Astra G - Пепелник и запалка
u-ray 14 август 2007 - 16:04
понеже откакто си взех астрата, пепелника не ми се затваря добре и дори и при най-малкото
друсване, се отваря доста шумно и дразнещо, снощи се заех с демонтажа......,
обаче нещо не се дава.....
ако някой знае да помага
прочетох почти всичко за сваляне на пепелник, има подробни указания, но са вектри а пък тези за зефира не вършат работа, по различно е .........
ако някой има опит с сваляне на пепелник на Астра Г, нека да сподели плс
друсване, се отваря доста шумно и дразнещо, снощи се заех с демонтажа......,
обаче нещо не се дава.....
ако някой знае да помага
прочетох почти всичко за сваляне на пепелник, има подробни указания, но са вектри а пък тези за зефира не вършат работа, по различно е .........
ако някой има опит с сваляне на пепелник на Астра Г, нека да сподели плс
u-ray 17 август 2007 - 09:58
За да излезе пепелника, от изключително значение най-напред е да се извади
пластмасовата част на която е бутона за тракшън контрола (ТС). вади се с отверка - пъхаш отстрани(по-лесно става отдясно), натискаш и излиза.
Следва капачето на запалката - по същият начин - с отверка само че отгоре, а не отстрани. капачето може и да не се вади, обаче според мен има опасност да се надраска, после когато трябва да извадиш самият пепелник.
Пепелника се държи на два болта - виждат се и се развиват при отворен капак на пепелника.
Самият панел (пепелника и запалката ) се вади с отверка- ръгаш една отляво и напъваш - панела изкача, после същата операция и отдясно, като вниманаш да не се надраска.
Зад запалката има два кабела за захранване - откачат се.
после намираш монета от едно евро - италианско издание....:)....... ненамирането й може да провали цялата процедура....:)
От дясната страна на кутията/панела има гумена капачка закрепена със щипки, тя държи(под нея има) пластмасово зъбно колело(прекъснато, липсва един два зъба). Целта на това зъбно колело е да прави движението на пепелника при отваряне по плавно. Пропуснах да направя снимка в какво положение трябва да бъде, затова ще се опитам да обясня. При затворено положение на капака на пепелника, зъбното колело в прекъснатата си част, трябва да е надолу, т.е. да прави контакт с назъбения улей по който се движи зъбното колело. От това по-добре не мога да обясня. Ако е обърнато обратно, при монтиране, капака на пепелника не се отваря плавно - трабва усилие да се прилага за да се отвори, освен това се получава и едно щракане.
И сега следва най-трудното - откъде беше моя проблем? - незатваряне на пепелника (направо си зееше) и отварянето му при всяко друсване.
От лявата страна на кутията има една пласмасова подвижна част (между двете щипки). тази част дефакто играе ролата на заключващ механизъм.
Опитах се да да я разглобя - напразно а и ненужно. Има голяма опастност да се прецака.
Тази подвижна част (предната й част се движи в дъговидния отвор на самата кутия/панел), на върха й има/ е с метална част/острие/игла, която пък от своя страна се движи в друг улей във вътрешната част на кутията. При мен тя не си беше на мястото. С тънка и остра отверка или по-сериозна и голяма игла, и сложни и финни маневри трабва да се вкара в нейния си улей.
Това е.
Монтирането обратно става по същия начин - най напред кутията, тя е на щипки, виждат се на по-горните снимки.
Накрая пласмасовата част на която е тракшън бутона
Сега пепелника ми седи добре стегнат, затворен и се движи все едно че е роботизиран......:)
Сори за лошото качество на снимките, снимах с телефона
Надявам се да съм бил полезен
пластмасовата част на която е бутона за тракшън контрола (ТС). вади се с отверка - пъхаш отстрани(по-лесно става отдясно), натискаш и излиза.
Следва капачето на запалката - по същият начин - с отверка само че отгоре, а не отстрани. капачето може и да не се вади, обаче според мен има опасност да се надраска, после когато трябва да извадиш самият пепелник.
Пепелника се държи на два болта - виждат се и се развиват при отворен капак на пепелника.
Самият панел (пепелника и запалката ) се вади с отверка- ръгаш една отляво и напъваш - панела изкача, после същата операция и отдясно, като вниманаш да не се надраска.
Зад запалката има два кабела за захранване - откачат се.
после намираш монета от едно евро - италианско издание....:)....... ненамирането й може да провали цялата процедура....:)
От дясната страна на кутията/панела има гумена капачка закрепена със щипки, тя държи(под нея има) пластмасово зъбно колело(прекъснато, липсва един два зъба). Целта на това зъбно колело е да прави движението на пепелника при отваряне по плавно. Пропуснах да направя снимка в какво положение трябва да бъде, затова ще се опитам да обясня. При затворено положение на капака на пепелника, зъбното колело в прекъснатата си част, трябва да е надолу, т.е. да прави контакт с назъбения улей по който се движи зъбното колело. От това по-добре не мога да обясня. Ако е обърнато обратно, при монтиране, капака на пепелника не се отваря плавно - трабва усилие да се прилага за да се отвори, освен това се получава и едно щракане.
И сега следва най-трудното - откъде беше моя проблем? - незатваряне на пепелника (направо си зееше) и отварянето му при всяко друсване.
От лявата страна на кутията има една пласмасова подвижна част (между двете щипки). тази част дефакто играе ролата на заключващ механизъм.
Опитах се да да я разглобя - напразно а и ненужно. Има голяма опастност да се прецака.
Тази подвижна част (предната й част се движи в дъговидния отвор на самата кутия/панел), на върха й има/ е с метална част/острие/игла, която пък от своя страна се движи в друг улей във вътрешната част на кутията. При мен тя не си беше на мястото. С тънка и остра отверка или по-сериозна и голяма игла, и сложни и финни маневри трабва да се вкара в нейния си улей.
Това е.
Монтирането обратно става по същия начин - най напред кутията, тя е на щипки, виждат се на по-горните снимки.
Накрая пласмасовата част на която е тракшън бутона
Сега пепелника ми седи добре стегнат, затворен и се движи все едно че е роботизиран......:)
Сори за лошото качество на снимките, снимах с телефона
Надявам се да съм бил полезен
Asenito G 08 септември 2007 - 16:44
Докато сменях крушката на пепелника попаднах на 5 букси който са закрепени на капачето което е под пепелника
и не можах да разбера за какво са ако някой знае
и не можах да разбера за какво са ако някой знае
Дамян 09 септември 2007 - 09:11
Най вероятно са ти за подгрев на седалките и Тракшън контрол.
Просто имаш инсталацията им
Просто имаш инсталацията им
Asenito G 09 септември 2007 - 10:39
Dilian Kolev 09 септември 2007 - 17:42
Колега за да смениш крушката на пепелника трябва да го отвориш и да развиеш двата винта които се виждат при отворена вратичка на пепелника . Между скоростния лост и пепелника има една пластмаса на която при някои модели е монтиран бутон за тракшън контрол или за отопление на седалките- трябва и нея да махнеш като при полу-отворен пепелник си провреш пръстите и дръпнеш -сила му е майката :)След което захващаш пепелника отдолу и дърпаш той също е на щипки след като си махнал видиите по-горе!Като издърпаш пепелника ще видиш кабелите отзад зад запалката, а до него е за крушката-ми това е .Крушката е 12W/1,2 или 1,5 W- струва 30 ст.ДА не ти се налага да сменяш тази на врътките за парното и климатика че там си е е..... ма.....та-трябва да се свали цялата централна конзола .
Германеца е помислил за всичко и е прокарал пълна инсталация на Астрата - това са буксите за бутон за тракшън контрол и за отоплението на предните седалки-за седалките са 2 бутона ,като мисля че са с регулиране т.е. колко да ти е топло на зад.......ка :).За съжаление моята астра е базова и аз съм като теб-имам букси нямам копчета , нямам тракшък контрол нямам и отопление на седалките :).Пробвай да дръпнеш ръчната и от към скоростния лост с една отверка и махаш пластмасата отдолу- там ти е обд-2 куплунга за диагностика - дърпане му е май...та.
Да помогнат колегите с версии спорт-ако може и снимка да видим какви бутони има на тоя панел освен тракшъна и отоплението ?
А под задния пепелник пак има някакъв управляващ модул ама не съм разучил още за какво е.
Германеца е помислил за всичко и е прокарал пълна инсталация на Астрата - това са буксите за бутон за тракшън контрол и за отоплението на предните седалки-за седалките са 2 бутона ,като мисля че са с регулиране т.е. колко да ти е топло на зад.......ка :).За съжаление моята астра е базова и аз съм като теб-имам букси нямам копчета , нямам тракшък контрол нямам и отопление на седалките :).Пробвай да дръпнеш ръчната и от към скоростния лост с една отверка и махаш пластмасата отдолу- там ти е обд-2 куплунга за диагностика - дърпане му е май...та.
Да помогнат колегите с версии спорт-ако може и снимка да видим какви бутони има на тоя панел освен тракшъна и отоплението ?
А под задния пепелник пак има някакъв управляващ модул ама не съм разучил още за какво е.
Asenito G 09 септември 2007 - 20:29
Мерси отново за поста.Ами ще чакаме някой с повече екстри да даде инфо...
u-ray 10 септември 2007 - 11:13
при мен (Астра Спорт) са почти същите кабели, мисля че всичко е за ТС,
знам ли, ето как е при мен: виж най-горе!
знам ли, ето как е при мен: виж най-горе!
remote 03 април 2008 - 17:24
Колега, супер тема. Сега може да си разкача и аз нещата около пепелника и да си изведа една запалка отзад и една в жабката( за хладилниче, лаптоп , тва онова ... идва лято все пак напитките трябва да са студени)
Поздрави!
Поздрави!
floyd 03 април 2008 - 21:24
Баси каръка съм - при мен не беше евро, а някакви лирети. Ма поне бяха повече от една.
Евала за снимковия материал и обясненията, колега.
Евала за снимковия материал и обясненията, колега.
Vincent 05 април 2009 - 18:15
Преди всичко искам също да благодаря на колегата за подробните обяснения, защото без тях едва ли щях да се справя.
По-долу ще добавя и нещо от моя случай. На мен също не ми се затваряше пепелника и след половин час пулене установих, че игличката за която говори той (в червено) при мен е изкривена (не знам какъв зор е видяла). По описаната по-горе схема свалих пепелника. След това внимателно се изважда самия пепелник от корпуса на който се държи в централната конзола. Цялото рамо с игличката се сваля като се натисне леко чопчето (очертано в синьо) и се завърти в крайна позиция, в която се изважда. След това играят клещите.
За да е по онагледено... При отваряне и затваряне на пепелника тази игличка се движи в канала (в червено), а при затворено положение се намира в каналчето подобно на Y (в синьо).
Най-голяма играчка е сглабянето (най-вече заради пружината). Добре е то да се направи преди да се сложи рамото с иглата и да се извади зъбното колело от противоположната страна (за което е писал той) за да няма failed. Съжалявам, че не го снимах отвътре, но ще се ориентирате, ако ви се наложи.
PS: При мен нямаше пукнат цент, но поне си извадих torx-a 15, който изпуснах, преди време, докато си свалях конзолата за да сменя дисплея.
Мнението беше редактирано от Vincent: 05 април 2009 - 18:17
По-долу ще добавя и нещо от моя случай. На мен също не ми се затваряше пепелника и след половин час пулене установих, че игличката за която говори той (в червено) при мен е изкривена (не знам какъв зор е видяла). По описаната по-горе схема свалих пепелника. След това внимателно се изважда самия пепелник от корпуса на който се държи в централната конзола. Цялото рамо с игличката се сваля като се натисне леко чопчето (очертано в синьо) и се завърти в крайна позиция, в която се изважда. След това играят клещите.
За да е по онагледено... При отваряне и затваряне на пепелника тази игличка се движи в канала (в червено), а при затворено положение се намира в каналчето подобно на Y (в синьо).
Най-голяма играчка е сглабянето (най-вече заради пружината). Добре е то да се направи преди да се сложи рамото с иглата и да се извади зъбното колело от противоположната страна (за което е писал той) за да няма failed. Съжалявам, че не го снимах отвътре, но ще се ориентирате, ако ви се наложи.
PS: При мен нямаше пукнат цент, но поне си извадих torx-a 15, който изпуснах, преди време, докато си свалях конзолата за да сменя дисплея.
Мнението беше редактирано от Vincent: 05 април 2009 - 18:17
Гостpeshokn_* 12 април 2009 - 15:43
FirestorM 15 април 2009 - 14:27
Ето я крушката колега. Реших да я сменям с диод, та моля някой, който е правил тази процедура да обясни как точно да сложа диода.
oska 16 април 2009 - 12:36
колега в магазините за авкоаксесоари има диоди за тея места(с цокълче)ама са малко слабички,ако иска6 този диод да изкараш от цокила му и да си сложиш по мощен,ама да не забравиш за съпротивлението,иначе купените са със съпротивления в 2-те крачета
imb_bg 01 май 2009 - 15:29
Страхотна тема и при мен беше изкривена игличката. А пък да знаете колко хартийки имаше сигурно половин торба :)
vekata 06 май 2009 - 08:53
аз пък вчера два часа си играх да разглобявам пепелника ама накрая постигнах тоя резултат
Гостpeshokn_* 13 юли 2009 - 09:39
Имам въпрос! Не желая да пускам друга тема за подобен въпрос, заради това ще се възползвам от тази, защото нещата са свързани.
Въз основа на качените снимки от колегата по-горе и въз основа на снимката по-долу, искам да попитам - запалката има ли си заводско осветление или това е допълнителна модификация?
Въз основа на качените снимки от колегата по-горе и въз основа на снимката по-долу, искам да попитам - запалката има ли си заводско осветление или това е допълнителна модификация?
Гостpeshokn_* 13 юли 2009 - 09:55
Благодаря ти, Марто! Идея каква е крушката, защото смятам да поръчвам светодиодни с различни цокли? Целта ми е бяло осветление на пепелника и на запалката.
Марто 13 юли 2009 - 10:08
Ми такава малка е както е дадена на снимката по-горе. И аз трябва да я сменям.