Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

Проблем с километража

Iakomir Iakov снимка Iakomir Iakov 28 юли 2007 - 23:38

Наскоро си купих корса Б и докато един приятел я караше в самото начало ръчна копчето за анулиране на ежедневния километраж и големия километраж спря да върти и да отчита изминатите километри а също и този който може да се анулира (нека да е ясно да не се заблуди някой стрелката си мери моментната скорост всичко друго си работи не е от жилото!).
Разгобих таблото и без тва трябваше да подменя крушка махнах килметража със все циферблата цялата кутия в която влиза жилото от корпуса и почнах да го разглеждам, първото което установих е че стрелката е под напрежение и има едно нещо дето я държи на 20км и е огромна грешка да я извадя защото после няма как да разбера положението в което да я сложа....... потърсих други начини успях да развия само циферблата (без да вадя стрелката той се върти окоо нея) и от там получих достъп до още 4 болта които позволяват уж да се отвори кутията е и да имам достъп до зъбчатките НО ДО ТАМ бещо държи едната част към другата след като развих болотовете корпуса се отхлаби от задния капак но уви не излиза явно оста го държи или незнам нещо го държи и немога да достигна зъбчатките на двата километража

помощ моля :sad-smiley-050:
Отговори

Iakomir Iakov снимка Iakomir Iakov 29 юли 2007 - 09:36

Направих малко снимки да покажа точно до къде съм стигнал
Публикувано изображение
махнах тези без да се маха стрелката и чрез въртене стигнах до тези

Публикувано изображение
Публикувано изображение

и до там ?!?

ей на една снимка и отзад.... еи тва черното на входа на жилото ме съмнява ама е некво много яко натикано
Публикувано изображение
Отговори

GSM_BOSS снимка GSM_BOSS 29 юли 2007 - 11:34

Колега,това е основен проблем при опелските табла.
Виж малката зъбчтка,която е на оста на въртящите се килелца с цифрите.
Отдолу нагоре въртенето се предава посредством червячна предавна/безконечен винт/.
Въпросната малка зъбчатка леко излиза навън от оста с цифрите и така те остават разделени от системата.
Ами това е,максимално детайлно и просто :)
Дано съм ти помогнал :icon_redface:
Отговори

Iakomir Iakov снимка Iakomir Iakov 29 юли 2007 - 11:42

аз те разбирам напълно, и ми е ясно, че е нещо такова ама лошото е, че немога да го отворя и нямам достъп да видя кои зъбни колелца са размърдани

edit:
видяхх точно тази зъбчатка си е на мястото и се върти обаче около оста на цифричките а тя явно трябва да е фиксирана за тази ос, а най лошото е че зъбчатката от другата страна-тази до последните цифри дето се въртят няй много и дето предава движението и към ежедневния километраж маъ също превърта окоо оста...
Данеби аз да греша ама смятам че трябва да са си фиксирани за оста ?!?
Отговори

opel4o снимка opel4o 04 април 2008 - 11:10

 Iakomir Iakov, на Jul 29 2007, 11:42 AM, каза:

видяхх точно тази зъбчатка си е на мястото и се върти обаче около оста на цифричките а тя явно трябва да е фиксирана за тази ос, а най лошото е че зъбчатката от другата страна-тази до последните цифри дето се въртят няй много и дето предава движението и към ежедневния километраж маъ също превърта окоо оста...
Данеби аз да греша ама смятам че трябва да са си фиксирани за оста ?!?

Колега, гледам, че темата е старичка, но аз имам същия проблем. Ако си оправил километража, кажи как.
Отговори

LOTUS-OMEGA снимка LOTUS-OMEGA 04 април 2008 - 11:20

което мнение е че няма оправия
никога не нулираите километража когато колата е в движение!!!!!!!!
един,два пъти може да се размине но на третия се преебава,няма оправяне
ново табло :newsm05_41:
Отговори

hudson снимка hudson 04 април 2008 - 11:30

Карах един служебен кадет с такъв проблем. Там го оправях с рязко отпускане. Натиска се до долу и изместваш пръста рязко настрани за да се върне пинчето с щракане нагоре. След няколко такива щраквания километража започваше да отчита. Не знам дали успях да го напиша добре, но при мен тази система работеше.
Отговори

Lord Extra снимка Lord Extra 20 април 2008 - 20:42

почти същия проблем, само дето и стрелката за километрите не мърда.
направени проверки
1. червяк в ск кутия - здрав
2. жило - здраво
3. при свалено табло, километража при ръчно задвижване работи,
обаче ( не знам ) при завъртане назад върти ( на фиат не е така, само напред )
4. проверени всични накрайници - здрави
И все пак не ще да върти по време на път ???
Отговори

Lord Extra снимка Lord Extra 26 април 2008 - 20:00

 Lord Extra, на Apr 20 2008, 09:42 PM, каза:

почти същия проблем, само дето и стрелката за километрите не мърда.
направени проверки
1. червяк в ск кутия - здрав
2. жило - здраво
3. при свалено табло, километража при ръчно задвижване работи,
обаче ( не знам ) при завъртане назад върти ( на фиат не е така, само напред )
4. проверени всични накрайници - здрави
И все пак не ще да върти по време на път ???



та значи сам си отговарям и дано да съм полезен и на други, значи проблема е следния
в картера на скоростната кутия се намира вала на дясната полуоска има един пластмасов пръстен с шлици по него, значи внимателно ( и не чак толкова ) набиваре това пластмасово колело плътно до голямото зъбчато колело ( само едно е ) и гледате малките шлици да влезат по местата си ( на 120 градуса ) след което препоръчвам да смените маслото, нагласяте вала за скоростомера към червяка и сглабяте
Положителни ефекти: колата става по пъргава, вдигателя не гасне при спускане на ПХ, двигателя не гасне при ППХ, датчика за VSS подава импулси към ECU-то , и лампата на check engine вече не дава грешка 24 ( виж метода на кламера ) и това е, успех дано да съм помогнал
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg