Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

вектра 1.6 пукане в гърнетата

ned67 снимка ned67 25 август 2007 - 14:25

Уважаеми колеги по любима марка автомобили! Преди около час се регистрирах във форума и даже не знам дали тук трябва да поставя проблема който ме интересува но ще опитам и се надявам на вашите компетентни мнения и съвети. От малко повече от 4 години карам опел вектра 1.6 с двигател с16nz. Няма да споменавам че съм изключително доволен от колата. От около 2.5 години карам и на газ - по-скоро предимно на газ. Проблема ми е че от известно време се появи пукане в гърнетата. По-точно като подам газ и след това рязко я отпусна докато оборотите се успокоят се получава пукането. Иначе колата работи добре и на малки ина големи обороти. Наблюдава се и увеличение на разхода на гориво както извънградско така и градско. Някои от моите познати казват че това е от обогатена смес, други от центровка, от свещи и т.н. Очаквам вашите съвети преди да откарам колата в сервиз за да не се окаже нещо дребно с което мога да се справя и сам.
Отговори

Гено снимка Гено 25 август 2007 - 14:43

причината е че не изгарят напълно газовете и това става в ауспуха,вярно са ти казали, въпроса е какво се е променило, явно има нужда от настройка. Например сменяш ли редовно въздушния филтър, ако не, той като се замърси, променя съотношението газ-въздух, оттам по-голям разход. може да има и други причини, но това е първото, за което се сещам.
Отговори

ned67 снимка ned67 25 август 2007 - 14:49

 gspg, на Aug 25 2007, 03:43 PM, каза:

причината е че не изгарят напълно газовете и това става в ауспуха,вярно са ти казали, въпроса е какво се е променило, явно има нужда от настройка. Например сменяш ли редовно въздушния филтър, ако не, той като се замърси, променя съотношението газ-въздух, оттам по-голям разход. може да има и други причини, но това е първото, за което се сещам.

въздушният филтър съм го сменил преди около 2000 км. като пробег и 3 месеца като време. проблема го имаше и преди това. Може би трябва да я вържа някъде на елкон и да се види какво става в дейсвителност
Отговори

zdravkop снимка zdravkop 25 август 2007 - 15:52

Това е от центровката, колега. Дошло и е време за нова центровка. А свещите как са?
Отговори

ned67 снимка ned67 25 август 2007 - 16:03

 zdravkop, на Aug 25 2007, 04:52 PM, каза:

Това е от центровката, колега. Дошло и е време за нова центровка. А свещите как са?

свещите са сменени на 30.12.2005 заедно с високоволтовите кабели. оттогава пробегът е 21000 км
Отговори

Georgi - Plovdiv снимка Georgi - Plovdiv 26 август 2007 - 08:53

Тоя номер на газ ли ти го прави? На бензин как е? Някаква Оранжева лампа да си забелязал да свети на таблото "СЕ"?
С каква газова е ? (предполагам с конвенционален изпарител) .

И забрави тия глупости за центровката... Това да не е Лада!!! Единственото което може да се пипа на C16NZ е ръчния октан коректор!!
Отговори

ned67 снимка ned67 26 август 2007 - 18:29

 Georgi - Plovdiv, на Aug 26 2007, 09:53 AM, каза:

Тоя номер на газ ли ти го прави? На бензин как е? Някаква Оранжева лампа да си забелязал да свети на таблото "СЕ"?
С каква газова е ? (предполагам с конвенционален изпарител) .

И забрави тия глупости за центровката... Това да не е Лада!!! Единственото което може да се пипа на C16NZ е ръчния октан коректор!!

Проблема е че го прави на бензин. Лампата за грешки не свети. От други колеги също съм чувал че центровката не се пипа при тези мотори, но все нещо трябва да е. Изпарителя ми е турски от тези дето са по лиценз на ловато. Досега не ми е създавал проблеми.
Отговори

Swing снимка Swing 26 август 2007 - 18:54

Делкото на този двигател е с индуктивен датчик. Този датчик има подвижна и неподвижна част. Неподвижната част се фиксира в корпуса на делкото с една пластмасова втулка, която с годините и лошите условия на работа буквално става на прах. Това позволява на датчика да се движи и може да доведе до промяна в центровката към 6 - 7 градуса. Свали дистрибуторната капачка и виж дали датчика мърда. Ако да, най-вероятно в това е проблема.
Отговори

ned67 снимка ned67 26 август 2007 - 21:09

 Swing, на Aug 26 2007, 07:54 PM, каза:

Делкото на този двигател е с индуктивен датчик. Този датчик има подвижна и неподвижна част. Неподвижната част се фиксира в корпуса на делкото с една пластмасова втулка, която с годините и лошите условия на работа буквално става на прах. Това позволява на датчика да се движи и може да доведе до промяна в центровката към 6 - 7 градуса. Свали дистрибуторната капачка и виж дали датчика мърда. Ако да, най-вероятно в това е проблема.

Индуктивния датчик го смених преди около месец. Наистине беше станал на прах но след смяната пукането остана.
Отговори

apekc снимка apekc 27 август 2007 - 20:01

Както сам казваш, проблема се получава при отпускане на газта.
Значи - не пускаш газта и няма проблеми, ето ти решение :)
Шегата на страна но, колата си иска разтриване ...
Отговори

Andy снимка Andy 04 септември 2007 - 09:33

Колега, да не ти е прогоряло някъде по генерацията? Няма как да чуваш пуканията, повярвай ми. Ако колата е по-шумна и има симптоми на пробита някъде генерация от това ще да е пукането. Колата ти според мен ти е наред и имаш някъде дупка или лоша/разхлабена свръзка при катализатора или гърнето. Предполагам ти пука под 1500 оборота като си върнал газта. Ако е така - виж си генерацията.
Успех!
Отговори

ned67 снимка ned67 04 септември 2007 - 19:10

 Andy, на Sep 4 2007, 10:33 AM, каза:

Колега, да не ти е прогоряло някъде по генерацията? Няма как да чуваш пуканията, повярвай ми. Ако колата е по-шумна и има симптоми на пробита някъде генерация от това ще да е пукането. Колата ти според мен ти е наред и имаш някъде дупка или лоша/разхлабена свръзка при катализатора или гърнето. Предполагам ти пука под 1500 оборота като си върнал газта. Ако е така - виж си генерацията.
Успех!

Колеги днес ходих в сервиз и проблема с пукането отпадна. Оказа се че центровката не е била дабре. Zdravkop се оказа прав. След диагностиката майстора каза че предварението е било почти никакво. След внесените корекции колата върви като самолет / като за 1.6 де / и сега очаквам понижен разход на гориво. Ще напиша резултата за разхода след ден - два.
Отговори

apekc снимка apekc 04 септември 2007 - 21:01

Ей сега вече може да ги бягаме :) и няма да имаш извинение.
Отговори

ned67 снимка ned67 05 септември 2007 - 05:06

 apekc, на Sep 4 2007, 10:01 PM, каза:

Ей сега вече може да ги бягаме :) и няма да имаш извинение.

Съгласен съм, но мисля че преди това, ако ти дам да и врътнеш едно кръгче ти сам ще се откажеш драги arex
Отговори

GESHCHETO снимка GESHCHETO 05 септември 2007 - 07:41

Този проблем и аз го изпитах на гърба си
Отговори

ned67 снимка ned67 27 септември 2007 - 22:41

Разхода на гориво падна чувствително. Почти с около литър - литър и половина на 100 км.
Не е за вярване че центровката оказва такова огромно влияние на лакомията на мотора.
Отговори

антон_31 снимка антон_31 30 септември 2007 - 18:19

 ned67, на Sep 27 2007, 11:41 PM, каза:

Разхода на гориво падна чувствително. Почти с около литър - литър и половина на 100 км.
Не е за вярване че центровката оказва такова огромно влияние на лакомията на мотора.

аз съм с същия изпарител минавам 280 км. със 20л[
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg