F20 интърнали в F16 кожух!
Moonlord 28 юни 2008 - 00:45
Реших да преведа едно нагледно материалче за това, как да се напъхат F20 интърнали в F16 кожух! Естествено, това важи и за самите F16 ;) В случай като моя - на Ascona C няма как да се сложи F20 кожуха - е доста полезно ако някой изобщо реши да го прави и му се кара с F20 Или пък просто ако имате F16 кожух и въпросните вътрешности от F20.
Снимките са мънички, но с такива разполагам пък и са достатъчни за придобиване на представа ;)
1. Маха се джаджата, която "избира" скоростите като се отвият четири болта 11 в основата му, след което той се изважда с подръпване и размърдване.
* Разкачването на връзката ще помогне да стане по-лесно, но ако го правите бъдете сигурни, че сте го разделили, както на снимката отдолу, а не чрез отвиване на болтът на оста. Така няма да е необходимо да връщате "избирачът" на скоростите.
2. Следва откачване на буксата за задната светлина. Това не е задължително, но нищо не пречи да се откачи ;)
3. След това отвинтвате пръстенът от болтове - 13 - от външната страна на самата кутия. "Пръстените" са два - вътрешният е капак за 5тата скорост, а външният - самите internals. На снимката ясно се вижда пръст в синя ръкавица
След това интърналите просто се издърпват навън ;)
4. Махат се двата вала, естествено доста внимателно ;)
5. От тук почва трудната част :))) Трябва да се махне голямата "гайка" на дифф-а... и понеже се затягат на определени nm е хубаво да маркирате някак си в каква позиция е и да си броите отвъртанията, за да като го затягате да е по същия начин.
Маха се зацепката като се отвие болт 10ка.
След това трябва да се свали въпросната "гайка"... Някои хора ползвали чук и длето, но ето как може да се направи инструмент под формата на кула на замък
След като го сложи директно го развърта...
Яко спичали тези "болтове", така че съветът на автора е да сте си изяли закуската
6. Сваля се капакът на дифф-а от страната на пасажера като се развият 5 болта и с доста мъки...
7. Следва премахване на долното капаче на дифф-а (то се явява картерче). Не забравяйте да използвате кофа, защото има масълце
Като се махнел картера дифф-ът падал директно, така че ако скоростната кутия е още на колата - внимавайте да не ви тресне в 10ката
И в крайна сметка е това! Т.е пъхате интърналите и списъкът отзад - напред ;)
Внимавайте като натягате обратно гайката "кула" на дифф-а, не е важно да го нацелите на 100%, но колкото по-точно - толкова по-добре ;)
Job done, дето се вика
Снимките по-горе са от F16, но си е същото и при F20.
Надявам се да е от ползва на някой, някога
Strings: "F20 internals", "F20 интърнали", "F20 в кожух от F16"
Снимките са мънички, но с такива разполагам пък и са достатъчни за придобиване на представа ;)
1. Маха се джаджата, която "избира" скоростите като се отвият четири болта 11 в основата му, след което той се изважда с подръпване и размърдване.
* Разкачването на връзката ще помогне да стане по-лесно, но ако го правите бъдете сигурни, че сте го разделили, както на снимката отдолу, а не чрез отвиване на болтът на оста. Така няма да е необходимо да връщате "избирачът" на скоростите.
2. Следва откачване на буксата за задната светлина. Това не е задължително, но нищо не пречи да се откачи ;)
3. След това отвинтвате пръстенът от болтове - 13 - от външната страна на самата кутия. "Пръстените" са два - вътрешният е капак за 5тата скорост, а външният - самите internals. На снимката ясно се вижда пръст в синя ръкавица
След това интърналите просто се издърпват навън ;)
4. Махат се двата вала, естествено доста внимателно ;)
5. От тук почва трудната част :))) Трябва да се махне голямата "гайка" на дифф-а... и понеже се затягат на определени nm е хубаво да маркирате някак си в каква позиция е и да си броите отвъртанията, за да като го затягате да е по същия начин.
Маха се зацепката като се отвие болт 10ка.
След това трябва да се свали въпросната "гайка"... Някои хора ползвали чук и длето, но ето как може да се направи инструмент под формата на кула на замък
След като го сложи директно го развърта...
Яко спичали тези "болтове", така че съветът на автора е да сте си изяли закуската
6. Сваля се капакът на дифф-а от страната на пасажера като се развият 5 болта и с доста мъки...
7. Следва премахване на долното капаче на дифф-а (то се явява картерче). Не забравяйте да използвате кофа, защото има масълце
Като се махнел картера дифф-ът падал директно, така че ако скоростната кутия е още на колата - внимавайте да не ви тресне в 10ката
И в крайна сметка е това! Т.е пъхате интърналите и списъкът отзад - напред ;)
Внимавайте като натягате обратно гайката "кула" на дифф-а, не е важно да го нацелите на 100%, но колкото по-точно - толкова по-добре ;)
Job done, дето се вика
Снимките по-горе са от F16, но си е същото и при F20.
Надявам се да е от ползва на някой, някога
Strings: "F20 internals", "F20 интърнали", "F20 в кожух от F16"
gsimania 28 юни 2008 - 07:35
Все повече стават полезните теми.
п.п.Нека всеки който се захване с някъв ремонт по колата си да щрака снимки,за да може и другите да се научат как става.
п.п.Нека всеки който се захване с някъв ремонт по колата си да щрака снимки,за да може и другите да се научат как става.
Elvis 14 декември 2009 - 23:08
А снимките защо липсват? Има ли някакъв начин или линк където мога да ги видя?
siegfrid 14 декември 2009 - 23:30
За съжаление така като гледам снимките са загубени при миналогодишните проблеми с форума....
tennessee 24 януари 2010 - 13:17
Няма ли възможност да се възстановят снимките или някой да прати актуален линк?
http://www.opelclub-bg.com/forum/images/f2...als-f16/gb1.jpg ????
Мнението беше редактирано от tennessee: 24 януари 2010 - 13:22
http://www.opelclub-bg.com/forum/images/f2...als-f16/gb1.jpg ????
Мнението беше редактирано от tennessee: 24 януари 2010 - 13:22