Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Astra G

Astra G - Пепелник и запалка

u-ray снимка u-ray 14 август 2007 - 16:04

понеже откакто си взех астрата, пепелника не ми се затваря добре и дори и при най-малкото
друсване, се отваря доста шумно и дразнещо, снощи се заех с демонтажа......,
обаче нещо не се дава.....
ако някой знае да помага
прочетох почти всичко за сваляне на пепелник, има подробни указания, но са вектри а пък тези за зефира не вършат работа, по различно е .........
ако някой има опит с сваляне на пепелник на Астра Г, нека да сподели плс
Отговори

u-ray снимка u-ray 17 август 2007 - 09:58

За да излезе пепелника, от изключително значение най-напред е да се извади
пластмасовата част на която е бутона за тракшън контрола (ТС). вади се с отверка - пъхаш отстрани(по-лесно става отдясно), натискаш и излиза.
Следва капачето на запалката - по същият начин - с отверка само че отгоре, а не отстрани. капачето може и да не се вади, обаче според мен има опасност да се надраска, после когато трябва да извадиш самият пепелник.
Публикувано изображение

Пепелника се държи на два болта - виждат се и се развиват при отворен капак на пепелника.
Публикувано изображение
Самият панел (пепелника и запалката ) се вади с отверка- ръгаш една отляво и напъваш - панела изкача, после същата операция и отдясно, като вниманаш да не се надраска.


Зад запалката има два кабела за захранване - откачат се.
Публикувано изображение

Публикувано изображение

после намираш монета от едно евро - италианско издание....:)....... ненамирането й може да провали цялата процедура....:)
Публикувано изображение

От дясната страна на кутията/панела има гумена капачка закрепена със щипки, тя държи(под нея има) пластмасово зъбно колело(прекъснато, липсва един два зъба). Целта на това зъбно колело е да прави движението на пепелника при отваряне по плавно. Пропуснах да направя снимка в какво положение трябва да бъде, затова ще се опитам да обясня. При затворено положение на капака на пепелника, зъбното колело в прекъснатата си част, трябва да е надолу, т.е. да прави контакт с назъбения улей по който се движи зъбното колело. От това по-добре не мога да обясня. Ако е обърнато обратно, при монтиране, капака на пепелника не се отваря плавно - трабва усилие да се прилага за да се отвори, освен това се получава и едно щракане.
Публикувано изображение

И сега следва най-трудното - откъде беше моя проблем? - незатваряне на пепелника (направо си зееше) и отварянето му при всяко друсване.
От лявата страна на кутията има една пласмасова подвижна част (между двете щипки). тази част дефакто играе ролата на заключващ механизъм.
Публикувано изображение
Опитах се да да я разглобя - напразно а и ненужно. Има голяма опастност да се прецака.

Публикувано изображение
Тази подвижна част (предната й част се движи в дъговидния отвор на самата кутия/панел), на върха й има/ е с метална част/острие/игла, която пък от своя страна се движи в друг улей във вътрешната част на кутията. При мен тя не си беше на мястото. С тънка и остра отверка или по-сериозна и голяма игла, и сложни и финни маневри трабва да се вкара в нейния си улей.
Това е.

Монтирането обратно става по същия начин - най напред кутията, тя е на щипки, виждат се на по-горните снимки.
Публикувано изображение

Накрая пласмасовата част на която е тракшън бутона
Публикувано изображение

Сега пепелника ми седи добре стегнат, затворен и се движи все едно че е роботизиран......:)
Сори за лошото качество на снимките, снимах с телефона
Надявам се да съм бил полезен
Отговори

Asenito G снимка Asenito G 08 септември 2007 - 16:44

Докато сменях крушката на пепелника попаднах на 5 букси който са закрепени на капачето което е под пепелника
и не можах да разбера за какво са ако някой знае :icon_redface:
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
<_<
Отговори

Дамян снимка Дамян 09 септември 2007 - 09:11

Най вероятно са ти за подгрев на седалките и Тракшън контрол.
Просто имаш инсталацията им
Отговори

Asenito G снимка Asenito G 09 септември 2007 - 10:39

 Дамян, на Sep 9 2007, 10:11 AM, каза:

Най вероятно са ти за подгрев на седалките и Тракшън контрол.
Просто имаш инсталацията им


10x да ,но те са 5 на брой...
Отговори

Dilian Kolev снимка Dilian Kolev 09 септември 2007 - 17:42

Колега за да смениш крушката на пепелника трябва да го отвориш и да развиеш двата винта които се виждат при отворена вратичка на пепелника . Между скоростния лост и пепелника има една пластмаса на която при някои модели е монтиран бутон за тракшън контрол или за отопление на седалките- трябва и нея да махнеш като при полу-отворен пепелник си провреш пръстите и дръпнеш -сила му е майката :)След което захващаш пепелника отдолу и дърпаш той също е на щипки след като си махнал видиите по-горе!Като издърпаш пепелника ще видиш кабелите отзад зад запалката, а до него е за крушката-ми това е .Крушката е 12W/1,2 или 1,5 W- струва 30 ст.ДА не ти се налага да сменяш тази на врътките за парното и климатика че там си е е..... ма.....та-трябва да се свали цялата централна конзола .

Германеца е помислил за всичко и е прокарал пълна инсталация на Астрата - това са буксите за бутон за тракшън контрол и за отоплението на предните седалки-за седалките са 2 бутона ,като мисля че са с регулиране т.е. колко да ти е топло на зад.......ка :).За съжаление моята астра е базова и аз съм като теб-имам букси нямам копчета , нямам тракшък контрол нямам и отопление на седалките :).Пробвай да дръпнеш ръчната и от към скоростния лост с една отверка и махаш пластмасата отдолу- там ти е обд-2 куплунга за диагностика - дърпане му е май...та.
Да помогнат колегите с версии спорт-ако може и снимка да видим какви бутони има на тоя панел освен тракшъна и отоплението ?
А под задния пепелник пак има някакъв управляващ модул ама не съм разучил още за какво е.
Отговори

Asenito G снимка Asenito G 09 септември 2007 - 20:29

Мерси отново за поста.Ами ще чакаме някой с повече екстри да даде инфо... :icon_wink: :thu: :thu:
Отговори

u-ray снимка u-ray 10 септември 2007 - 11:13

при мен (Астра Спорт) са почти същите кабели, мисля че всичко е за ТС,
знам ли, ето как е при мен: виж най-горе!
Отговори

remote снимка remote 03 април 2008 - 17:24

Колега, супер тема. Сега може да си разкача и аз нещата около пепелника и да си изведа една запалка отзад и една в жабката( за хладилниче, лаптоп , тва онова ... идва лято все пак напитките трябва да са студени)

Поздрави!
Отговори

floyd снимка floyd 03 април 2008 - 21:24

Баси каръка съм - при мен не беше евро, а някакви лирети. Ма поне бяха повече от една. :newsm05_41:

Евала за снимковия материал и обясненията, колега.
Отговори

Vincent снимка Vincent 05 април 2009 - 18:15

Преди всичко искам също да благодаря :confused: на колегата за подробните обяснения, защото без тях едва ли щях да се справя. :icon_razz2:
По-долу ще добавя и нещо от моя случай. На мен също не ми се затваряше пепелника и след половин час пулене установих, че игличката за която говори той (в червено) при мен е изкривена (не знам какъв зор е видяла). По описаната по-горе схема свалих пепелника. След това внимателно се изважда самия пепелник от корпуса на който се държи в централната конзола. Цялото рамо с игличката се сваля като се натисне леко чопчето (очертано в синьо) и се завърти в крайна позиция, в която се изважда. След това играят клещите.
Публикувано изображение

За да е по онагледено... При отваряне и затваряне на пепелника тази игличка се движи в канала (в червено), а при затворено положение се намира в каналчето подобно на Y (в синьо).
Публикувано изображение

Най-голяма играчка е сглабянето (най-вече заради пружината). Добре е то да се направи преди да се сложи рамото с иглата и да се извади зъбното колело от противоположната страна (за което е писал той) за да няма failed. Съжалявам, че не го снимах отвътре, но ще се ориентирате, ако ви се наложи.

PS: При мен нямаше пукнат цент, но поне си извадих torx-a 15, който изпуснах, преди време, докато си свалях конзолата за да сменя дисплея.
Мнението беше редактирано от Vincent: 05 април 2009 - 18:17
Отговори

Гостpeshokn_* 12 април 2009 - 15:43

А впрочем каква е крушката на пепелника?

 Dilian Kolev, на 09 Sep 2007, 06:42 PM, каза:

Крушката е 12W/1,2 или 1,5 W- струва 30 ст.


Виждам, че колегата е написал какви ватове е крушката, но не е споменал какъв тип е самата тя.
Отговори

FirestorM снимка FirestorM 15 април 2009 - 14:27

Ето я крушката колега. Реших да я сменям с диод, та моля някой, който е правил тази процедура да обясни как точно да сложа диода.
Публикувано изображение
Отговори

oska снимка oska 16 април 2009 - 12:36

колега в магазините за авкоаксесоари има диоди за тея места(с цокълче)ама са малко слабички,ако иска6 този диод да изкараш от цокила му и да си сложиш по мощен,ама да не забравиш за съпротивлението,иначе купените са със съпротивления в 2-те крачета
Отговори

imb_bg снимка imb_bg 01 май 2009 - 15:29

Страхотна тема и при мен беше изкривена игличката. А пък да знаете колко хартийки имаше сигурно половин торба :)
Отговори

vekata снимка vekata 06 май 2009 - 08:53

аз пък вчера два часа си играх да разглобявам пепелника ама накрая постигнах тоя резултат :blink:
Отговори

Гостpeshokn_* 13 юли 2009 - 09:39

Имам въпрос! Не желая да пускам друга тема за подобен въпрос, заради това ще се възползвам от тази, защото нещата са свързани.

Въз основа на качените снимки от колегата по-горе и въз основа на снимката по-долу, искам да попитам - запалката има ли си заводско осветление или това е допълнителна модификация?

Публикувано изображение
Отговори

Марто снимка Марто 13 юли 2009 - 09:51

Има си осветление. Явно ти е изгоряла крушката!
Отговори

Гостpeshokn_* 13 юли 2009 - 09:55

Благодаря ти, Марто! Идея каква е крушката, защото смятам да поръчвам светодиодни с различни цокли? Целта ми е бяло осветление на пепелника и на запалката.
Отговори

Марто снимка Марто 13 юли 2009 - 10:08

Ми такава малка е както е дадена на снимката по-горе. И аз трябва да я сменям.
Отговори

Бърз отговор

Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg