Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Дизелови двигатели

Дизел 1,5 Исузо мотор

Stefan Hadjov снимка Stefan Hadjov 15 март 2007 - 20:55

Много Ви моля,който кара кола с този двигател да каже при каква температура се включва вентилатора за охлаждане на двигателя и режима на вентилатора двускоростен ли е или едноскоростен.При мене двигателя се загрява до 98 градуса и не се вклучва вентилатора.И освен това има някакво несъответствие.Вентилатора ми е двускоростен,а датчика за включването му е едноскоростен.
Отговори

chriss снимка chriss 16 март 2007 - 09:02

Stefan Hadjov, на Mar 15 2007, 08:55 PM, каза:

Много Ви моля,който кара кола с този двигател да каже при каква температура се включва вентилатора за охлаждане на двигателя и режима на вентилатора двускоростен ли е или едноскоростен.При мене двигателя се загрява до 98 градуса и не се вклучва вентилатора.И освен това има някакво несъответствие.Вентилатора ми е двускоростен,а датчика за включването му е едноскоростен.
 


Моя вентилатор е с две скорости, но предния собственик е направил директно да включва 2 скорост - бързата. включва при около 96-97 градуса. Иначе оригинално на тези градуси трябва да вкючи 1 степен, а втора на около 100-101.
Отговори

zeifod снимка zeifod 16 март 2007 - 09:12

Stefan Hadjov, на Mar 15 2007, 08:55 PM, каза:

Много Ви моля,който кара кола с този двигател да каже при каква температура се включва вентилатора за охлаждане на двигателя и режима на вентилатора двускоростен ли е или едноскоростен.При мене двигателя се загрява до 98 градуса и не се вклучва вентилатора.И освен това има някакво несъответствие.Вентилатора ми е двускоростен,а датчика за включването му е едноскоростен.
 


Ами просто извади около 23 лв от джоба и си купи нов датчик като за твоя двигател за да ти е мирна главата.Хем ще ти съответства на градусите(мисля че 98 са много за да не се включи перката.При мен на 96 някъде се включва ама съм с немския мотор)),хем ще е двускоростен.Иде лято!!!По-добре 23 отколкото 700лв после за глава.Аз така направих и съм спокоен
Отговори

neroni снимка neroni 16 март 2007 - 18:41

Аз пък не мога да кача повече от 92 градуса. Досега откакто съм я купил, след като запаля и поработи двигателя стрелката ми стига до средата между синия сектор и 90 и повече не мърда. Много рядко минава 90 и то когато карам по черни пътища. Дали е проблем така.
Колата е Опел Астра 1.7 ТДИ Исузо мотора.
Отговори

cvetan83 снимка cvetan83 17 март 2007 - 22:03

Имаш ли термостат
Отговори

Radev1948 снимка Radev1948 20 март 2007 - 10:45

Stefan Hadjov, на Mar 15 2007, 08:55 PM, каза:

Много Ви моля,който кара кола с този двигател да каже при каква температура се включва вентилатора за охлаждане на двигателя и режима на вентилатора двускоростен ли е или едноскоростен.При мене двигателя се загрява до 98 градуса и не се вклучва вентилатора.И освен това има някакво несъответствие.Вентилатора ми е двускоростен,а датчика за включването му е едноскоростен.
 



Аз също съм с такъв двигател на "Корсата" /1,5 Д-1989-1992 г/. Карам я вече шеста година. Никога не съм чул вентилаторът да се върти. Затова си направих труда да сваля датчика от радиатора и видях, че при мен първа степен трябва да се включи на 105/или 110/градуса, а втора -на 120 гр./тези данни ги пише на датчика /. Това разбира се ме шокира. Помъчих се да го проверя , като го прозвъня във вряла вода, но водата в Чирпан неможа да стигне и 100 гр. Затова повиках приятел-ел.техник и той с две релета и едно ЦК-ключе ми направи инсталация чрез която включвам вентилатора поотделно на първа или на втора степен когато сметна за необходимо.. Сега съм много спокоен. Той не прекъсна никой от кабелите, които отиват към ел.моторчето на вентилатора.Аз не разбирам от ел.техника, но виждам, че една от жиците идва от + на акомулатора и инсталацията е свързана с ключето. Просто премахна изолацията/по около 2 см /на двата от 3-те кабела до ел.моторчето и там свърза кабелите от + и релетата, които купих. Всичко ми излезе по-малко от 20 лв. Аз си мисля, че моя датчик не е оригинален, но тук в Чирпан никой неможе да ми каже, кой е оригиналния, за да си купя, ако има такъв. Иначе стрелката за температурата отива при мен малко над първата бяла чертичка след синия сектор.Термостата ми е нов и незнам причината, защо стрелката не се приближава никога дори до средата на показанието за температурата. Двигателя си загрява и през зимата парното според мен работи нормално.Карам така до сега и съм доволен.
Отговори

Ka4o_pi4a снимка Ka4o_pi4a 20 март 2007 - 22:51

Стреклата ти трябва да седи през повечето време на първата линия след синята зона, това ще рече около 85 градуса, ако ти работи термостата така трябва да е, ако термостата ти е винаги отворен и върти големия кръг на двг, то ще загрява мнооого трудно и почти няма да излиза от синия сектор, ако пък е винаги затворен то колата ти ще прегрява със сигурност. Малко дълго се получи....
Отговори

Radev1948 снимка Radev1948 21 март 2007 - 11:08

Stefan Hadjov, на Mar 15 2007, 08:55 PM, каза:

Много Ви моля,който кара кола с този двигател да каже при каква температура се включва вентилатора за охлаждане на двигателя и режима на вентилатора двускоростен ли е или едноскоростен.При мене двигателя се загрява до 98 градуса и не се вклучва вентилатора.И освен това има някакво несъответствие.Вентилатора ми е двускоростен,а датчика за включването му е едноскоростен.
 



Уважаеми колега,
Тази "Корса" я притежавам от края на 2001 г. Тя е модел от 1989 до 1992 г. с двигател 4ЕС1. Води се "Корса " А. Няма турбо. Доволен съм много, защото освен платката за зареждане на акомулатора , диодната двойка и четките, които се намират вътре в генератора
друго не съм сменял. Сменям масло, филтри, наливам нафта
и карам-до сега без никъкви проблеми. Още от началото ползвам масло "Neste" 15W40. То е Финландско и имам информация, че няма аналог в България, т.с. не е фалшиво. Това разбира се не е толкова сигурно, но аз съм доволен от него. С него минавам 10000 км. Минавал съм и 15000км., но мисля, че няма смисъл.На 10000 км. доливам около 400 мл.Това е много нормално.
Цената му отначало беше по 5,40 лв., после 6 лв., 7лв и сега, като отида да го сменя, ще видя колко е станало.Ако имаш възможност, карай с колкото си може по-хубаво масло и нафта.Разходът на гориво съм го мерил, когато го купих. При 90 км/ ч. по равен път/магистрала / с двама човека и изминати 100
км. ми изгори 4,150 л. нафта. Напълних резервоара до приливане и после го долях на същата бензиностанция. Просто изминах 50 км. в едната посока и се върнах.Толкова отчете колонката. Иначе по каталог, когато е нова колата му дават да изгаря - 3,9 л./ 100 км.- с 90 км/ ч.
При каране с 120 км/ ч. - гори 5,3 л./100 км. Градско- 5,7л./100 км.Пак повтарям - това са данни за нова кола. Много е пъргаво двигателчето / Исузо-1,5/ и просто ме кефи на път. Виждам трудности с намирането на нови подгревни свещи, но ще търся. Сигурно вече ще се наложи да му регулирам вече и дюзите. Това е за сега. Ако имаш нещо, питай. По каквото съм компетентен ще ти отговоря.
PS. Предварително ти се извинявам. По горе ти писах, какво съм сменил по колата. Но сега се сещам, че не е само това. Още като я купих задължително смених зъбен /ангренажен ремък /, обтягащи ролки, два от тампоните на двигателя и лагерите на четирите колела.Смених задължително и маслото в картера и трите филтъра/маслен, въздушен и горивен/. Съветвам те,да отидеш при майстор /ако не си ходил и ако колата си я купил сега / и той да провери всички тези неща. Най-хубаво е да ги смениш всичките, т.к. всяко едно от тях може да ти създаде много грижи. Обикновенно недобросъвестните продавачи
слагат стари масла, ремъци и т.н. Хич не им пука какво може да стане. Просто
започни от "нулата" за да си спокоен. Аз лично по онова време дадох допълнително около 500 лв. но не съжелявам. Ако се разровиш в това където са писали и други колеги, ще видиш, че същите съвети ги има и там.
Отговори

Radev1948 снимка Radev1948 21 март 2007 - 11:39

Ka4o_pi4a, на Mar 20 2007, 10:51 PM, каза:

Стреклата ти трябва да седи през повечето време на първата линия след синята зона, това ще рече около 85 градуса, ако ти работи термостата така трябва да е, ако термостата ти е винаги отворен и върти големия кръг на двг, то ще загрява мнооого трудно и почти няма да излиза от синия сектор, ако пък е винаги затворен то колата ти ще прегрява със сигурност. Малко дълго се получи....
 


Благодаря ти. А пък аз до сега мислех че нещо не е в ред. Питал съм много хора но никой не ми е отговарял така категорично, или просто ми отговаряха, че не знаят.
Отговори

Vesselina снимка Vesselina 16 октомври 2007 - 21:06

Здравейте!

Чета тук и все пак да питам... Аз нямам синя зона. На моята Corsa 1.5D (1993 г.) има само едно бяло поленце в началото и след това една скала, на която с 2 по-дебели черти са отбелязани 90 и 100 градуса. Проблемът (т.е. мисля че е проблем) е, че стрелката не достига изобщо дори до първата удебелена черта, т.е. до 90 градуса. Ако колата е на място, на празен ход, стрелката едва минава 90 градуса. А парното ми е на 6!!! Само докато си изчистя стъклата от скрежа вчера и днес и се кача в колата, духа яко топло. Разни хора ме съветват да си сменя термостата. Каква всъщност е нормалната температура на двигателя и трябва ли да сменям термостат?

Благодарско на всички, които ме светнат нещо повече :angry:
Отговори

Ka4o_pi4a снимка Ka4o_pi4a 17 октомври 2007 - 00:07

 Vesselina, на Oct 16 2007, 10:06 PM, каза:

Здравейте!

Чета тук и все пак да питам... Аз нямам синя зона. На моята Corsa 1.5D (1993 г.) има само едно бяло поленце в началото и след това една скала, на която с 2 по-дебели черти са отбелязани 90 и 100 градуса. Проблемът (т.е. мисля че е проблем) е, че стрелката не достига изобщо дори до първата удебелена черта, т.е. до 90 градуса. Ако колата е на място, на празен ход, стрелката едва минава 90 градуса. А парното ми е на 6!!! Само докато си изчистя стъклата от скрежа вчера и днес и се кача в колата, духа яко топло. Разни хора ме съветват да си сменя термостата. Каква всъщност е нормалната температура на двигателя и трябва ли да сменям термостат?

Благодарско на всички, които ме светнат нещо повече :angry:


За мен ти си с летен термостат, който отваря на осемдесет и няколко градуса. Или просто е залепнал в отворено поожение.
Отговори

Vesselina снимка Vesselina 17 октомври 2007 - 08:44

Ето това е обичайното положение на стрелката за температурата. Само на празен ход, след около 15-ина минути вдига над 90. Нормално ли изглежда?

Публикувано изображение
Отговори

chriss снимка chriss 17 октомври 2007 - 11:50

 Vesselina, на Oct 17 2007, 09:44 AM, каза:

Ето това е обичайното положение на стрелката за температурата. Само на празен ход, след около 15-ина минути вдига над 90. Нормално ли изглежда?

Публикувано изображение


Колега,
това не е нормалното положение на стрелката. Моята стои повечето време точно на 90 градуса / след около 3-4 км като тръгна ги стига / Иначе в задръствания минава 90, вентилатора се включва чак на 3 черта след 90 градуса. Или термостата ти е постоянно отворен или самия уред / датчика / нещо не е наред. Имаш ли добро парно, моята като застане на 90 градуса не мога да си държа ръката на отворите, толкова е гореща струята !
Отговори

BorisGSi снимка BorisGSi 15 ноември 2007 - 00:16

 neroni, на Mar 16 2007, 06:41 PM, каза:

Аз пък не мога да кача повече от 92 градуса. Досега откакто съм я купил, след като запаля и поработи двигателя стрелката ми стига до средата между синия сектор и 90 и повече не мърда. Много рядко минава 90 и то когато карам по черни пътища. Дали е проблем така.
Колата е Опел Астра 1.7 ТДИ Исузо мотора.


Както каза един колега по доло от поста ти провери си термостата . И дали имаш изобщо :icon_smile:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg