Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Автомобилни Газови Уредби [АГУ]

C20NE на ГАЗ

vectron снимка vectron 06 юли 2005 - 08:23

От вчера съм ГАЗ-ар, обаче ме дразни че при работа на газ ми свети лампата за грешка на ЕКУто!Човека, който ми слага газовото е един от най-добрите майстори във Варна, но каза че най-вероятно така ще е!Е добре де ама мен ме дрзни,особено вечер, когато сменя на бензин веднага се оправя работата и загасва.Въпроса ми е как да спре да свети на газ, без да я откачам тотално :-) ( двигателят е Ц20НЕ)
Отговори

Владо снимка Владо 06 юли 2005 - 09:14

Да ти слага един емулатор на Ламбда сондата и да не се прави !!! ГАЗари - видеха работа и се надуха да си е*е мамата :thu:
Отговори

VectraB снимка VectraB 06 юли 2005 - 09:27

:thu: Ами аз отдавна минах по този път. Явно майстора ти не достатъчно добър. На старата кола, същата като твоята с C20NE, газовата я слагах с един приятел и си направих някои екстри. Ако имате интерес ще ги опиша, но сега на въпроса.
Не ти трябва емулатор за Ламбда на този двигател, ако е Мотроник 1.5, поне аз не съм слагал и лампата не свети. Ако обротите на газ ти падат бавно и това те дразни тогава сложи емулатор за ламбда. На Motronic 4.1 понякога отчита грешка в ламдата, но рядко, и тогава светва лампата.
Лампата ти свети заради отчитане на изключените инжектори, и проблема се решава елементарно. В зависимост от ECU-то и броя на релетата за инжекторите се слагат резистори. Motronic 4.1 или Мотроник 1.5 ти е ECU-то. Ако е след 91г. е Мотроник 1.5 и инжекторите са два кръга, 2 по 2, т.е. може да се изключат с 2 релета, съответно трябват 2 резистора. С колко релета изключвате инжекторите.
Утре ще напиша стойноста и мощността на резисторите, че сега не ги помня, може ида ти пратя проста схема. Мисля че бяха 100ома/2w. :thu:
Отговори

Владо снимка Владо 06 юли 2005 - 09:50

зависи каква грешка дава обаче ;) Ванко - от там трябва да започнеш - върти с кламера и кажи какво дава като грешка .
Отговори

VectraB снимка VectraB 06 юли 2005 - 10:59

:D Прав си че зависи, но съм 99% сигурен че ако е М1.5 ще е код 25.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.
Отговори

Владо снимка Владо 06 юли 2005 - 19:53

VectraB, на Jul 6 2005, 11:59 AM, каза:

:D Прав си че зависи, но съм 99% сигурен че ако е М1.5 ще е код 25.
И vectron още един съвет от опит. За запушването на инжекторите. Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.



:thu: :thu:
REDEX RULZ :D

ама той Ванко си е рацер та я продухва от време на време гаранция ;)
Отговори

vectron снимка vectron 06 юли 2005 - 20:37

LET's fly, на Jul 6 2005, 05:53 PM, каза:

VectraB, на Jul 6 2005, 11:59 AM, каза:

:D Прав си че зависи, но съм 99% сигурен че ако е М1.5 ще е код 25.
И vectron още един съвет от опит.  За запушването на инжекторите.  Задължително сложи REDEX концентрация 20ml/10l в бензина и от време на време на извън градско я издухвай на бензин. Така няма да имаш излишни грижи и ще си спестиш сваляне и чистене на инжекторите. По скъпо излиза.



:thu: :thu:
REDEX RULZ :D

ама той Ванко си е рацер та я продухва от време на време гаранция ;)

трябва да видим наистина каква е грешката...един изпит остана и след него, мамицатаму и изпит!Иначе аз съм си с Редекс, слагам по-малко, преди един месец набухах един резервоар и сложих 20мл/10л, а пък сега слагам по-малко нали пише там за поддържане по 10мл/10л или нещо такова!

@ВектраБ
Мерси за съветите, колата е 90г, и си мисля че Мотроника е 1.5.2...това другото ще го проучим...не съм много чак със жиците честно :( ама ще помагате

@Лет'с флай
Продухвам я как, вчера след като сложих и вечерта веднааага на магистралата,един приятел с Браво вика, тя ще спре и ще те бия...е как да стане ми кажи? :lol: Добре си върви на бензин да ти кажа доволен съм...засега май не мога много да спестя щото 50/50 карам на бензин/газ...днес така намъкнах в един завой с FWD дрифт че ме спря едно ченге и вика "пази малко тез гуми бе, кой ще ги купува?"
Владо ако мога да дойда в Сф тоз уикенд ще дадеш акъл!Аз ще черпя бира :dancin:
Отговори

Владо снимка Владо 07 юли 2005 - 09:48

welcome ;)
Отговори

fanatica снимка fanatica 27 юли 2005 - 14:50

VectraB, на Jul 6 2005, 09:27 AM, каза:

:unsure: Ами аз отдавна минах по този път. Явно майстора ти не достатъчно добър. На старата кола, същата като твоята с C20NE, газовата я слагах с един приятел и си направих някои екстри. Ако имате интерес ще ги опиша, но сега на въпроса.
Не ти трябва емулатор за Ламбда на този двигател, ако е Мотроник 1.5, поне аз не съм слагал и лампата не свети. Ако обротите на газ ти падат бавно и това те дразни тогава сложи емулатор за ламбда. На Motronic 4.1 понякога отчита грешка в ламдата, но рядко, и тогава светва лампата.
Лампата ти свети заради отчитане на изключените инжектори, и проблема се решава елементарно. В зависимост от ECU-то и броя на релетата за инжекторите се слагат резистори. Motronic 4.1 или Мотроник 1.5 ти е ECU-то. Ако е след 91г. е Мотроник 1.5 и инжекторите са два кръга, 2 по 2, т.е. може да се изключат с 2 релета, съответно трябват 2 резистора. С колко релета изключвате инжекторите.
Утре ще напиша стойноста и мощността на резисторите, че сега не ги помня, може ида ти пратя проста схема. Мисля че бяха 100ома/2w. :mhihi:

С удоволствие ще те изслушам какви точно релета и какви резистори си слагал на инжекторите, че мен ме чака същото а газаджийте обикновенно въобще не знаят какво правят и ми продават някакви сонди за по 120 лв. ??? малко не са в час, такаче ще се радвам ако ми обясниш.

Айде със здраве :D
Отговори

PeteRHR снимка PeteRHR 27 юли 2005 - 22:16

Лампата на инжекциона ще светва винаги когато караш на газ и нямаш ламда емулатор, независимо с какво ЕКУ си. Колкото и да я настройваш винаги ще има режими, при които сместа ще е винаги една и съща (бедна или богата). И когато този режим се задържи по-дълго, лампата ще светва. Колко дълго вече си зависи от програмата в ЕКУ-то.

При газ без ламда контрол няма обратна връзка и няма как да се регулира сместа.
Отговори

Гостdobromirski_* 28 юли 2005 - 07:07

Аз съм с ламбда контрол на мойта Corsa C'2001 ( и ламбда емулатор има) ама с тия две ламбди сонди няма оправия :unsure:
Отговори

VectraB снимка VectraB 28 юли 2005 - 12:23

PeteRHR, на Jul 27 2005, 11:16 PM, каза:

Лампата на инжекциона ще светва винаги когато караш на газ и нямаш ламда емулатор, независимо с какво ЕКУ си.

:unsure: Не мога да разбера само защо си толкова убеден в това. На тебе ли да вярвам, или на собствения си опит. VectraA със C20NE съм карал на газ 4 години. Газовата си я слагах сам заедно с един приятел. Ел. инсталацията и електрониката (автоматичното превключване, delay за спирането на инжекторите, за да няма придърпване при превключването на газ) си го направих сам(тогава тези екстри бяха много скъпи) Даже направих и продадох около 10 такива устройства.
:mhihi: Чудно защо ли никога не ми светна ЕCU-то(Mоtronic 1.5 91г) за грешка в ламбдата. :tongue: . За разлика от Вектрата на същия приятел с Motronic 4.1, на когото грешка в ламбдата се появяваше, но много, много рядко(обкновено на дълъг път) при определени условия, които няма да се впускам да описвам сега.
:no: Когато ми обясниш това, тогава ще се изказваш така убедено. Обяснението аз го ЗНАМ. А между другото и двете коли вървяха зверски добре на газ, даже по-добре от на безин. Естествено няма лошо да се сложи ламбда емулатор, но всичко опира до финансовото състояние на колегите и тяхното лично решение.
P.S. Колега PeteRHR разгледах биографията ти в личната страница. И аз съм завършил СМГ и ТУ, само че съм по-дърт :no:
Отговори

PeteRHR снимка PeteRHR 31 юли 2005 - 08:07

Оооо, колега :unsure:

За лампата на ЕКУ-то пиша, защото при мен е така и предполагам, че и на другите двигаетли пак трябва да е същото. Направих си светодиодна индикация да показва сигнала от ламда сондата и като карам гледам какво показва.

За щастие все още моята сонда работи правилно.
На бензин светодиодите мигат непрекъснато, компютъра си управлява съотношението бензин/въздух. Дори и когато ускорявам до 3-4к оборота с газ до дупка диодите мигат непракъснато (има ту бедна ту богата смес). След 4к преобладава богатата, но има и примигвания на бедна смес.

На газ на празен ход ми е богата сместа, над 1500 оборота ми е бедна. Така съм си настроил газовата уредба. Правил съм опити и на високи обороти да е богата (тогава колата върви с една идея по-добре от на бензин, но разхода ще е :no:

Та от многото настройки, които правих на газовата уредба никога не успях да докарам да се променя сместа газ/въздух в едни и същи режими на двигателя.
Когато покарам дълго време (над 30сек) с едни и същи обороти и лампата светва, все пак няма промяна в показанието на ламдата. ЕКУ-то нали това си следи.
С едни и същи обороти имам впредвид равномерно ускорение, защото при поддържане на скорост от време на време е случва да отпускам педала на газта. Тогава ЕКУ-то явно минава в по-различен режим и сместта ми става богата, както е и на празен ход.

Ако нямаш ламда контрол няма как да променяш подаването на газ и от там съотношението на газ/въздух в изгорелите газове не се променя.

За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.

За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е. :mhihi:
Отговори

fanatica снимка fanatica 01 август 2005 - 14:48

PeteRHR, на Jul 31 2005, 08:07 AM, каза:

Оооо, колега :unsure:

За лампата на ЕКУ-то пиша, защото при мен е така и предполагам, че и на другите двигаетли пак трябва да е същото. Направих си светодиодна индикация да показва сигнала от ламда сондата и като карам гледам какво показва.

За щастие все още моята сонда работи правилно.
На бензин светодиодите мигат непрекъснато, компютъра си управлява съотношението бензин/въздух. Дори и когато ускорявам до 3-4к оборота с газ до дупка диодите мигат непракъснато (има ту бедна ту богата смес). След 4к преобладава богатата, но има и примигвания на бедна смес.

На газ на празен ход ми е богата сместа, над 1500 оборота ми е бедна. Така съм си настроил газовата уредба. Правил съм опити и на високи обороти да е богата (тогава колата върви с една идея по-добре от на бензин, но разхода ще е :mhihi:

Та от многото настройки, които правих на газовата уредба никога не успях да докарам да се променя сместа газ/въздух в едни и същи режими на двигателя.
Когато покарам дълго време (над 30сек) с едни и същи обороти и лампата светва, все пак няма промяна в показанието на ламдата. ЕКУ-то нали това си следи.
С едни и същи обороти имам впредвид равномерно ускорение, защото при поддържане на скорост от време на време е случва да отпускам педала на газта. Тогава ЕКУ-то явно минава в по-различен режим и сместта ми става богата, както е и на празен ход.

Ако нямаш ламда контрол няма как да променяш подаването на газ и от там съотношението на газ/въздух в изгорелите газове не се променя.

За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.

За мен е странно това че не свети, но явно може и така да е. :no:

Ами какво ще кажете за реле което спира дюзите и реле с ресет на компютъра при преминаване на бензин, мисля че се явява като емулатор но може и да се лъжа. Имам познати които така карат по 3-4 години и не се оплакват о грешки и други подобни проблеми.
Отговори

VectraB снимка VectraB 01 август 2005 - 15:34

PeteRHR, на Jul 31 2005, 09:07 AM, каза:

За да не ти свети ламата или този период на следене на ЕКУ-то при теб е много по-голям или примерно караш колата с честа промяна на оборотите. Но на магистралата няма как да не светне, особено като катериш баир.
За мен е странно това че не свети, но  явно може и така да е. :unsure:

Колега всичко което казваш е вярно .
:mhihi: Може да е странно, но факта си е факт . Никога, даже и на магистрала не е светвала, при това 4 години. Виж на Motronic 4.1 светваше при подобни условия, на тези които описваш, но доста рядко. Освен това все пак има разлика м/у двигателите и техните ECU-та, софтуер. Единственото неудобство от това че не сложих ламбда емулатор, е че оборотите от 3500-4000rpm, при онемане на газта, падаха по-бавно до празен ход. Затова ми е интересно някой друг с C20NE и Motronic 1.5 да сподели своя опит. За твоя двигател вече е ясно.
А ти като си си играл толкова много, защо не си врътнеш един емулатор за ламбда. Прави се елементарно, предполагам знаеш как. :no:
Отговори

Иво снимка Иво 01 август 2005 - 16:13

Искам да попитам нещо. И аз съм с Ц20НЕ на газ. Лампата на check-a ми светва веднага щом превключа на газ. Това сигурно значи, че нямам емулатор на дюзите или ламбдата? В момента на газ колата върви доста добре. При една диагностика ми казаха, че щом превключа на газ и ЕКУ-то се пълни с грешки - предполагам че емулаторите са за това. Не съм много на ясно за това ме интересува какво ще се подобри ако сложа такива
Отговори

PeteRHR снимка PeteRHR 01 август 2005 - 20:59

към Vectra B:

Първо карах без емулатор на ламда сондата. След 3-4 месеца си сложих. Промяна нямаше, единствено лампата спря да свети. :beer:

към xcalibur :
Ще спре да ти свети лампата на таблото. :)
Изключването на захранването на ЕКУ-то не е добър вариант, защото би трябвало на бензин да работи лошо след това през първите няколко километра. При мен държи доста по-високи обороти на бензин след като откача акумулатора. Но, това е временно разбира се.
Пък и самото ЕКУ си трупа база данни и не е хубаво да я триеш всеки път.

Прочети си грешките, които ти дава с метода на кламера. Описание има в една от "важните теми".
Отговори

Иво снимка Иво 02 август 2005 - 09:26

Ами като превключа от газ на бензин имам чувството че първоначално докато още има газ в колекторите и започне да впръсква и бензин върви най-много :lol:
Но ако я оставя да работи на празен ход първата една минута гасне при 1000 оборота. За да не изгасне трябва да и подавам газ. След около минута вече е ок. Ако превключа в движение нямам проблем....Това нормално ли е?

PeteRHR, сега като пак прочетох отговора ти...май си имал предвид, че работи лощо като откача клемата на акумулатора за да изтрия грешките...Не ми е направило впечатление да има такъв проблем. Аз и не съм го правил много пъти де. В един сервиз ми казаха, че така не се чистели всички грешки, които натрупва ЕКУ-то. Вярно ли е?

Какво ще ме посъветвате има ли смисъл да слагам емулатор? Питах на едно място и ми казаха, че е най-лесно да ми вземат парите, но според тях нямало смисъл...
Отговори

VectraB снимка VectraB 02 август 2005 - 09:39

Прочети си грешките, на ECU-то и тогава ще говорим. Напиши тук кодовете които дава. Това е ! :beer:
Отговори

Иво снимка Иво 02 август 2005 - 19:43

Грешките, които дава са: 31, 57, 61 и 81

31 - Engine RPM signal (crankshaft sensor) - No signal
57 - Idle speed control valve - Inrreption
61 - Fuel Tank Vent Valve - low voltage
81 - Injector valve 1 - low voltage
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg