Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Силов Тунинг

Тунинг въпрос относно изпускателната система за C16NZ

^Del^ снимка ^Del^ 30 август 2007 - 03:15

Искам да помоля някой ако знае какъв трябва да е диаметъра на изпускателните тръби на C16NZ.Мотора има следните особености:
Сменени бутала - Кобеншмит(не знам дали го написах правилно)
Сменен вал - 260 градусов
По-големи клапъни,портната глава и инжектор от 1.8 + олекотен маховик.Ще съм ви много благодарен ако някой ми каже какво трябва да е ф-то или ми каже как мога да си го сметна.Благодаря предварително
Отговори

espero2000 снимка espero2000 30 август 2007 - 23:38

Сори за офа но не се сдържах - направил си колата външно прилично готина но с този мотор няма как да стане бегачка затова по добре си я караи и и се радвай - а ако ти малее го сменяи
И само да добавя дюзата на моното е абсолютно еднаква за всички мотори на опел като почнеш от 1.2 та до 2.0
Отговори

Ball_buster снимка Ball_buster 31 август 2007 - 00:25

 espero2000, на Aug 30 2007, 11:38 PM, каза:

Сори за офа но не се сдържах - направил си колата външно прилично готина но с този мотор няма как да стане бегачка затова по добре си я караи и и се радвай - а ако ти малее го сменяи
И само да добавя дюзата на моното е абсолютно еднаква за всички мотори на опел като почнеш от 1.2 та до 2.0


Всъщност... Шапка свалям на хора, които им е харесал точно пък този двигател и ще си трошат парите точно за него :love_opel: В интерес на истината се изисква много повече фантазия и нерви, за да изкараш нещо от ц16нз... Така че ЕВАЛА! ...и Вектрата кърти яко м/у другото.

Лично аз се мъчих известно време с моя ц16нз, но в крайна сметка реших да го сменям :icon_twisted: въпроса сега е да намеря някой да я свърши таз работа :love_opel:

П.П. И аз сори за офтопика :icon_twisted:
Отговори

Оги снимка Оги 31 август 2007 - 09:44

 espero2000, на Aug 31 2007, 12:38 AM, каза:

Сори за офа но не се сдържах ...


И аз :icon_twisted:

Намери си едно моторче, сложи си го и си пич. Наистина си мераклия, направеното досега е доста добре ... радвам се и че се допитваш до нас за почти всяко нещо :love_opel: В случая правенето на изпускателната си-ма на С16NZ е загубена кауза. За тея 17' ти трябе пауър :icon_twisted: Виж колегата FIREMAN има едно NE ... това е офертата въпреки че най-добре е едно ХЕ, слагаш го и забравяш всички грижи
Отговори

^Del^ снимка ^Del^ 31 август 2007 - 10:19

Благодаря за съветите.И аз мисля да си слагам най-в скоро време С20ХЕ но не знам как ще съм с парите.Иначе този двигател 1.6-то няма да иде на боклука :) Мисля да го бодна в някое купенце на Корса А да си джътка.Иначе всички от изброените по-горе части са набавени но не и комплектовани.А идентичен на този мотор е боднат в купенцето на едн приятел и се удивлявам от разликата м/у неговия направен и моя все още сток мотор.Но и аз мисля да сложа някой 2.0 двигател както и казахте по горе за тия 17'' трябва пауър :icon_twisted: .Но не искам да хвърля това моторче на вятъра(даречем че съм сантиментално привързан към него) и така :love_opel:
Отговори

jikata снимка jikata 31 август 2007 - 11:16

Здравей колега и аз съм на същото мнение като другите че може би едно С20ХЕ или С20НЕ ще стои по добре но тава вече е свързано с доста разходи и време за преправяне и зависи изцяло от тебе. Аз също съм с мотор като твоя 1.6 моно
и съм много доволен от него във всяко едно отношение. Ти каза че имаш приятел който е модифицирал такъв мотор и има доста положителен ефект. Мойеш ли да поясниш по точно какво е правено по него и колко време и средства е изразходвал? Питам защото тук във форума питах на няколко пъти за чипване на този мотор но ми се отговори че не било удачно и колегата не се занимава с този модел мотори щото не били потдържани и стари, което малко ме изнерви и не мисля че има някакво основание да ръси такива щуротии ама както и да е . Та ако можеш да дадеш някакво инфо ще съм ти много благодарян. Приятен ден от мене.
Отговори

^Del^ снимка ^Del^ 31 август 2007 - 20:45

Нямаш проблем за инфото братле :) След малко ще ти пусна едно ЛС.
Отговори

^Del^ снимка ^Del^ 01 септември 2007 - 02:04

Темата може да бъде заключена намерихме калкулатор и сметнахме ф-то.Благодаря за съветите на отзовалите се и споделям мнението ви,на моята ще е ХЕ и с това момче ни се върти едно турбо от СААБ 3.0Турбо може да стане интересно тая зима :love_opel: Но да приключим първо неговата после и моето малолитражче и да набавим ХЕ-то.
Отговори

Andy снимка Andy 01 септември 2007 - 13:38

Е как така темата ще се заключва?! Кажи какво изчисли за фи-то де, за какво е този форум ако всеки се крие като мишка?!
И аз съм с такъв двигател, но нищо не съм подобрявал по него. Може да е създаден с цел икономичност, но това не означава че не може да се доработва с цел по-висока мощност.
Според мен чрез ауспуха няма да го накараш да върви. Също така разликата м/у колата на твоя приятел (кажи за тези промени де, искаш да ти се молим ли?) може да се дължи и на по-големите ти джанти и гуми, които товарят двигателя.
Добре си портвал главата, добре си олекотил маховика. Сега трябва (според мен) да повишиш ст. на сгъстяване и да вкараш повечко бенц и въздух в подходящото съотношение в цилиндрите. Това ще накара двигателчето да тегли. С ауспух само може да го докараш откъм звук. Е, ще има зн-е, но едва ли ще се усети. Мисля че може да се докара до едно 90-95 коня. Ма само си мисля :love_opel:
Отговори

^Del^ снимка ^Del^ 04 септември 2007 - 12:01

Степента е вдигната ест:)И тази част с дозировката е закърпена (макар че скоро ще се правят едни схеми да бяга още повече-ще си играем с едни дроселчета но да не говорим предварително празни приказки).Фи-то по калкулатор излезна 52.5(доста странно фи) и ще и сложим 50.Не сме качвали колата му на дино - но върви много прилично,бие с доста добра разлика C20NE,и върви с 318iS.За 1.6 е добре:)Най-готиното е че като вдигне капака и не може да кажеш че има нещо барано :icon_redface:
А що се отнася до ауспуха и изпускателните тръби не е само звука(или 2 или 3к.с. ако въобще ги има).Там е друга далаверата.Принципно както ни учиха едно време в горивната камера имаш горивна смес с положителен състав и такава с отрицателен.Втората съдържа голямо количество остатъчни изгорели газове от предходното горене.Когато поставиш оптимален за работата размер на тръбите(нито да е прекалено голям,нито малък),и завихриш добре изгорелите газове напускат по добре цилиндъра и при по голяма скорост.От там пък чиста,нова горивна смес,по-добро горене...и тук следват още неща(или поне така ни учеха едно време).Общо взето в поведението на колата ако мога да се изразя така разликата е каточели в отзива на газ-та(по пъргаво реагира).По прецизна стана като и подаваш газ и личи и че е "отпушена".
Принципно братле най-много инфо може да ти даде момчето което ги прави но той не си пада по форуми и подобни...
Отговори

Andy снимка Andy 04 септември 2007 - 16:45

Хайде питай го какво е направил на това 1.6, та върви колкото ""бумер "иска"" и С20NE. Да не е пълна инжекция? Ба тва 1.6 :icon_redface:
Отговори

^Del^ снимка ^Del^ 04 септември 2007 - 20:15

Ами братле - правено е това което съм писал най-горе + още някой "дреболии" по горивната система и подобни.
Отговори

s7ifl3r снимка s7ifl3r 06 септември 2007 - 17:49

Я дай линк за калкулатор или нещо формула да си сметна и аз едно Ф!Мерси предварително!
Отговори

^Del^ снимка ^Del^ 06 септември 2007 - 19:14

http://www.mez.co.uk...ust_length.html

Заповядай колега:) Дано си свършеш работа.Иска обема на единия от цилиндрите,оборотите и на колко градуса се отварят и затвярат клапъните.Отдолу си има като легенда кое какво точно е и какви са последствията от промените които би направил - например ако удължиш или скъсиш тръбите и прочие :)
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg