самата букса е много добре направена просто се освобождава , чрез издърпване на страни на заключващия механизъм който представлява една червена скобичка. Общо взето като видите въпросната букса ще ви стане ясно как да процедирате.
6. Задължително замерете тази букса дали подава ток на централното , замерва се елементарно с уред като чрез дистанционото отключвате и заключвате колата. Отчета на уреда е за много кратък период , колко като стойност не може да се отчете но уреда реагира за около половин секудда , което е достатъчно да се види и да се разбере дали има прекъснат кабел някъде или не.
7. За мен най-трудната част е това изваждането на машнката !!! Би било чудесно ако водача на стъклото не пречеше там. Има два варианта да се свали водача на съклото който се държи на два болта , но при мен единят болт беше много яко корозирал и изобщо непомръдваше затова вадих машинката без да свалям водача на стъклото. Самата машинка се изважда като първо се сваля дръжката на вратата:
http://media.snimka....6/006606555.jpg
Развиват се двете гайчици десетки са , ако имате глухо ключе с него по лесно ще стане.
Публикувано изображение
Значи ламаринката ще се размърда и погледнете под нея , ЩЕ ВИДИТЕ ДВЕ ПЛАСТМАСОВИ ЩИПКИ ДЕТО ДЪРЖАТ КОРПУСА НА ДРЪЖКАТА ЗА ЛАМАРИНАТА НА ВРАТАТА , откопчаите ги и дръжката на вратата излиза на вън и ламаринката пада вътре. Без да освободите тези две щипцици няма как да махнате ламаринката и да извадите дръжката на вратата.
След което за да излезе машинката трябва да се завърти два пъти !!!! около надлъжната си ос за да излезе.Самият водач се лови с ръка и се посуква и леко се подръпва така , че да може да се завърти машинката и да излезе. МНОГО Е ТРУДНО ИЗВАЖДАНЕТО ПО ТОЗ НАЧИН ПРЕДУПРЕЖДАВАМ !!!!
Ей и нема много да ме псувате :)
Ето я извадена машинката :
Сега продължавам:
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
За да се разглоби самата машинка се развиват трите болчета и този нит на снимката или се разпробива или около него се разширява кутията за да излезе ето сбимка на НИТА :
Публикувано изображение
След което се маха капака и да знаете не се маха лесничко трябва си груба силичка (по български) , няма опасност да се получи заря от разпръснати части (и да се получи нещо такова по следващата снимка ще си я зглобите и ето я отворена машинката :
Публикувано изображение
Изработена е уникално здраво , прост нема чупене , тази машинка е вечна !!!
Това е платчицата с микропревключвателчето дето се сменява (той е пробремна да знаете) :
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Изважда се след като се отвори машинката супер лесно като се издърпва на горе !
Подменяте микроключето модела е: SM-05S-03P
Има го на : http://home.comet.bg/shop/index.html и струва около 40 стотинки
Аз взех този той е с антенка , а на нас ни трябва без антенка , антенката се вади много лесно ето :
Публикувано изображение
Вече няма антенка :thd:
Еми разпоявате старото поставяте новото и по обратен ред сглобявате и иамате вече работещо централно !!! :thd:
Целият ремон ми излезе 40 стотинки !!!
Искрено много съжалявам за диларите на опел дето ми предлагаха тази машинака за скромната сума от 200 лв. и автоморгите , предлагащи машинката за 50 лв. , която колко е читава един Бог знае.
Като коментар за за тази машинка мога да добава , че наистина е изработена уникално и много здраво. Моторчето на практика няма ка да изгори , нито да се повреди вътре механиката , единственото слабо място е МИКРОКЛЮЧЕТО !!!
Успех на всички !!!! :non:
Искам искрено да благодаря за съветите на колегите:
Moonlord
VectraB и Sauber :non:
Отговори

Ka4o_pi4a снимка Ka4o_pi4a 24 юли 2008 - 11:09

Здрасти колега, добра работа си свършил и то за 40 ст. Аз имам проблем със същата врата и при мен работата е следната - когато заключа палчето не пада и вратата остава отключена, когато опитам ръчно да го натисна не става и ако се приложи повечко сила се изважда металната шина която е на самото палче на машинката. След няколко опита установих че когато буксата не е вкл. във машинката и към нея не е подаден сигнал за откл. или закл. машинката си работи ръчно - при подаване на сигнал от алармата механизма блокира и неможе да се движи палчето. Аз го раздвижих на няколко пъти сътс сила. Сега съм откачил буксата и тая врата си я заключвам ръчно. Дали и при мен проблема е този микропревключвател или проблема е някъде другаде ? Поздрави
Отговори

ivanov_km снимка ivanov_km 24 юли 2008 - 11:15

 Ka4o_pi4a, на Jul 24 2008, 11:09 AM, каза:

Здрасти колега, добра работа си свършил и то за 40 ст. Аз имам проблем със същата врата и при мен работата е следната - когато заключа палчето не пада и вратата остава отключена, когато опитам ръчно да го натисна не става и ако се приложи повечко сила се изважда металната шина която е на самото палче на машинката. След няколко опита установих че когато буксата не е вкл. във машинката и към нея не е подаден сигнал за откл. или закл. машинката си работи ръчно - при подаване на сигнал от алармата механизма блокира и неможе да се движи палчето. Аз го раздвижих на няколко пъти сътс сила. Сега съм откачил буксата и тая врата си я заключвам ръчно. Дали и при мен проблема е този микропревключвател или проблема е някъде другаде ? Поздрави

Гарантирам не 100% а 1000 % , че проблема е в него !
Отговори

VectraB снимка VectraB 24 юли 2008 - 11:23

Проблема е точно в това Микроключе !
Бях го описал ведна друга тема, симптомите са точно тези.
Ето я и нея : Централното ли е кво ли е ?, проблем...

p.s. За да остане Темата Хубава и Пригледна, ще се наложи да я заключа ! :thd:
Мнението беше редактирано от VectraB: 24 юли 2008 - 11:33
Отговори
Тази тема е заключена
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg