Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Странно прекъсване

dex13 снимка dex13 23 септември 2006 - 18:11

Започвам със какво съм сменил наскоро: свещи, въздушен и бензинов филтър, ламбда сонда.

Включвам предавката и тръгвам - нямам оборотомер, но някъде към 1500 оборота прекъсва... след 2-3 сек все едно се отпушва и тръгва изведнъж. Това се случва при първа, втора, трета..., но не винаги??? :mhihi:

Когато е студена още, се държи по-добре - проблема се появява като позагрее вече, което ме наведе на мисълта че може да е намесена ламбда сондата.

Направих си аз експеримента да изключа изобщо ламбда сондата (от куплунга) и забелязах че тоя проблем почти изчезва, но понякога пак го има. Така обаче прекъсва за много по-малко време (части от секундата) и доста по-рядко.

Изводите които си правя: когато сместа е по-богата проблема почти не се забелязва, а като се намеси ламбда сондата, компютъра прави сместа по-разредена и проблема се появява...

И сега въпроса, за който се досещате - от какво може да се получава тая работа? :mhihi:

Мерси колеги :mhihi:
Отговори

espero2000 снимка espero2000 23 септември 2006 - 19:38

Каква марка свещи си сложил и какъв модел
Кабели сменял ли си
Караш ли на газ или си само на бензин
Проверявал ли си за грешки компа

99% съм сигурен че не е от лабдата
Отговори

dex13 снимка dex13 23 септември 2006 - 21:01

Свещите са BOSCH FLR8LDCU+, кабели не съм сменял, газова уредба няма.

Бях на диагностика преди около месец, за грешки не ми казаха, а само че ламбда сондата е изгоряла.
Отговори

espero2000 снимка espero2000 23 септември 2006 - 21:37

dex13, на Sep 23 2006, 10:01 PM, каза:

Свещите са BOSCH FLR8LDCU+, кабели не съм сменял, газова уредба няма.

Бях на диагностика преди около месец, за грешки не ми казаха, а само че ламбда сондата е изгоряла.
 


Възможно е да е от кабелите но също е възможно да е от дебитомера които обикновенно кара по около 100 000 км
Отговори

dex13 снимка dex13 24 септември 2006 - 11:55

espero2000, мерси за напътствията...

Гледах какво пише по другите теми за дебитомер, мисля че на моя двигател няма такъв и неговата функция изпълнява Mass Air Flow (MAF) датчик.

Тоя датчик го премерих преди малко, и с данните които са дали в аутодата има леки отклонения, но като цяло мисля че си работи ок.

Ще видя да проверя кабелите - някаква идея точно как да стане това? Мисля си че и компресията ще е хубаво да премеря.

Иначе само да спомена - разхода градско ми е към 8.5 - 9.
Отговори

Vectra_98 снимка Vectra_98 24 септември 2006 - 14:44

Темата ме вълнува и мен понеже тоя проблем го имам вече почти откакто имам колата ми, Вектра Б с двигател Х16ХЕL. Щом я взех смених всички филтри, свещите също, но така и не изчезна проблема. На ниски обороти 1500-2000 об/мин, темп. 50 - 80 С в режим ускоряване (единствено тогава) ПОНЯКОГА (обикновено на 2-ра предавка) се получава точно това което dex13 описва - прекъсва за 1-2 сек и после се оправя (винаги). Понякога т.нар. 'отпушване' е такова, че върти гуми. Опитвал съм веднага след това да го предизвикам пак да го направи и просто не иска. Може със седмици да върви нормално и следа да няма от подобен проблем и точно като не очаквам пак се случва.
Преди го правеше и на 3-та предавка. С един познат почиствахме моторчето за празния ход (доста задръстено беше) и ЕГР клапана. Оттогава се случва още по-рядко ... и вече само на 2-ра.
Никога споменатия проблем не регистрира грешка в компютъра. Имах съмнения за кабели, ламбда или моторчето за празния ход, но при цената им (100+ ЕВРО на всяко едно от тях) не ми се иска да ги сменям по метода проба-грешка. Ламбдата при замерване дава приблизително каквото трябва. Имам съмнения и за датчика на темературата, но не съм го мерил още.
Забелязах, че подобно но слабо прекъсване мога съзнателно да предизвикам само при гореспоменатите условия при скорост 25-30 км/ч, включване на 3-та и по-рязък опит за ускорение. Но при 'произволното' му появяване е много по-силно и на 2-ра т.е. при по-малко натоварване. След това колкото и както и да я 'тормозя', ако ще и на състезател да се правя проблема го няма и все едно не го е имало - всичко върви на '6' колата при всякакво ускорение, обороти, предавки и т.н. и това дни и седмици наред.
Ако някой се е сблъсквал с проблема и му е намерил решението, то наистина ще е много полезно.

п.с. Нямам газова инсталация, всички части по нея са сменяняни са само с оригинални. Двигателя ми мисля, че няма MAF датчик, а само MAP.
Отговори

Гостstyki_* 24 септември 2006 - 16:51

И пи мен имаше горе долу същото прекъсване и от време на време и паткане.При мен се оказа запушен катализатор.Може и да не е това проблема при вас но не е излишно да хвърлите едно око.
Имате ли загуба на мощност като цяло??
Отговори

dex13 снимка dex13 24 септември 2006 - 19:48

Не мога да кажа дали имам загуба на мощност - колата я имам отскоро и откривам разни проблеми един по един, които като ги оправя върви все по-добре и все по-добре ;)

Надявам се че като fix-на и това ще е последното :mhihi:
Отговори

Vectra_98 снимка Vectra_98 25 септември 2006 - 11:06

При мен никога не е имало 'паткане' и нямам усещането за загуба на мощност като цяло, върви много добре като изключим описания по-горе проблем.
Вчера пак на 2 пъти ми се случи и сценария беше следния: приближавам светофар, без газ оставям я плавно да спира, натискам съединител и преди да натисна спирачка светва зелено, скорост ~30км/ч (темп. ~82 C), както съм по инерция включвам на 2-ра, пускам съединителя и колата поема нормално и се движи на 2-ра без газ - подавам газ и в тоя момент прекъсва за 2 сек (оранж. лампата светва за миг, грешка обаче пак не е отчетена като проверих) и си продължи нормално да си ускорява.
Те това е общо взето, прекъсва (понякога) при ускоряване на ниски обороти когато преди това е била на празен ход. Наистина както спомена dex13, като е студена това никога, ама никога не се случва, трява да позагрее малко и тогава.

dex13 ако откриеш причината и решиш проблема, ще се радвам ако споделиш :mhihi:
Отговори

Duke_BG снимка Duke_BG 26 септември 2006 - 08:15

кабелите можеш поне визуално да ги провериш като запалиш колата на някое тъмно място - форсираш и гледаш дали няма да има искрички по високоволтовата линия а за по-сигурно можеш да вуржеш една жичка на маса и с другия и край да се "разходиш" по кабелите
Отговори

Vectra_98 снимка Vectra_98 26 септември 2006 - 15:45

Благодаря за отговорите. Значи колата не е с делко ами с напълно електронно запалване, бобината и 'кабелите' са ето тази рейка.
Рейката стои отгоре на главата между двата вала и невъзможно да се направи инспекция с гледане докато работи. Прегледал съм я основно, но няма нарушаване на изолация или цепнатини никъде.
Днес ще замеря пак температурния датчик. Ако и тоя път не е той остават 'по-болезнените' възможности: ламбда или ЕГР. Това, че dex13 е сменял ламбда и проблема е останал ме навежда на мисълта за ЕГР, а това не е на добре.
Отговори

dex13 снимка dex13 27 септември 2006 - 16:06

Проблема при мен има значително подобрение, но като покарам няколко дни ще мога да кажа как е положението точно ;)

Ето какви промени са направени:

1. Сложих старите свещи.
2. Уплътних по-добре вакуума от колектора към сервото.
3. Оборотите на празен ход май ги вдигнахме с една идея. (за това не съм сигурен)

Предполагам че и трите неща имат връзка с подобрението...

Ето и по-подробно:

Днес бях на диагностика. Човека каза, че двигателя е перфектен и компютъра няма никакви грешки. Разкачихме дебитомера, без него беше много зле - значи работи ок, катализатора също си е ок. Той гледа и разни други неща, дето не уточни, ама каза че всичко е точно.

После човека извади свещите и смени 2 от тях с някакви негови. Направих едно кръгче - имаше ЗНАЧИТЕЛНО подобрение - за 10-тина тръгвания направи тоя проблем само веднъж-два пъти и то за части от секундата.

Разбрахме се да си сложа предишните ми свещи (с които купих колата) да видим с тях какво е положението. По пътя за вкъщи се отбих при един стругар. Преди време ми се беше счупила една пластмасова част, която я залепих, но бях решил да я направя метална да няма повече проблеми с нея. Става дума за връзка на тръбичката за вакуума от колекторите към сервото. След като сложих металната отново имаше подобрение - предполагам сега уплътнява по-добре. После сложих и старите свещи. Направих едно кръгче - изгеждаше ок.

И така стискам палци да съм се разминал с тоя проблем вече :mhihi:
Отговори

Vectra_98 снимка Vectra_98 28 септември 2006 - 02:22

Дано твоя проблем да се е решил, понеже мен и със старите свещи които бяха ОК си го правеше от време на време. Смяната с хубави нови не доведе до напълното му изчезване. Замерванията на темп. датчици излязоха както трябва според autodata-та.
Моите съмнения за проблема ми си остават в ЕГР-а. Той както и ламбдата не би трябвало да работят преди двигателя да е позагрял. То единствено тогава се появява и проблема (макар и толкова рядко). Преди 2 месеца бях чистил ЕГР-а от нагар и уж се оправи за седмица и нещо ама не, пак се появи прекъсването макар и по-слабо. Доколкото знам вътре има резистор за отчитане на положението и може той да прави проблемите в някакво положение на клапана.
Тъй или иначе с оглед на много добрата цена, която официалния дилър ми даде за смяната на ЕГР и ламбдата след 10 дни ще ги сменя и ще пиша за резултата.
Отговори

dex13 снимка dex13 01 октомври 2006 - 20:38

Подобрението при мен беше само временно и изобщо незнам на какво точно се дължеше. Реших да си купя още едни свещи - BERU, този модел който го дават в аутодата за мойта Корса. От официалния вносител - 30.59 лв.

Сега колата върви по съвсем различен начин - определено има повече мощност. Проблема обаче пак се появява макар и по-рядко, и предимно на първа и втора...

Реших също да направя някакъв вид прочистване - в момента съм сипал 1л. етилов спирт на около 50л. бензин, след това мисля да сложа динотабс - пак на пълен резервоар и накрая редекс (от този за прочистването). Ще пиша как се развиват нещата. 150 литра ще ми отнемат няколко месеца сигурно :devil-smiley-019:

В момента със спирта върви доста добре, като изключим проблема който си се показва макар и рядко и по за кратко.

С интерес очаквам да чуя колегата Vectra_98, как е след ремонтите... :excl:

Цитат

Моите съмнения за проблема ми си остават в ЕГР-а. Той както и ламбдата не би трябвало да работят преди двигателя да е позагрял.

И само да кажа - покрай смяната на различните свещи, по-едно време го бях докарал да се проявява и дори когато двигателя е съвсем студен, та незнам какво да ти кажа - ако наистина ЕГР не работи при студен двигател може изобщо да не е намесен в проблема, ама знам ли...
Отговори

killerqueen снимка killerqueen 01 октомври 2006 - 22:48

видях темата защото и аз взех да имам тоя проблем а направих всичко което може да се прави нови свещи кабели маркучи по инжекциона филтри масло чистене на мотора за празен ход......Обаче продължава да се дави на 1500-2000 оборота и вече неми останаха идеи какво да правя

Та кажете от какво може да е?????? :devil-smiley-019:
Отговори

Гостhristofor_* 02 октомври 2006 - 16:39

killerqueen, на Oct 1 2006, 10:48 PM, каза:

видях темата защото и аз взех да имам тоя проблем а направих всичко което може да се прави нови свещи кабели маркучи по инжекциона филтри масло чистене на мотора за празен ход......Обаче продължава да се дави на 1500-2000 оборота и вече неми останаха идеи какво да правя

Та кажете от какво може да е??????  :devil-smiley-019:
 

КОЙ ТИП ДВИГАТЕЛ Е
Отговори

vankata79 снимка vankata79 03 октомври 2006 - 09:34

Имам същия проблем с прекъсването на ниски обороти, понякога дори е много осезателно. Случи се веднъж дори да не мога да потегля, после се оправи от самосебе си, в началото го правеше само на бензин, после се появи и при каране на газ. Последния път дори като минах от газ на бензин се уплаших, почни никаква мощност. Вчера си изчистих ECU-то от грешки и запалих на бензин и всичко изчезна, нито прекъсва, нито губи мощност. Дали ламбда сондата прави мизерии понеже симулатора не работи много добре, дали е нещо друго. И от време на време препуква отдолу, дали пък не е запушен катализатор, вече не знам кво да си мисля.
Мотора е X16SZ, газовата е LOVATO
Отговори

Vectra_98 снимка Vectra_98 03 октомври 2006 - 11:52

При мен пукане не съм чувал засега като имам проблема и гаранция той не се е появявал докато колата не мине темп. над 50 С. Мина ми през ума за катализатора, но липсата на загуба на мощност и пукане, както и цената му го оставят в листа ми за 'виновни' на едно от последните места. За съжаление немога както в БГ да сложа резонаторно гърне понеже няма да мога да мина след това технически преглед (изгорели газове) без катализатор.
Пак заради цената избягвам и бобината засега, свещите са нови. Явно има хора с подобен проблем и след като мина през сервиза другата седмица в сряда (писах по-рано какво ще сменям) ще пиша резулата и дали се е решил проблема.
Отговори

killerqueen снимка killerqueen 08 октомври 2006 - 17:02

двг то е C18NZ и вчера останових че моторчето за празен ход го няма никакво та се надявам от него да е но първо трябва да го купя. :bravoo:
Отговори

tosho_dobrev снимка tosho_dobrev 27 октомври 2006 - 22:41

Колеги и аз имам подобни симптоми от както сЪм купил колата(повече от година)- двигателя е Х14ХЕ.Сменил съм свещи(BOSH SUPER4) ,възд. и горивен филтър, и последните 2 месеца карам с REDEX на корем-никакво подобрение.Ходих преди 10-тина месеца на диагностика с TECH-2 и човека каза че не показва никакви грешки освен "нестабилен ЕГР-клапан" който можело и утре да се развали можело и след години.И аз все така си карам,ама ми се ще да направя нещо по въпроса.Някой може ли да ми препоръча къде да ида(в София) да ми кажат със сигурност какво е????
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg