Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Цифров бензиномер

rusin atanasov снимка rusin atanasov 19 август 2007 - 16:06

Абе, момичета и момчета, гледах старото си табло от астрата дето смених със същото но с оборотомер и ми направи впечатление че изводите за нивото на бензина са два, свързани чрез намотка в/у пластина изменението, на която придвижва стрелката в зависимост от покачването или намалянето на нивото на бензина в резорвоара. Предполагам на тези изводи, който от зад на самото табло са изведени като шпилки и са завити за контатктните повърхности на пистите с болтчетета, има напрежение съответстващо на изменението на нивото на горивото. Логично е, ако се сложи там обикновен волтметър и се настори правилно това измемение показващо се като волтове да представя в цифров вид нивото на горивото. Може на някой от празните места за лампички от долу на талото да се вместят малки светодиодни индикатори и наравно с механичното отчитане да има такова и цифрово. Изпълнението изглежда просто, само един волтметър и малко зайгравка с кабели и приспособяване /побългаряване :opel_forever: /. Ако всичко работи нормално, може в зависимост от изминатите километри и засеченото изразходване на горивото да се изчисли лесно разхода на колата. Какво ще кажете ?




С уважение
Русин Атанасов
Отговори

i_p снимка i_p 19 август 2007 - 19:23

Колега то това си е баш волтметър от магнитоелектрическа система или електромагнитна система.

Само, че ако сложиш чифров Волтметър той ще показва няква стойност.
Отговори

Коцето-Шумен снимка Коцето-Шумен 19 август 2007 - 19:49

аз съм с дигиталка от кадет и там си е цифрова скала ,в началото кефи после ти е все тая и умръзва
Публикувано изображение
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 21 април 2008 - 15:57

 буков, на Aug 19 2007, 08:49 PM, каза:

аз съм с дигиталка от кадет и там си е цифрова скала ,в началото кефи после ти е все тая и умръзва
Публикувано изображение



Може да си прав, обаче ако се направи както трябва удоволствнието от ползването ще е по - дълго. Имам предвид това че информацията може да се изобразява но фона на челното стъкло, както е при самолетите и вертолетите и при някой скъпи коли. В нета видях това:

http://www.citroen.com/CWW/en-US/TECHNOLOG...6_TETEHAUTE.htm

http://www.youtube.com/watch?v=H_HfJfT1jSM...feature=related

Изработката почти не ми е проблем, но не знам ако ме видят катаджийте какво ще обяснявам. Реакцията на полицая при светеща от пред на стъклото стара опел астра ме притеснява определно.

Бихте ли споделили мнение?


Имам един цифров волтметър, който правих преди доста години. Ползвах го като термометър и за настройка имитираща цифров тунер и за какво ли не още.


Публикувано изображение

Реализиран с ЦАП C520D и дешифратор за окло 10лв сега има готови чипове като ICL 7106/07 +останалите пасивни елементи и 7-сегментният индикатор са пак около 10лв. С 3 такива волтметри за нивото на горивото, температурата на двг и пътната скорост мисля че ще се получи един прекрасен индикатор. Нивото на оборотите може да е с 12-разряден индикатор А277 която е тип светодиодна стълбица за по просто представяне и евтина.
Пробвахза да видя как ще изглежда:

Публикувано изображение

Вижда се повече самата платка от колкото индикацията. Обаче при готовото устройсто то ще е в черна кутия и индикацията с необходимата яркост. Снимката не дава много добър изглед, но в действителност има ясно виждащо се изображение. Пробвах с парче прозрачен плексиглас както е при някой модели обаче имаше второ отражение. А подходящо фолио не ми се слага искам стъклото чисто. Така само изобразяване на голото стъкло става и се вижда нормално. Остава да си намеря свободно време - колко просто звучи само.

С уважение,
Русин Атанасов
Отговори

corropt снимка corropt 21 април 2008 - 20:55

въпреки че съм изчел доста от темите и мненията на колегата(автора на темата) и съм на мнение, че той разбира адски много и винаги дава компетентно мнение и помага на някой в нужда тази идея ми се струва пълна глупост.
Цифрово показване на нивото на горивно >> ???дали ще ти светят 3 диода или стрелката ще ти показва на минимум спорем мен е все едно, за това да ти е на стъклото като на хиликоптери и самолети ми се струва ненужно. На мен ми се струва доста удобно да си ми е на таблото тази информация , а през прозореца да си гледам пътя- каквато му е функцията.
Въпреки че идеята не ми се струва мн смислена все пак ще я следя с интерес и да видя ако има реализация как изглежда ;)
Отговори

GSM_BOSS снимка GSM_BOSS 21 април 2008 - 21:50

Мисля,че колегата има предвид,че вместо стрелка да ти показва деления по скалата да ти изписва на LED дисплей колко точно Литра имаш в резервоара.
Тва го правих преди години,зора е добрата настройка/калибровка/.......

Ако се внедри в таблото с повече вкус и маисторлък става красиво и ефектно ;)

Btw колега,като го правиш сложи една RC верига на входа,че в движение доста се люшка горивото и цифрите откачат :dance:
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 19 септември 2008 - 09:42

Почвам да ръчкам по въпроса и след неуспешни опити установих че по напрежение не мога да хвана индикация. Видях от долу тази тема

http://www.opelclub-...showtopic=22994

и този линк с яката анимация

http://auto.howstuff...fuel-gauge1.htm

Уреда е с биметална пластинка а не е волтметър както си мислех. Обаче мога да хвана индикацията по ток и неговото изменение да е изобразено с цифров амперметър. Някой има ли забележки че вече почнах да сглобявам амперметъра с чип ICL7107.
С уважение,
Русин Атанасов
Отговори

hudson снимка hudson 19 септември 2008 - 09:58

Каква е точността на този вариант с биметалната пластина? Имам предвид - лятото когато в колата е станало над 60° и зимата когато вън е -5° да кажем. Като гледам анимацията, стигам до извода, че лятото ще показва по-голямо количество, а зимата по-малко от реалното което в резервоара.
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 19 септември 2008 - 10:29

 hudson, на Sep 19 2008, 10:58 AM, каза:

Каква е точността на този вариант с биметалната пластина? Имам предвид - лятото когато в колата е станало над 60° и зимата когато вън е -5° да кажем. Като гледам анимацията, стигам до извода, че лятото ще показва по-голямо количество, а зимата по-малко от реалното което в резервоара.


Колега, интересен въпрос!
Има доста логика в това, което пишеш, явно от Опел за го измислили иначе неточноста ще е осезаема, обаче как. Иначе готиното е че се "работи " само с маса, защото ако е с +12 В в резервоара ще има :unsure: . Аз до сега не съм забелязал промяна в показанието , а и няма как де. Мога като пробвам мойте си измишльотини да затопля около стрелката за да имитирам лято и да видя да ли ще се поддаде на изменението.
С уважение,
Русин Атанасов
Отговори

loudnes снимка loudnes 19 септември 2008 - 11:20

С нетърпение очаквам да видя дали ще се получи да показва литрите с цифрова индикация , макар че и аз не съм за индикация на преднито сткло.
И лек страничен въпрос иска ми се да си сложа лампа за резерва (под 3 литра примерно) на таблата без оборотомер няма такава как е реализирана оригинално?
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 19 септември 2008 - 11:43

 loudnes, на Sep 19 2008, 12:20 PM, каза:

............
И лек страничен въпрос иска ми се да си сложа лампа за резерва (под 3 литра примерно) на таблата без оборотомер няма такава как е реализирана оригинално?


Моето табло оригинално е без оборотомер и си има лампичка за минималния остатък. Като почна пак да разглобявам ще ти пиша тук.
С уважение,
Русин Атанасов
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 19 септември 2008 - 14:04

 hudson, на Sep 19 2008, 10:58 AM, каза:

Каква е точността на този вариант с биметалната пластина? Имам предвид - лятото когато в колата е станало над 60° и зимата когато вън е -5° да кажем. Като гледам анимацията, стигам до извода, че лятото ще показва по-голямо количество, а зимата по-малко от реалното което в резервоара.


Е да де но околната температура влияе и на двете пластини.... нали разбираш какво имам в предвид...

За цифрово показване на горивото в резервоара много мога да говоря тъй като съм имал пряк досег с алгоритми за определянето му. Имай в предвид че горивото постоянно се плангуца заради неравностите, пътя има наклон и постоянно ще дава различни стойности датчика, после яка филтрация му е майката, дъмпинг филтри, ПТ1 филтри и всичко това натъпкано в една супер сложна стейт машина и пак проблеми и проблеми... Следи се дали няма зареждане на бензиностанция, колко е моментния разход, абе свят ще ти се завие... За да получиш хубав цифров вид за нивото не знам какво трябва да се направи..... БМВ са с два датчика и така май е по-лесно да се смята.
Иначе идеята ти е много хубава и автомобилните производители отдавна се борят с този проблем, ако измислиш хубаво решение да ти показва точно нивото на горивото - златен ще те направят ;)

П.С. Има сега един лаф, че тъй като не може да се отчита нивото на бензина добре производителите разработват електромобилите че да няма резервоар в колите :icon_wink2:
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 19 септември 2008 - 15:49

Да, за пличкането на горивото си прав, но за това е май регулатора/стабилизатора на напрежение. Може волтметъра да показва само най*-голямата засечена стойност...някъде имам схема за такава джаджа.
С уважение,
Русин Атанасов
Отговори

loudnes снимка loudnes 19 септември 2008 - 16:11

 rusin atanasov, на Sep 19 2008, 04:49 PM, каза:

Да, за пличкането на горивото си прав, но за това е май регулатора/стабилизатора на напрежение. Може волтметъра да показва само най*-голямата засечена стойност...някъде имам схема за такава джаджа.
С уважение,
Русин Атанасов


Стабилизатора ,според мене , е зада показва еднакво бензиномера не зависимо на контакт ли си с изгасен двигател (12 волта) или караш на 5 та с 6000 об/ мин и зарежда яко 14,4 волта.
Но плацикането може да се спре с RC верига примерно ,но мисля ,че ако видим работещ модел плацикането ще го изчистим с общи усилия за нула време .
За мен показанието в литри би било много полезно понеже 90% от случайте карам в червеното с по за 10 лв бензин .
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 22 септември 2008 - 22:45

 loudnes, на Sep 19 2008, 05:11 PM, каза:

Но плацикането може да се спре с RC верига примерно ,но мисля ,че ако видим работещ модел плацикането ще го изчистим с общи усилия за нула време .
За мен показанието в литри би било много полезно понеже 90% от случайте карам в червеното с по за 10 лв бензин .


Да с кондензатор хубаво се филтрира, но колебанията ще са големи (макар и филтрирани). Имам в предвид - спрял си под наклон нагопре - полазва 15,5 литра, качваш се палиш и тръгваш - показва 18 литра. Спираш яко на светофара - пада до 12 литра. Тръгваш рязко - 16 литра. Спираш под наклон надолу - полазва 18 литра, качваш шипка например - 12 литра, спускаш се 15 литра.... Разбирате ли какво имам в предвид...

За да отчиташ добре нивото и винаги да е точно трябва да има механизъм който да засича кога има зареждане(предполага се че бензиностанцията е наравно) каквото се отчете оптчете и след това само намаляне на горивото може да има и то не повече от това което консумира двигателя - т.е. гледа се моментната консумация и се интегрира... и още куп други фактори..

Не трърдя че е лоша идеята - напротив - много е хубава!! Не казвам че е не може да се показва горивото в литри - да може!! Но това което ще се показва ще е толкова противоречиво че на практика няма да носи повече информация от това което показва едната проста стрелка на таблото...

За сега пирам да пиша и ще наблюдавам докъде ще я докарате ;)
Успех в начинанието :icon_wink2:
Отговори

sashonikolov снимка sashonikolov 22 септември 2008 - 23:15

по принцип колегата е прав за точноста на показанията..но мисля че идеята е повече от чудесна за реализация.
Разбира се това което мислите е уникално и достойно за похвала.Иначе има и други начини за отразяване на ниво дори и на силно запалими течности като бензина.Имам в предвид че там където работя се използват промишлени уреди Ех изпълнение за следене на ниво на силно запалими течности.Естествено няма тези колебания на нивото както би имало в резервоара на автомобила но са доста точни като показания.Обаче цените са доса солени...ето един от уредите само за пример.
Публикувано изображение
това е уред който не показва в литри наистина но неможах да намеря точната снимка на уреда,който има при нас.
Пак е тип програмируем контролер но сондата му представлява метален цилиндър с мембрана и според натиска на мембраната от течноста в съда т.е. според налагането ако трябва да съм по-точнен създадено от течноста върху мембраната и разликата от външното атмосферно налягане мембраната се измества а контролера отчита проценти течност в съда.
ПП: Малко извън темата за което се извинявам.
Аз в момента с един такъв уред и една термо двойка Платина 100 искам да направя цифрова индикация за температурата на двигателя
това е пълното описание на уреда като характеристики в случай че на някой му е полезно
http://www.comecogro...de/pdf/rt08.pdf
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg