вектра 1.6 пукане в гърнетата
ned67 25 август 2007 - 14:25
Уважаеми колеги по любима марка автомобили! Преди около час се регистрирах във форума и даже не знам дали тук трябва да поставя проблема който ме интересува но ще опитам и се надявам на вашите компетентни мнения и съвети. От малко повече от 4 години карам опел вектра 1.6 с двигател с16nz. Няма да споменавам че съм изключително доволен от колата. От около 2.5 години карам и на газ - по-скоро предимно на газ. Проблема ми е че от известно време се появи пукане в гърнетата. По-точно като подам газ и след това рязко я отпусна докато оборотите се успокоят се получава пукането. Иначе колата работи добре и на малки ина големи обороти. Наблюдава се и увеличение на разхода на гориво както извънградско така и градско. Някои от моите познати казват че това е от обогатена смес, други от центровка, от свещи и т.н. Очаквам вашите съвети преди да откарам колата в сервиз за да не се окаже нещо дребно с което мога да се справя и сам.
Гено 25 август 2007 - 14:43
причината е че не изгарят напълно газовете и това става в ауспуха,вярно са ти казали, въпроса е какво се е променило, явно има нужда от настройка. Например сменяш ли редовно въздушния филтър, ако не, той като се замърси, променя съотношението газ-въздух, оттам по-голям разход. може да има и други причини, но това е първото, за което се сещам.
ned67 25 август 2007 - 14:49
gspg, на Aug 25 2007, 03:43 PM, каза:
причината е че не изгарят напълно газовете и това става в ауспуха,вярно са ти казали, въпроса е какво се е променило, явно има нужда от настройка. Например сменяш ли редовно въздушния филтър, ако не, той като се замърси, променя съотношението газ-въздух, оттам по-голям разход. може да има и други причини, но това е първото, за което се сещам.
въздушният филтър съм го сменил преди около 2000 км. като пробег и 3 месеца като време. проблема го имаше и преди това. Може би трябва да я вържа някъде на елкон и да се види какво става в дейсвителност
zdravkop 25 август 2007 - 15:52
Това е от центровката, колега. Дошло и е време за нова центровка. А свещите как са?
ned67 25 август 2007 - 16:03
Georgi - Plovdiv 26 август 2007 - 08:53
Тоя номер на газ ли ти го прави? На бензин как е? Някаква Оранжева лампа да си забелязал да свети на таблото "СЕ"?
С каква газова е ? (предполагам с конвенционален изпарител) .
И забрави тия глупости за центровката... Това да не е Лада!!! Единственото което може да се пипа на C16NZ е ръчния октан коректор!!
С каква газова е ? (предполагам с конвенционален изпарител) .
И забрави тия глупости за центровката... Това да не е Лада!!! Единственото което може да се пипа на C16NZ е ръчния октан коректор!!
ned67 26 август 2007 - 18:29
Georgi - Plovdiv, на Aug 26 2007, 09:53 AM, каза:
Тоя номер на газ ли ти го прави? На бензин как е? Някаква Оранжева лампа да си забелязал да свети на таблото "СЕ"?
С каква газова е ? (предполагам с конвенционален изпарител) .
И забрави тия глупости за центровката... Това да не е Лада!!! Единственото което може да се пипа на C16NZ е ръчния октан коректор!!
С каква газова е ? (предполагам с конвенционален изпарител) .
И забрави тия глупости за центровката... Това да не е Лада!!! Единственото което може да се пипа на C16NZ е ръчния октан коректор!!
Проблема е че го прави на бензин. Лампата за грешки не свети. От други колеги също съм чувал че центровката не се пипа при тези мотори, но все нещо трябва да е. Изпарителя ми е турски от тези дето са по лиценз на ловато. Досега не ми е създавал проблеми.
Swing 26 август 2007 - 18:54
Делкото на този двигател е с индуктивен датчик. Този датчик има подвижна и неподвижна част. Неподвижната част се фиксира в корпуса на делкото с една пластмасова втулка, която с годините и лошите условия на работа буквално става на прах. Това позволява на датчика да се движи и може да доведе до промяна в центровката към 6 - 7 градуса. Свали дистрибуторната капачка и виж дали датчика мърда. Ако да, най-вероятно в това е проблема.
ned67 26 август 2007 - 21:09
Swing, на Aug 26 2007, 07:54 PM, каза:
Делкото на този двигател е с индуктивен датчик. Този датчик има подвижна и неподвижна част. Неподвижната част се фиксира в корпуса на делкото с една пластмасова втулка, която с годините и лошите условия на работа буквално става на прах. Това позволява на датчика да се движи и може да доведе до промяна в центровката към 6 - 7 градуса. Свали дистрибуторната капачка и виж дали датчика мърда. Ако да, най-вероятно в това е проблема.
Индуктивния датчик го смених преди около месец. Наистине беше станал на прах но след смяната пукането остана.
apekc 27 август 2007 - 20:01
Както сам казваш, проблема се получава при отпускане на газта.
Значи - не пускаш газта и няма проблеми, ето ти решение :)
Шегата на страна но, колата си иска разтриване ...
Значи - не пускаш газта и няма проблеми, ето ти решение :)
Шегата на страна но, колата си иска разтриване ...
Andy 04 септември 2007 - 09:33
Колега, да не ти е прогоряло някъде по генерацията? Няма как да чуваш пуканията, повярвай ми. Ако колата е по-шумна и има симптоми на пробита някъде генерация от това ще да е пукането. Колата ти според мен ти е наред и имаш някъде дупка или лоша/разхлабена свръзка при катализатора или гърнето. Предполагам ти пука под 1500 оборота като си върнал газта. Ако е така - виж си генерацията.
Успех!
Успех!
ned67 04 септември 2007 - 19:10
Andy, на Sep 4 2007, 10:33 AM, каза:
Колега, да не ти е прогоряло някъде по генерацията? Няма как да чуваш пуканията, повярвай ми. Ако колата е по-шумна и има симптоми на пробита някъде генерация от това ще да е пукането. Колата ти според мен ти е наред и имаш някъде дупка или лоша/разхлабена свръзка при катализатора или гърнето. Предполагам ти пука под 1500 оборота като си върнал газта. Ако е така - виж си генерацията.
Успех!
Успех!
Колеги днес ходих в сервиз и проблема с пукането отпадна. Оказа се че центровката не е била дабре. Zdravkop се оказа прав. След диагностиката майстора каза че предварението е било почти никакво. След внесените корекции колата върви като самолет / като за 1.6 де / и сега очаквам понижен разход на гориво. Ще напиша резултата за разхода след ден - два.
apekc 04 септември 2007 - 21:01
Ей сега вече може да ги бягаме :) и няма да имаш извинение.
ned67 05 септември 2007 - 05:06
ned67 27 септември 2007 - 22:41
Разхода на гориво падна чувствително. Почти с около литър - литър и половина на 100 км.
Не е за вярване че центровката оказва такова огромно влияние на лакомията на мотора.
Не е за вярване че центровката оказва такова огромно влияние на лакомията на мотора.