Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

F20 интърнали в F16 кожух!

Moonlord снимка Moonlord 28 юни 2008 - 00:45

Реших да преведа едно нагледно материалче за това, как да се напъхат F20 интърнали в F16 кожух! Естествено, това важи и за самите F16 ;) В случай като моя - на Ascona C няма как да се сложи F20 кожуха - е доста полезно ако някой изобщо реши да го прави и му се кара с F20 :mhihi: Или пък просто ако имате F16 кожух и въпросните вътрешности от F20.

Снимките са мънички, но с такива разполагам пък и са достатъчни за придобиване на представа ;)

1. Маха се джаджата, която "избира" скоростите като се отвият четири болта 11 в основата му, след което той се изважда с подръпване и размърдване.
Публикувано изображение
Публикувано изображение

* Разкачването на връзката ще помогне да стане по-лесно, но ако го правите бъдете сигурни, че сте го разделили, както на снимката отдолу, а не чрез отвиване на болтът на оста. Така няма да е необходимо да връщате "избирачът" на скоростите.
Публикувано изображение

2. Следва откачване на буксата за задната светлина. Това не е задължително, но нищо не пречи да се откачи ;)
Публикувано изображение

3. След това отвинтвате пръстенът от болтове - 13 - от външната страна на самата кутия. "Пръстените" са два - вътрешният е капак за 5тата скорост, а външният - самите internals. На снимката ясно се вижда пръст в синя ръкавица :p
Публикувано изображение

След това интърналите просто се издърпват навън ;)
Публикувано изображение

4. Махат се двата вала, естествено доста внимателно ;)

5. От тук почва трудната част :))) Трябва да се махне голямата "гайка" на дифф-а... и понеже се затягат на определени nm е хубаво да маркирате някак си в каква позиция е и да си броите отвъртанията, за да като го затягате да е по същия начин.

Маха се зацепката като се отвие болт 10ка.
Публикувано изображение

След това трябва да се свали въпросната "гайка"... Някои хора ползвали чук и длето, но ето как може да се направи инструмент под формата на кула на замък <_<
Публикувано изображение

След като го сложи директно го развърта...
Публикувано изображение

Яко спичали тези "болтове", така че съветът на автора е да сте си изяли закуската :thu:
Публикувано изображение

6. Сваля се капакът на дифф-а от страната на пасажера като се развият 5 болта и с доста мъки...
Публикувано изображение

7. Следва премахване на долното капаче на дифф-а (то се явява картерче). Не забравяйте да използвате кофа, защото има масълце :p
Публикувано изображение

Като се махнел картера дифф-ът падал директно, така че ако скоростната кутия е още на колата - внимавайте да не ви тресне в 10ката :p
Публикувано изображение
Публикувано изображение

И в крайна сметка е това! Т.е пъхате интърналите и списъкът отзад - напред ;)

Внимавайте като натягате обратно гайката "кула" на дифф-а, не е важно да го нацелите на 100%, но колкото по-точно - толкова по-добре ;)

Job done, дето се вика :p

Снимките по-горе са от F16, но си е същото и при F20.
Надявам се да е от ползва на някой, някога :mhihi:


Strings: "F20 internals", "F20 интърнали", "F20 в кожух от F16"
Отговори

gsimania снимка gsimania 28 юни 2008 - 07:35

<_< Все повече стават полезните теми.

п.п.Нека всеки който се захване с някъв ремонт по колата си да щрака снимки,за да може и другите да се научат как става.
Отговори

Elvis снимка Elvis 14 декември 2009 - 23:08

А снимките защо липсват? Има ли някакъв начин или линк където мога да ги видя?
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 14 декември 2009 - 23:30

За съжаление така като гледам снимките са загубени при миналогодишните проблеми с форума.... :thu:
Отговори

tennessee снимка tennessee 24 януари 2010 - 13:17

Няма ли възможност да се възстановят снимките или някой да прати актуален линк?

http://www.opelclub-bg.com/forum/images/f2...als-f16/gb1.jpg ????
Мнението беше редактирано от tennessee: 24 януари 2010 - 13:22
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg