C20NE на ГАЗ
vectron 06 юли 2005 - 08:23
От вчера съм ГАЗ-ар, обаче ме дразни че при работа на газ ми свети лампата за грешка на ЕКУто!Човека, който ми слага газовото е един от най-добрите майстори във Варна, но каза че най-вероятно така ще е!Е добре де ама мен ме дрзни,особено вечер, когато сменя на бензин веднага се оправя работата и загасва.Въпроса ми е как да спре да свети на газ, без да я откачам тотално :-) ( двигателят е Ц20НЕ)
Владо 06 юли 2005 - 09:14
Да ти слага един емулатор на Ламбда сондата и да не се прави !!! ГАЗари - видеха работа и се надуха да си е*е мамата
VectraB 06 юли 2005 - 09:27
Ами аз отдавна минах по този път. Явно майстора ти не достатъчно добър. На старата кола, същата като твоята с C20NE, газовата я слагах с един приятел и си направих някои екстри. Ако имате интерес ще ги опиша, но сега на въпроса.
Не ти трябва емулатор за Ламбда на този двигател, ако е Мотроник 1.5, поне аз не съм слагал и лампата не свети. Ако обротите на газ ти падат бавно и това те дразни тогава сложи емулатор за ламбда. На Motronic 4.1 понякога отчита грешка в ламдата, но рядко, и тогава светва лампата.
Лампата ти свети заради отчитане на изключените инжектори, и проблема се решава елементарно. В зависимост от ECU-то и броя на релетата за инжекторите се слагат резистори. Motronic 4.1 или Мотроник 1.5 ти е ECU-то. Ако е след 91г. е Мотроник 1.5 и инжекторите са два кръга, 2 по 2, т.е. може да се изключат с 2 релета, съответно трябват 2 резистора. С колко релета изключвате инжекторите.
Утре ще напиша стойноста и мощността на резисторите, че сега не ги помня, може ида ти пратя проста схема. Мисля че бяха 100ома/2w.
Не ти трябва емулатор за Ламбда на този двигател, ако е Мотроник 1.5, поне аз не съм слагал и лампата не свети. Ако обротите на газ ти падат бавно и това те дразни тогава сложи емулатор за ламбда. На Motronic 4.1 понякога отчита грешка в ламдата, но рядко, и тогава светва лампата.
Лампата ти свети заради отчитане на изключените инжектори, и проблема се решава елементарно. В зависимост от ECU-то и броя на релетата за инжекторите се слагат резистори. Motronic 4.1 или Мотроник 1.5 ти е ECU-то. Ако е след 91г. е Мотроник 1.5 и инжекторите са два кръга, 2 по 2, т.е. може да се изключат с 2 релета, съответно трябват 2 резистора. С колко релета изключвате инжекторите.
Утре ще напиша стойноста и мощността на резисторите, че сега не ги помня, може ида ти пратя проста схема. Мисля че бяха 100ома/2w.
Владо 06 юли 2005 - 09:50
зависи каква грешка дава обаче ;) Ванко - от там трябва да започнеш - върти с кламера и кажи какво дава като грешка .
VectraB 06 юли 2005 - 10:59
:D Прав си че зависи, но съм 99% сигурен че ако е М1.5 ще е код 25.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
Владо 06 юли 2005 - 19:53
VectraB, на Jul 6 2005, 11:59 AM, каза:
:D Прав си че зависи, но съм 99% сигурен че ако е М1.5 ще е код 25.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
REDEX RULZ :D
ама той Ванко си е рацер та я продухва от време на време гаранция ;)
vectron 06 юли 2005 - 20:37
LET's fly, на Jul 6 2005, 05:53 PM, каза:
VectraB, на Jul 6 2005, 11:59 AM, каза:
:D Прав си че зависи, но съм 99% сигурен че ако е М1.5 ще е код 25.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
REDEX RULZ :D
ама той Ванко си е рацер та я продухва от време на време гаранция ;)
трябва да видим наистина каква е грешката...един изпит остана и след него, мамицатаму и изпит!Иначе аз съм си с Редекс, слагам по-малко, преди един месец набухах един резервоар и сложих 20мл/10л, а пък сега слагам по-малко нали пише там за поддържане по 10мл/10л или нещо такова!
@ВектраБ
Мерси за съветите, колата е 90г, и си мисля че Мотроника е 1.5.2...това другото ще го проучим...не съм много чак със жиците честно :( ама ще помагате
@Лет'с флай
Продухвам я как, вчера след като сложих и вечерта веднааага на магистралата,един приятел с Браво вика, тя ще спре и ще те бия...е как да стане ми кажи? :lol: Добре си върви на бензин да ти кажа доволен съм...засега май не мога много да спестя щото 50/50 карам на бензин/газ...днес така намъкнах в един завой с FWD дрифт че ме спря едно ченге и вика "пази малко тез гуми бе, кой ще ги купува?"
Владо ако мога да дойда в Сф тоз уикенд ще дадеш акъл!Аз ще черпя бира :dancin:
fanatica 27 юли 2005 - 14:50
VectraB, на Jul 6 2005, 09:27 AM, каза:
Ами аз отдавна минах по този път. Явно майстора ти не достатъчно добър. На старата кола, същата като твоята с C20NE, газовата я слагах с един приятел и си направих някои екстри. Ако имате интерес ще ги опиша, но сега на въпроса.
Не ти трябва емулатор за Ламбда на този двигател, ако е Мотроник 1.5, поне аз не съм слагал и лампата не свети. Ако обротите на газ ти падат бавно и това те дразни тогава сложи емулатор за ламбда. На Motronic 4.1 понякога отчита грешка в ламдата, но рядко, и тогава светва лампата.
Лампата ти свети заради отчитане на изключените инжектори, и проблема се решава елементарно. В зависимост от ECU-то и броя на релетата за инжекторите се слагат резистори. Motronic 4.1 или Мотроник 1.5 ти е ECU-то. Ако е след 91г. е Мотроник 1.5 и инжекторите са два кръга, 2 по 2, т.е. може да се изключат с 2 релета, съответно трябват 2 резистора. С колко релета изключвате инжекторите.
Утре ще напиша стойноста и мощността на резисторите, че сега не ги помня, може ида ти пратя проста схема. Мисля че бяха 100ома/2w.
Не ти трябва емулатор за Ламбда на този двигател, ако е Мотроник 1.5, поне аз не съм слагал и лампата не свети. Ако обротите на газ ти падат бавно и това те дразни тогава сложи емулатор за ламбда. На Motronic 4.1 понякога отчита грешка в ламдата, но рядко, и тогава светва лампата.
Лампата ти свети заради отчитане на изключените инжектори, и проблема се решава елементарно. В зависимост от ECU-то и броя на релетата за инжекторите се слагат резистори. Motronic 4.1 или Мотроник 1.5 ти е ECU-то. Ако е след 91г. е Мотроник 1.5 и инжекторите са два кръга, 2 по 2, т.е. може да се изключат с 2 релета, съответно трябват 2 резистора. С колко релета изключвате инжекторите.
Утре ще напиша стойноста и мощността на резисторите, че сега не ги помня, може ида ти пратя проста схема. Мисля че бяха 100ома/2w.
С удоволствие ще те изслушам какви точно релета и какви резистори си слагал на инжекторите, че мен ме чака същото а газаджийте обикновенно въобще не знаят какво правят и ми продават някакви сонди за по 120 лв. ??? малко не са в час, такаче ще се радвам ако ми обясниш.
Айде със здраве :D
PeteRHR 27 юли 2005 - 22:16
Лампата на инжекциона ще светва винаги когато караш на газ и нямаш ламда емулатор, независимо с какво ЕКУ си. Колкото и да я настройваш винаги ще има режими, при които сместа ще е винаги една и съща (бедна или богата). И когато този режим се задържи по-дълго, лампата ще светва. Колко дълго вече си зависи от програмата в ЕКУ-то.
При газ без ламда контрол няма обратна връзка и няма как да се регулира сместа.
При газ без ламда контрол няма обратна връзка и няма как да се регулира сместа.
Гостdobromirski_* 28 юли 2005 - 07:07
Аз съм с ламбда контрол на мойта Corsa C'2001 ( и ламбда емулатор има) ама с тия две ламбди сонди няма оправия
VectraB 28 юли 2005 - 12:23
PeteRHR, на Jul 27 2005, 11:16 PM, каза:
Лампата на инжекциона ще светва винаги когато караш на газ и нямаш ламда емулатор, независимо с какво ЕКУ си.
Не мога да разбера само защо си толкова убеден в това. На тебе ли да вярвам, или на собствения си опит. VectraA със C20NE съм карал на газ 4 години. Газовата си я слагах сам заедно с един приятел. Ел. инсталацията и електрониката (автоматичното превключване, delay за спирането на инжекторите, за да няма придърпване при превключването на газ) си го направих сам(тогава тези екстри бяха много скъпи) Даже направих и продадох около 10 такива устройства.
Чудно защо ли никога не ми светна ЕCU-то(Mоtronic 1.5 91г) за грешка в ламбдата. :tongue: . За разлика от Вектрата на същия приятел с Motronic 4.1, на когото грешка в ламбдата се появяваше, но много, много рядко(обкновено на дълъг път) при определени условия, които няма да се впускам да описвам сега.
Когато ми обясниш това, тогава ще се изказваш така убедено. Обяснението аз го ЗНАМ. А между другото и двете коли вървяха зверски добре на газ, даже по-добре от на безин. Естествено няма лошо да се сложи ламбда емулатор, но всичко опира до финансовото състояние на колегите и тяхното лично решение.
P.S. Колега PeteRHR разгледах биографията ти в личната страница. И аз съм завършил СМГ и ТУ, само че съм по-дърт
PeteRHR 31 юли 2005 - 08:07
Оооо, колега
За лампата на ЕКУ-то пиша, защото при мен е така и предполагам, че и на другите двигаетли пак трябва да е същото. Направих си светодиодна индикация да показва сигнала от ламда сондата и като карам гледам какво показва.
За щастие все още моята сонда работи правилно.
На бензин светодиодите мигат непрекъснато, компютъра си управлява съотношението бензин/въздух. Дори и когато ускорявам до 3-4к оборота с газ до дупка диодите мигат непракъснато (има ту бедна ту богата смес). След 4к преобладава богатата, но има и примигвания на бедна смес.
На газ на празен ход ми е богата сместа, над 1500 оборота ми е бедна. Така съм си настроил газовата уредба. Правил съм опити и на високи обороти да е богата (тогава колата върви с една идея по-добре от на бензин, но разхода ще е
Та от многото настройки, които правих на газовата уредба никога не успях да докарам да се променя сместа газ/въздух в едни и същи режими на двигателя.
Когато покарам дълго време (над 30сек) с едни и същи обороти и лампата светва, все пак няма промяна в показанието на ламдата. ЕКУ-то нали това си следи.
С едни и същи обороти имам впредвид равномерно ускорение, защото при поддържане на скорост от време на време е случва да отпускам педала на газта. Тогава ЕКУ-то явно минава в по-различен режим и сместта ми става богата, както е и на празен ход.
Ако нямаш ламда контрол няма как да променяш подаването на газ и от там съотношението на газ/въздух в изгорелите газове не се променя.
За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.
За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е.
За лампата на ЕКУ-то пиша, защото при мен е така и предполагам, че и на другите двигаетли пак трябва да е същото. Направих си светодиодна индикация да показва сигнала от ламда сондата и като карам гледам какво показва.
За щастие все още моята сонда работи правилно.
На бензин светодиодите мигат непрекъснато, компютъра си управлява съотношението бензин/въздух. Дори и когато ускорявам до 3-4к оборота с газ до дупка диодите мигат непракъснато (има ту бедна ту богата смес). След 4к преобладава богатата, но има и примигвания на бедна смес.
На газ на празен ход ми е богата сместа, над 1500 оборота ми е бедна. Така съм си настроил газовата уредба. Правил съм опити и на високи обороти да е богата (тогава колата върви с една идея по-добре от на бензин, но разхода ще е
Та от многото настройки, които правих на газовата уредба никога не успях да докарам да се променя сместа газ/въздух в едни и същи режими на двигателя.
Когато покарам дълго време (над 30сек) с едни и същи обороти и лампата светва, все пак няма промяна в показанието на ламдата. ЕКУ-то нали това си следи.
С едни и същи обороти имам впредвид равномерно ускорение, защото при поддържане на скорост от време на време е случва да отпускам педала на газта. Тогава ЕКУ-то явно минава в по-различен режим и сместта ми става богата, както е и на празен ход.
Ако нямаш ламда контрол няма как да променяш подаването на газ и от там съотношението на газ/въздух в изгорелите газове не се променя.
За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.
За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е.
fanatica 01 август 2005 - 14:48
PeteRHR, на Jul 31 2005, 08:07 AM, каза:
Оооо, колега
За лампата на ЕКУ-то пиша, защото при мен е така и предполагам, че и на другите двигаетли пак трябва да е същото. Направих си светодиодна индикация да показва сигнала от ламда сондата и като карам гледам какво показва.
За щастие все още моята сонда работи правилно.
На бензин светодиодите мигат непрекъснато, компютъра си управлява съотношението бензин/въздух. Дори и когато ускорявам до 3-4к оборота с газ до дупка диодите мигат непракъснато (има ту бедна ту богата смес). След 4к преобладава богатата, но има и примигвания на бедна смес.
На газ на празен ход ми е богата сместа, над 1500 оборота ми е бедна. Така съм си настроил газовата уредба. Правил съм опити и на високи обороти да е богата (тогава колата върви с една идея по-добре от на бензин, но разхода ще е
Та от многото настройки, които правих на газовата уредба никога не успях да докарам да се променя сместа газ/въздух в едни и същи режими на двигателя.
Когато покарам дълго време (над 30сек) с едни и същи обороти и лампата светва, все пак няма промяна в показанието на ламдата. ЕКУ-то нали това си следи.
С едни и същи обороти имам впредвид равномерно ускорение, защото при поддържане на скорост от време на време е случва да отпускам педала на газта. Тогава ЕКУ-то явно минава в по-различен режим и сместта ми става богата, както е и на празен ход.
Ако нямаш ламда контрол няма как да променяш подаването на газ и от там съотношението на газ/въздух в изгорелите газове не се променя.
За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.
За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е.
За лампата на ЕКУ-то пиша, защото при мен е така и предполагам, че и на другите двигаетли пак трябва да е същото. Направих си светодиодна индикация да показва сигнала от ламда сондата и като карам гледам какво показва.
За щастие все още моята сонда работи правилно.
На бензин светодиодите мигат непрекъснато, компютъра си управлява съотношението бензин/въздух. Дори и когато ускорявам до 3-4к оборота с газ до дупка диодите мигат непракъснато (има ту бедна ту богата смес). След 4к преобладава богатата, но има и примигвания на бедна смес.
На газ на празен ход ми е богата сместа, над 1500 оборота ми е бедна. Така съм си настроил газовата уредба. Правил съм опити и на високи обороти да е богата (тогава колата върви с една идея по-добре от на бензин, но разхода ще е
Та от многото настройки, които правих на газовата уредба никога не успях да докарам да се променя сместа газ/въздух в едни и същи режими на двигателя.
Когато покарам дълго време (над 30сек) с едни и същи обороти и лампата светва, все пак няма промяна в показанието на ламдата. ЕКУ-то нали това си следи.
С едни и същи обороти имам впредвид равномерно ускорение, защото при поддържане на скорост от време на време е случва да отпускам педала на газта. Тогава ЕКУ-то явно минава в по-различен режим и сместта ми става богата, както е и на празен ход.
Ако нямаш ламда контрол няма как да променяш подаването на газ и от там съотношението на газ/въздух в изгорелите газове не се променя.
За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.
За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е.
Ами какво ще кажете за реле което спира дюзите и реле с ресет на компютъра при преминаване на бензин, мисля че се явява като емулатор но може и да се лъжа. Имам познати които така карат по 3-4 години и не се оплакват о грешки и други подобни проблеми.
VectraB 01 август 2005 - 15:34
PeteRHR, на Jul 31 2005, 09:07 AM, каза:
За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.
За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е.
За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е.
Колега всичко което казваш е вярно .
Може да е странно, но факта си е факт . Никога, даже и на магистрала не е светвала, при това 4 години. Виж на Motronic 4.1 светваше при подобни условия, на тези които описваш, но доста рядко. Освен това все пак има разлика м/у двигателите и техните ECU-та, софтуер. Единственото неудобство от това че не сложих ламбда емулатор, е че оборотите от 3500-4000rpm, при онемане на газта, падаха по-бавно до празен ход. Затова ми е интересно някой друг с C20NE и Motronic 1.5 да сподели своя опит. За твоя двигател вече е ясно.
А ти като си си играл толкова много, защо не си врътнеш един емулатор за ламбда. Прави се елементарно, предполагам знаеш как.
Иво 01 август 2005 - 16:13
Искам да попитам нещо. И аз съм с Ц20НЕ на газ. Лампата на check-a ми светва веднага щом превключа на газ. Това сигурно значи, че нямам емулатор на дюзите или ламбдата? В момента на газ колата върви доста добре. При една диагностика ми казаха, че щом превключа на газ и ЕКУ-то се пълни с грешки - предполагам че емулаторите са за това. Не съм много на ясно за това ме интересува какво ще се подобри ако сложа такива
PeteRHR 01 август 2005 - 20:59
към Vectra B:
Първо карах без емулатор на ламда сондата. След 3-4 месеца си сложих. Промяна нямаше, единствено лампата спря да свети.
към xcalibur :
Ще спре да ти свети лампата на таблото. :)
Изключването на захранването на ЕКУ-то не е добър вариант, защото би трябвало на бензин да работи лошо след това през първите няколко километра. При мен държи доста по-високи обороти на бензин след като откача акумулатора. Но, това е временно разбира се.
Пък и самото ЕКУ си трупа база данни и не е хубаво да я триеш всеки път.
Прочети си грешките, които ти дава с метода на кламера. Описание има в една от "важните теми".
Първо карах без емулатор на ламда сондата. След 3-4 месеца си сложих. Промяна нямаше, единствено лампата спря да свети.
към xcalibur :
Ще спре да ти свети лампата на таблото. :)
Изключването на захранването на ЕКУ-то не е добър вариант, защото би трябвало на бензин да работи лошо след това през първите няколко километра. При мен държи доста по-високи обороти на бензин след като откача акумулатора. Но, това е временно разбира се.
Пък и самото ЕКУ си трупа база данни и не е хубаво да я триеш всеки път.
Прочети си грешките, които ти дава с метода на кламера. Описание има в една от "важните теми".
Иво 02 август 2005 - 09:26
Ами като превключа от газ на бензин имам чувството че първоначално докато още има газ в колекторите и започне да впръсква и бензин върви най-много :lol:
Но ако я оставя да работи на празен ход първата една минута гасне при 1000 оборота. За да не изгасне трябва да и подавам газ. След около минута вече е ок. Ако превключа в движение нямам проблем....Това нормално ли е?
PeteRHR, сега като пак прочетох отговора ти...май си имал предвид, че работи лощо като откача клемата на акумулатора за да изтрия грешките...Не ми е направило впечатление да има такъв проблем. Аз и не съм го правил много пъти де. В един сервиз ми казаха, че така не се чистели всички грешки, които натрупва ЕКУ-то. Вярно ли е?
Какво ще ме посъветвате има ли смисъл да слагам емулатор? Питах на едно място и ми казаха, че е най-лесно да ми вземат парите, но според тях нямало смисъл...
Но ако я оставя да работи на празен ход първата една минута гасне при 1000 оборота. За да не изгасне трябва да и подавам газ. След около минута вече е ок. Ако превключа в движение нямам проблем....Това нормално ли е?
PeteRHR, сега като пак прочетох отговора ти...май си имал предвид, че работи лощо като откача клемата на акумулатора за да изтрия грешките...Не ми е направило впечатление да има такъв проблем. Аз и не съм го правил много пъти де. В един сервиз ми казаха, че така не се чистели всички грешки, които натрупва ЕКУ-то. Вярно ли е?
Какво ще ме посъветвате има ли смисъл да слагам емулатор? Питах на едно място и ми казаха, че е най-лесно да ми вземат парите, но според тях нямало смисъл...
VectraB 02 август 2005 - 09:39
Прочети си грешките, на ECU-то и тогава ще говорим. Напиши тук кодовете които дава. Това е !
Иво 02 август 2005 - 19:43
Грешките, които дава са: 31, 57, 61 и 81
31 - Engine RPM signal (crankshaft sensor) - No signal
57 - Idle speed control valve - Inrreption
61 - Fuel Tank Vent Valve - low voltage
81 - Injector valve 1 - low voltage
31 - Engine RPM signal (crankshaft sensor) - No signal
57 - Idle speed control valve - Inrreption
61 - Fuel Tank Vent Valve - low voltage
81 - Injector valve 1 - low voltage