смяна на жило на съединителя
zlatev 06 септември 2006 - 18:19
здравейте колеги, реших да пусна тази тема защото днес ми се случи нещо много неприятно,а именно както си карам на едно крастовище натискам съединителя за да спра но педала потъна и колата остана на скорост и продължи да си набира!!
Установих че жилото на съединителя се скъсало в последствие се оказа че това е доста често срещан проблем при оппелите така че реших да пусна малко инструкции и снимки за смяната на въпросното жило.
Стъпка №1
развиваме болта на педала на съединителя за да можем да откачим жилото
<div class='bbimg'></div>
Стъпка №2
след като сме извадили болта педала остава все още на мястото си защото има пружина която го даржи.За да не се мъчите да стискате пружината просто започнете леки да клатите педала и в същото време да го дарпате надолу.Готово педала е изваден,откачаме пружината и жилото
<div class='bbimg'></div>
Стъпка Н:3
Вадим жилото и от скоросната кутия това не представлява никаква трудност.Това е снимка на мястото на което се чупи жилото на сички опели
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:4
Взимаме жилото с нас и купуваме абсолютно същото на размери и не се лъжете когато в магазина ви кажат "абе то 3см не са от значение" ГОЛЯМА грешка тези 3 см изместват положението на педала лично се убедих в това днес.започваме закачване на новото жило.Първо го мушкаме от двигателя към вътрешността на купето с кукичката напред.
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:5
преди да мушнем жилото ев купето нареждаме тмпона и после металната шайба като на снимката и тогава мушкаме.
<div class='bbimg'></div>
след като сме мушнали жилото в купето лягаме под таблото и вкарваме кукичката в дупката на педала.След това наместваме пружината като извития й край стои в дупката кадето сме закачили кукичката
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:6
наместваме педала на мястото му като сме закачили само единия краи на пружината (този който се слага при куката на жилото).Мушкаме болта и завиваме гаиката,след което се слага и шплента.След това натискаме другия край на пружината за влезне на мястото си.(снимка Н:1 -частите)
ВАЖНО!!! забравих да напиша това което аз забравих да направя и се поизмъчих после.ПРЕДИ да закачите жилото за кадето и да било, смажете го с някакво масло и го раздвижете за да избегнете кофти момента като закачите всичко и да засяда педала на съединителя поради сухота в жилото.
Стъпка Н:7
отваряме капака на колата и закачаме жилото за металния водач
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:8
издрърпвате металния край с резбата от маншона на жилото за да се разтегне малко и намествате във вилката на скоростната кутия.Пробвате как се включват скоростите.Ако не ви харесва можете да ги регулирате чрез гайката която се завива на резбата на жилото и се закача на вилката на скоростите.Съответно като развивате или завивате променяте положението на педала на съединителя и каде да зацепва (по-нагоре или по-надолу)
За цялата процедура са ви нужни ключ Н:15 задължително лула и една отвертка за шплента на гайката.
<div class='bbimg'></div>
ЧЕСТИТО вече имате ново жило на съединителя и отново можете да сменяте скоростите :)
Установих че жилото на съединителя се скъсало в последствие се оказа че това е доста често срещан проблем при оппелите така че реших да пусна малко инструкции и снимки за смяната на въпросното жило.
Стъпка №1
развиваме болта на педала на съединителя за да можем да откачим жилото
<div class='bbimg'></div>
Стъпка №2
след като сме извадили болта педала остава все още на мястото си защото има пружина която го даржи.За да не се мъчите да стискате пружината просто започнете леки да клатите педала и в същото време да го дарпате надолу.Готово педала е изваден,откачаме пружината и жилото
<div class='bbimg'></div>
Стъпка Н:3
Вадим жилото и от скоросната кутия това не представлява никаква трудност.Това е снимка на мястото на което се чупи жилото на сички опели
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:4
Взимаме жилото с нас и купуваме абсолютно същото на размери и не се лъжете когато в магазина ви кажат "абе то 3см не са от значение" ГОЛЯМА грешка тези 3 см изместват положението на педала лично се убедих в това днес.започваме закачване на новото жило.Първо го мушкаме от двигателя към вътрешността на купето с кукичката напред.
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:5
преди да мушнем жилото ев купето нареждаме тмпона и после металната шайба като на снимката и тогава мушкаме.
<div class='bbimg'></div>
след като сме мушнали жилото в купето лягаме под таблото и вкарваме кукичката в дупката на педала.След това наместваме пружината като извития й край стои в дупката кадето сме закачили кукичката
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:6
наместваме педала на мястото му като сме закачили само единия краи на пружината (този който се слага при куката на жилото).Мушкаме болта и завиваме гаиката,след което се слага и шплента.След това натискаме другия край на пружината за влезне на мястото си.(снимка Н:1 -частите)
ВАЖНО!!! забравих да напиша това което аз забравих да направя и се поизмъчих после.ПРЕДИ да закачите жилото за кадето и да било, смажете го с някакво масло и го раздвижете за да избегнете кофти момента като закачите всичко и да засяда педала на съединителя поради сухота в жилото.
Стъпка Н:7
отваряме капака на колата и закачаме жилото за металния водач
<div class='bbimg'></div>
стъпка Н:8
издрърпвате металния край с резбата от маншона на жилото за да се разтегне малко и намествате във вилката на скоростната кутия.Пробвате как се включват скоростите.Ако не ви харесва можете да ги регулирате чрез гайката която се завива на резбата на жилото и се закача на вилката на скоростите.Съответно като развивате или завивате променяте положението на педала на съединителя и каде да зацепва (по-нагоре или по-надолу)
За цялата процедура са ви нужни ключ Н:15 задължително лула и една отвертка за шплента на гайката.
<div class='bbimg'></div>
ЧЕСТИТО вече имате ново жило на съединителя и отново можете да сменяте скоростите :)
Jony 07 септември 2006 - 12:31
За смазка на жилото, преди монтажа, е доста подходящо да се използва леко разтопена на слънце свинска мас. Дава перфектно смазване без да е агресивна към гумираната изолация на жилото.
Късмет е колега, че ти се е случило това в София. Аз лично имах съмнение за моето и 1 месец след като си купих ново, което карах в багажника, се наложи смяна точно пред Бриколаж:-))) Извода е, че поне едно жило (15лв.) трябва да има в багажника.
Късмет е колега, че ти се е случило това в София. Аз лично имах съмнение за моето и 1 месец след като си купих ново, което карах в багажника, се наложи смяна точно пред Бриколаж:-))) Извода е, че поне едно жило (15лв.) трябва да има в багажника.
Di4o 19 септември 2006 - 18:59
колега аз имах подобен случай в София пред един светофар късмет че нямаше голямо движение и че се случи при тръгване аз също разглобих педала както описваш ти но при сглабянето кукичката на жилото все се вадеше за това сглобих педала и малко с чалъм но вкарах куката .
Когато свалих старото жило се оказа че жилото е здраво но куката за педала се беше счупила заварих я и сега имам резервно за зорзаман
Когато свалих старото жило се оказа че жилото е здраво но куката за педала се беше счупила заварих я и сега имам резервно за зорзаман
Гостe18nv_* 19 септември 2006 - 19:55
Както спомена колегата по-горе може и без сваляне на педала, но се иска малко "чалъм" Иначе браво за подробното описание на колегата zlatev Тая интервенция зимата на моя кадет я направих за около час с догадки и пробване - при тоя снимков материал човек с елементарни технически познания и желание може за 15-20мин. да се справи сам :dancin: И на мен в магазина една кукла ми обяснева как да ги "скрия" тия 3см по-дълго ново жило, но като и казах ,че за жените 3см. са нищо, но за мен са много и ми върна парите За това най-добре със старото жило и в магазина
tena 20 септември 2006 - 09:55
e18nv, на Sep 19 2006, 08:55 PM, каза:
Както спомена колегата по-горе може и без сваляне на педала, но се иска малко "чалъм" Иначе браво за подробното описание на колегата zlatev
И какъв е този чалъм, бе колеги? Я споделете, че една вечер в тъмнината и то опипом се опитах да закача новото жило, ама нъцки! И понеже се ядосах на себе си, отидох при "моя" механик, който за няма и 5 мин. го закачи без да разглобява нищо по педала?!
Лека и безаварийна!!!
Гостe18nv_* 20 септември 2006 - 15:45
Аз го направих по следния начин:
1.Откачих пружината от жлеба(в него влиза единия край на пружината и края на жилото);
2.Махнах скъсания край на жилото;
3.Монтирах новото жило по описания по-горе от колегата начин като последно закачих края на новото жило във въпросния жлеб;
4.Вкарах края на пружината в жлеба.
Тези операции на тъмно без светлина просто и аз немога да ги напрая
1.Откачих пружината от жлеба(в него влиза единия край на пружината и края на жилото);
2.Махнах скъсания край на жилото;
3.Монтирах новото жило по описания по-горе от колегата начин като последно закачих края на новото жило във въпросния жлеб;
4.Вкарах края на пружината в жлеба.
Тези операции на тъмно без светлина просто и аз немога да ги напрая
zlatev 20 септември 2006 - 17:08
първоначално и на мен не ми се сваляше педала ама старата ми кука упорито отказваше да излезе и за тва ми се наложи, а пък и под таблото е толкова неудобно и тясно че предпочетах разглобяването :)
tena 21 септември 2006 - 07:18
e18nv, на Sep 20 2006, 04:45 PM, каза:
Аз го направих по следния начин:
1.Откачих пружината от жлеба(в него влиза единия край на пружината и края на жилото);
2.Махнах скъсания край на жилото;
3.Монтирах новото жило по описания по-горе от колегата начин като последно закачих края на новото жило във въпросния жлеб;
4.Вкарах края на пружината в жлеба.
Тези операции на тъмно без светлина просто и аз немога да ги напрая
1.Откачих пружината от жлеба(в него влиза единия край на пружината и края на жилото);
2.Махнах скъсания край на жилото;
3.Монтирах новото жило по описания по-горе от колегата начин като последно закачих края на новото жило във въпросния жлеб;
4.Вкарах края на пружината в жлеба.
Тези операции на тъмно без светлина просто и аз немога да ги напрая
Хъм, това за откачане края на пружината от жлеба на педала и на мен ми дойде на ум, ама не знаех колко е корава пружината и не посмях да я извадя за да не си отворя повече работа. Много интересно мойто майсторче как успя без грам нещо да разкачи и то за отрицателно време?! Пък аз си мислех, че малко неща могат да ми се опрат по тая кола !!!
Лека и безаварийна!!!
Гостstivimat_* 28 януари 2007 - 10:13
[FONT=Arial][SIZE=1]
приятелю ,не знаеш ли че жилото на съединителят се сменя без да сваляш педала,по много по лесен начин.Без0 да си ясложняваш живота
zlatev, на Sep 20 2006, 05:08 PM, каза:
приятелю ,не знаеш ли че жилото на съединителят се сменя без да сваляш педала,по много по лесен начин.Без0 да си ясложняваш живота
deforse 09 май 2007 - 13:47
Миналата неделя сменях жилото. Карах с едно за 15 лв. и след 3 седмици аидееееее. Скъса се точно където беше показал колегата по-горе. Точно до металната кука откъм педала. Та смених го с друго без да свалям педала. Стана за около 20 мин. Аз за 3-те см. коре изказването беше много точно. Тия 3 см. може да ти е**т майката на амбреажа.
Браво на колегата за подробното описание и снимковия материал. Мислех да открия тема и да опиша подробно смяната, но колегата се постарал. Евала.
Браво на колегата за подробното описание и снимковия материал. Мислех да открия тема и да опиша подробно смяната, но колегата се постарал. Евала.
DerMeister 10 май 2007 - 10:58
А няма ли си тъпото жило смазка по принцип? И с какво да го смажем най-добре, ако няма свинска мас под ръка? Масло?
Pinto 10 май 2007 - 13:18
Колеги, каква марка жило за съединител ще препоръчате и как вървят цените. Явно тези от 15 лева отпадат. Някой купувал ли е жило от "Косер".
point 04 юли 2007 - 08:52
И на мен ми е интересно от каде да си купя читаво жило за съединител - карам калибра ц20хе 16 вентила 91 година. Благодаря.
Pinto 06 юли 2007 - 13:10
dimitar81n 10 август 2007 - 07:27
АЗ го сменям без да разкачам педала само се освобождава пружинта, досега съм го сменял 4 пъти на вектра А 2000i , става по-бързо.
Hollow_maN 11 август 2007 - 00:46
Няма смисъл да се откача педала.Може да мине и без този излишен труд. Но все пак благодаря за снимковия материал и подробното обяснение. Надявам се на доста хора да им е полезно
balimez 08 септември 2007 - 12:55
zlatev, на Sep 20 2006, 06:08 PM, каза:
първоначално и на мен не ми се сваляше педала ама старата ми кука упорито отказваше да излезе и за тва ми се наложи, а пък и под таблото е толкова неудобно и тясно че предпочетах разглобяването :)
Някой има ли представа през колко време се къса горе долу жилото.На мен ми се случи преди 3 г пред зала "Универсиада"и доколкото си спомнам има6е проблем дошлия майстоп с куката на жилото ама се справи като свали педала.
ГостFishbed_* 15 септември 2007 - 21:20
balimez, на Sep 8 2007, 01:55 PM, каза:
zlatev, на Sep 20 2006, 06:08 PM, каза:
първоначално и на мен не ми се сваляше педала ама старата ми кука упорито отказваше да излезе и за тва ми се наложи, а пък и под таблото е толкова неудобно и тясно че предпочетах разглобяването :)
Някой има ли представа през колко време се къса горе долу жилото.На мен ми се случи преди 3 г пред зала "Универсиада"и доколкото си спомнам има6е проблем дошлия майстоп с куката на жилото ама се справи като свали педала.
Зависи-аз го късам през около 30-40000 км...