Тунинг въпрос относно изпускателната система за C16NZ
^Del^ 30 август 2007 - 03:15
Искам да помоля някой ако знае какъв трябва да е диаметъра на изпускателните тръби на C16NZ.Мотора има следните особености:
Сменени бутала - Кобеншмит(не знам дали го написах правилно)
Сменен вал - 260 градусов
По-големи клапъни,портната глава и инжектор от 1.8 + олекотен маховик.Ще съм ви много благодарен ако някой ми каже какво трябва да е ф-то или ми каже как мога да си го сметна.Благодаря предварително
Сменени бутала - Кобеншмит(не знам дали го написах правилно)
Сменен вал - 260 градусов
По-големи клапъни,портната глава и инжектор от 1.8 + олекотен маховик.Ще съм ви много благодарен ако някой ми каже какво трябва да е ф-то или ми каже как мога да си го сметна.Благодаря предварително
espero2000 30 август 2007 - 23:38
Сори за офа но не се сдържах - направил си колата външно прилично готина но с този мотор няма как да стане бегачка затова по добре си я караи и и се радвай - а ако ти малее го сменяи
И само да добавя дюзата на моното е абсолютно еднаква за всички мотори на опел като почнеш от 1.2 та до 2.0
И само да добавя дюзата на моното е абсолютно еднаква за всички мотори на опел като почнеш от 1.2 та до 2.0
Ball_buster 31 август 2007 - 00:25
espero2000, на Aug 30 2007, 11:38 PM, каза:
Сори за офа но не се сдържах - направил си колата външно прилично готина но с този мотор няма как да стане бегачка затова по добре си я караи и и се радвай - а ако ти малее го сменяи
И само да добавя дюзата на моното е абсолютно еднаква за всички мотори на опел като почнеш от 1.2 та до 2.0
И само да добавя дюзата на моното е абсолютно еднаква за всички мотори на опел като почнеш от 1.2 та до 2.0
Всъщност... Шапка свалям на хора, които им е харесал точно пък този двигател и ще си трошат парите точно за него В интерес на истината се изисква много повече фантазия и нерви, за да изкараш нещо от ц16нз... Така че ЕВАЛА! ...и Вектрата кърти яко м/у другото.
Лично аз се мъчих известно време с моя ц16нз, но в крайна сметка реших да го сменям въпроса сега е да намеря някой да я свърши таз работа
П.П. И аз сори за офтопика
Оги 31 август 2007 - 09:44
espero2000, на Aug 31 2007, 12:38 AM, каза:
Сори за офа но не се сдържах ...
И аз
Намери си едно моторче, сложи си го и си пич. Наистина си мераклия, направеното досега е доста добре ... радвам се и че се допитваш до нас за почти всяко нещо В случая правенето на изпускателната си-ма на С16NZ е загубена кауза. За тея 17' ти трябе пауър Виж колегата FIREMAN има едно NE ... това е офертата въпреки че най-добре е едно ХЕ, слагаш го и забравяш всички грижи
^Del^ 31 август 2007 - 10:19
Благодаря за съветите.И аз мисля да си слагам най-в скоро време С20ХЕ но не знам как ще съм с парите.Иначе този двигател 1.6-то няма да иде на боклука :) Мисля да го бодна в някое купенце на Корса А да си джътка.Иначе всички от изброените по-горе части са набавени но не и комплектовани.А идентичен на този мотор е боднат в купенцето на едн приятел и се удивлявам от разликата м/у неговия направен и моя все още сток мотор.Но и аз мисля да сложа някой 2.0 двигател както и казахте по горе за тия 17'' трябва пауър .Но не искам да хвърля това моторче на вятъра(даречем че съм сантиментално привързан към него) и така
jikata 31 август 2007 - 11:16
Здравей колега и аз съм на същото мнение като другите че може би едно С20ХЕ или С20НЕ ще стои по добре но тава вече е свързано с доста разходи и време за преправяне и зависи изцяло от тебе. Аз също съм с мотор като твоя 1.6 моно
и съм много доволен от него във всяко едно отношение. Ти каза че имаш приятел който е модифицирал такъв мотор и има доста положителен ефект. Мойеш ли да поясниш по точно какво е правено по него и колко време и средства е изразходвал? Питам защото тук във форума питах на няколко пъти за чипване на този мотор но ми се отговори че не било удачно и колегата не се занимава с този модел мотори щото не били потдържани и стари, което малко ме изнерви и не мисля че има някакво основание да ръси такива щуротии ама както и да е . Та ако можеш да дадеш някакво инфо ще съм ти много благодарян. Приятен ден от мене.
и съм много доволен от него във всяко едно отношение. Ти каза че имаш приятел който е модифицирал такъв мотор и има доста положителен ефект. Мойеш ли да поясниш по точно какво е правено по него и колко време и средства е изразходвал? Питам защото тук във форума питах на няколко пъти за чипване на този мотор но ми се отговори че не било удачно и колегата не се занимава с този модел мотори щото не били потдържани и стари, което малко ме изнерви и не мисля че има някакво основание да ръси такива щуротии ама както и да е . Та ако можеш да дадеш някакво инфо ще съм ти много благодарян. Приятен ден от мене.
^Del^ 31 август 2007 - 20:45
Нямаш проблем за инфото братле :) След малко ще ти пусна едно ЛС.
^Del^ 01 септември 2007 - 02:04
Темата може да бъде заключена намерихме калкулатор и сметнахме ф-то.Благодаря за съветите на отзовалите се и споделям мнението ви,на моята ще е ХЕ и с това момче ни се върти едно турбо от СААБ 3.0Турбо може да стане интересно тая зима Но да приключим първо неговата после и моето малолитражче и да набавим ХЕ-то.
Andy 01 септември 2007 - 13:38
Е как така темата ще се заключва?! Кажи какво изчисли за фи-то де, за какво е този форум ако всеки се крие като мишка?!
И аз съм с такъв двигател, но нищо не съм подобрявал по него. Може да е създаден с цел икономичност, но това не означава че не може да се доработва с цел по-висока мощност.
Според мен чрез ауспуха няма да го накараш да върви. Също така разликата м/у колата на твоя приятел (кажи за тези промени де, искаш да ти се молим ли?) може да се дължи и на по-големите ти джанти и гуми, които товарят двигателя.
Добре си портвал главата, добре си олекотил маховика. Сега трябва (според мен) да повишиш ст. на сгъстяване и да вкараш повечко бенц и въздух в подходящото съотношение в цилиндрите. Това ще накара двигателчето да тегли. С ауспух само може да го докараш откъм звук. Е, ще има зн-е, но едва ли ще се усети. Мисля че може да се докара до едно 90-95 коня. Ма само си мисля
И аз съм с такъв двигател, но нищо не съм подобрявал по него. Може да е създаден с цел икономичност, но това не означава че не може да се доработва с цел по-висока мощност.
Според мен чрез ауспуха няма да го накараш да върви. Също така разликата м/у колата на твоя приятел (кажи за тези промени де, искаш да ти се молим ли?) може да се дължи и на по-големите ти джанти и гуми, които товарят двигателя.
Добре си портвал главата, добре си олекотил маховика. Сега трябва (според мен) да повишиш ст. на сгъстяване и да вкараш повечко бенц и въздух в подходящото съотношение в цилиндрите. Това ще накара двигателчето да тегли. С ауспух само може да го докараш откъм звук. Е, ще има зн-е, но едва ли ще се усети. Мисля че може да се докара до едно 90-95 коня. Ма само си мисля
^Del^ 04 септември 2007 - 12:01
Степента е вдигната ест:)И тази част с дозировката е закърпена (макар че скоро ще се правят едни схеми да бяга още повече-ще си играем с едни дроселчета но да не говорим предварително празни приказки).Фи-то по калкулатор излезна 52.5(доста странно фи) и ще и сложим 50.Не сме качвали колата му на дино - но върви много прилично,бие с доста добра разлика C20NE,и върви с 318iS.За 1.6 е добре:)Най-готиното е че като вдигне капака и не може да кажеш че има нещо барано
А що се отнася до ауспуха и изпускателните тръби не е само звука(или 2 или 3к.с. ако въобще ги има).Там е друга далаверата.Принципно както ни учиха едно време в горивната камера имаш горивна смес с положителен състав и такава с отрицателен.Втората съдържа голямо количество остатъчни изгорели газове от предходното горене.Когато поставиш оптимален за работата размер на тръбите(нито да е прекалено голям,нито малък),и завихриш добре изгорелите газове напускат по добре цилиндъра и при по голяма скорост.От там пък чиста,нова горивна смес,по-добро горене...и тук следват още неща(или поне така ни учеха едно време).Общо взето в поведението на колата ако мога да се изразя така разликата е каточели в отзива на газ-та(по пъргаво реагира).По прецизна стана като и подаваш газ и личи и че е "отпушена".
Принципно братле най-много инфо може да ти даде момчето което ги прави но той не си пада по форуми и подобни...
А що се отнася до ауспуха и изпускателните тръби не е само звука(или 2 или 3к.с. ако въобще ги има).Там е друга далаверата.Принципно както ни учиха едно време в горивната камера имаш горивна смес с положителен състав и такава с отрицателен.Втората съдържа голямо количество остатъчни изгорели газове от предходното горене.Когато поставиш оптимален за работата размер на тръбите(нито да е прекалено голям,нито малък),и завихриш добре изгорелите газове напускат по добре цилиндъра и при по голяма скорост.От там пък чиста,нова горивна смес,по-добро горене...и тук следват още неща(или поне така ни учеха едно време).Общо взето в поведението на колата ако мога да се изразя така разликата е каточели в отзива на газ-та(по пъргаво реагира).По прецизна стана като и подаваш газ и личи и че е "отпушена".
Принципно братле най-много инфо може да ти даде момчето което ги прави но той не си пада по форуми и подобни...
Andy 04 септември 2007 - 16:45
Хайде питай го какво е направил на това 1.6, та върви колкото ""бумер "иска"" и С20NE. Да не е пълна инжекция? Ба тва 1.6
^Del^ 04 септември 2007 - 20:15
Ами братле - правено е това което съм писал най-горе + още някой "дреболии" по горивната система и подобни.
s7ifl3r 06 септември 2007 - 17:49
Я дай линк за калкулатор или нещо формула да си сметна и аз едно Ф!Мерси предварително!
^Del^ 06 септември 2007 - 19:14
http://www.mez.co.uk...ust_length.html
Заповядай колега:) Дано си свършеш работа.Иска обема на единия от цилиндрите,оборотите и на колко градуса се отварят и затвярат клапъните.Отдолу си има като легенда кое какво точно е и какви са последствията от промените които би направил - например ако удължиш или скъсиш тръбите и прочие :)
Заповядай колега:) Дано си свършеш работа.Иска обема на единия от цилиндрите,оборотите и на колко градуса се отварят и затвярат клапъните.Отдолу си има като легенда кое какво точно е и какви са последствията от промените които би направил - например ако удължиш или скъсиш тръбите и прочие :)