Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Смяна на жилото на ръчната спирачка

borro снимка borro 29 октомври 2006 - 17:10

Погледнах дали има такава тема, но не открих. Затова реших да опиша как се справих сам. Инструментите, които трябват са крик, тресчотка 10, глух камък 10 също и комбинирана (+-)отверка
Случи ми се тази неприятност с колата на приятел. Още с първото и дръпване и се скъса. Реших да го правя аз, за да не ходя по майстори. Съжалявам само, че не взех фотото да снимам процеса. Ще опиша стъпките при демонтажа на старото и закачването на новото.
Знаете че, жилото е дълго около 30 сантиметра - шпилка от едната страна с гайка и буренце за контра от другата.
1. Разкачват се тампоните от гърнето при катализатора и отзад за да се раздалечи от купето. Подпирате го в края, за да не увисне прекалено много или да се скърши.
2. Развийте гайките на ламарината (ключ 10), която пази купето от температурата на гърнето.
3. Подместете тази ламарина и ще видите къде и как е закачено скъсаното жило (с планка) за жилата, водещи към задните колела. Извадете скъсаното жило. Оттук насетне работата продължава в купето.
4. Барчето от предния до задния пепелник се крепи на шест(6) рапидки, които се свалят.
5. Свалете декоративния капак под дръжката на ръчната и маншона и.
6. Понеже маншона не можах да сваля от скоростния лост, свалих само панела за елстъклата ( крепи се на две рапидки).
7. Следва сваляне на конзолата на ръчната спирачка (с ключ 10 има три гайки) и кабелчето на датчика за нея се разкача. Направена е така, че само при свалено положение да се сложи шпилката на жилото. Барчето се издърпва назад и нагоре с цел по-лесен демонтаж на тези гайки. Повече разглобяване няма. Следва монтаж на новото жило.
8. Вкарайте новото жило от гърнето към купето (по обратната посока не открих вариант), буренцето се закача на планката, нагласете шпилката в гнездото и. Сложете шайбата и направете няколко оборота на гайката. Монтирайте конзолата на ръчната.
9. Опънете ръчната и започнете затягане на тази гайка с глухия камък. Проверете за всеки случай дали другия край на жилото е на мястото си (може да се извади) и така с навиване на гайката и отпускане на ръчната започва нейното първоначално регулиране.
10. Гайката се натяга до момента в който сте преценили,че ръчната спирачка е натегната.
11. Следва монтаж на всичко, което сте демонтирали.
12. Накрая идва сладката част - проба на пътя (евентуално ще се наложи донатягане на гайката) и поливане с :shifty: на добре свършената работа.

Това е :devil-smiley-019: . Трябват ви само 2 часа за да решите този проблем.
Отговори

Емилио снимка Емилио 29 октомври 2006 - 17:44

Колега!Страхотно си го описал,подробно!Много полезно,може да се сложи във важни теми.Обаче на мен вместо 2 часа,сигурно ще ми трябват 2 дни! :c010: Ама за всичко си има първи път! :c010:
Мнението беше редактирано от stepo3: 31 март 2011 - 16:23
Причина за редактиране:: Премахнат цитат
Отговори

borro снимка borro 30 октомври 2006 - 18:40

Като реших да опиша стъпките в смяната, реших те да са подробни и разбираеми (надявам се да са такива). На личната (аватара) не ми се е налагало да сменявам и даже нямам идея къде, какво, защо се прави, но в крайна сметка ако човек не се хване, ...ще ходи по майстори и ще киха. :devil-smiley-019:
Отговори

ГостVVAS_* 05 юни 2007 - 11:32

 borro, на Oct 29 2006, 06:10 PM, каза:

Погледнах дали има такава тема, но не открих. Затова реших да опиша как се справих сам. Инструментите, които трябват са крик, тресчотка 10, глух камък 10 също и комбинирана (+-)отверка

Знаете че, жилото е дълго около 30 сантиметра - шпилка от едната страна с гайка и буренце за контра от другата.
1. Разкачват се тампоните от гърнето при катализатора и отзад за да се раздалечи от купето. Подпирате го в края, за да не увисне прекалено много или да се скърши.
2. Развийте гайките на ламарината (ключ 10), която пази купето от температурата на гърнето.
3. Подместете тази ламарина и ще видите къде и как е закачено скъсаното жило (с планка) за жилата, водещи към задните колела. Извадете скъсаното жило. Оттук насетне работата продължава в купето.


Това е <_< . Трябват ви само 2 часа за да решите този проблем.

Здравей! Трябва да сменям жилата на ръчната спирачка! Доколкото те разбрах двете жила който ходят до задните колела са две независими и са закачени отдолу за планка! Могат ли да се свалят от тази планка за да сменя само тях, без предното( основното)!?
Отговори

borro снимка borro 10 юни 2007 - 14:00

:icon_rolleyes:
Отговори

Gladiator_BG снимка Gladiator_BG 27 ноември 2007 - 15:22

за корса същото ли е дереджето ...
или има и други пинизи ...
Отговори

borro снимка borro 28 ноември 2007 - 18:33

Лягаш отдолу и гледаш - друго положение няма.
Отговори

deforse снимка deforse 13 февруари 2008 - 10:39

И на астрата е същото
Отговори

ekich снимка ekich 11 септември 2008 - 13:00

Браво!!!
Предстоят ми същите стъпки и на мен, съжелявам само че видях темата малко късно защото в купето вече съм разглобил... но стъпките са точно като описаните!
Днес ще купувам жило и при монтажа ще направя някоя снимка, която бих могъл да кача тук и да допълня темата, ако автора няма нищо против разбира се...
Отговори

ivanov_km снимка ivanov_km 11 септември 2008 - 13:39

Колега при мен се беше само откачило от магаренцето ! Имай в напредвид , че това жило трудно се къса. Акоимаш възможност първо го разглоби и виш и при теб може само да е откачено.
Успех :beer:
Отговори

borro снимка borro 11 септември 2008 - 18:17

Без снимки гаранте е тегаво.
Пляскай ги тука :beer:
Отговори

ekich снимка ekich 17 септември 2008 - 10:52

Ето обещаните снимки.....
ръчна спирачка
Може по хубавите снимки да се сложат отпред в темата...
Отговори

nautilius снимка nautilius 28 март 2009 - 13:59

Kолеги аз го смених жилото с по-малко разглабяния.Купих си такова жило на което буренцето му се отвива и след това лесно се промушва от купето кум гърнето.След това се завива буренцето наглася се на магарето с двете жила и останалото е ясно....Според мен така се спестява доста разглабяне.
Дано съм помогнал на някой.Успех. :love_opel:
Отговори

Николай Коев снимка Николай Коев 30 ноември 2009 - 15:19

а някой знае ли как се сменат накладките на за ръчната пак при Вектра Б като съм на дискове отзаде?
Отговори

AlexMav снимка AlexMav 30 ноември 2009 - 15:25

Вече ти е отговорено в другата тема :)
Отговори

Гостsimeon borilov_* 26 януари 2011 - 10:25

колега моя жъпрос не е мн в темата ама можеш ли да кажеш как се натяга рачната на вектра А преди дарвеше а ся нешто се ебава за малко да се хакна в една стена с нея : единия ден сащия завои го зимам с рачна на другия ден сичко си същото самоч ръчната не хвана :confused:
Отговори

borro снимка borro 26 януари 2011 - 14:37

Трябва да легнеш под колата и да видиш двете жила от колелата къде се събират в общо казано един цилиндър с гайка, която с ключ около тринайска май се навива или отвива за въпросното регулиране.

p.s. Използвай крачната вместо ръчната :confused:
Отговори

bili4652 снимка bili4652 29 юни 2011 - 18:53

А има ли разлика на жилата за ръчната(тези дето отиват към задните гуми) или са еднакви няма значение от годината на производства на вектра Б?
Отговори

bili4652 снимка bili4652 19 декември 2011 - 21:01

След смяната на дисковете и накладките+челюстите за ръчната колкото и да натегна жилото и регулиране от страната на челюстите ръчната изтърва назад. Т.е. колата като се движи напред ръчната направо блокира колелата , а по наклон назад изтърва. Някой може ли да каже на какво се дължи това или има някакъв проблем?

Поздрави.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg