Дразнещ шум
dano123 29 август 2006 - 19:04
dj_simo_boy 29 август 2006 - 19:28
dano123, на Aug 29 2006, 07:04 PM, каза:
Това са дюзи или повдигачи.
За дюзите е възможно като е студена и са по високи оборотите да не ги чуваш, но като загрее и утихне да се чуват. Звука им е като цъкане...
Повдигачите са дълга тема за разискване - потърси из форума - има много изписано.. В най-общи линии като загрее маслото става рядко и започват да се обаждат повдигачите - или клапанчето вътре в тях не уплътнява добре и не задържа маслото или гнездата са поизносени и от там...
Просто пробвай с по-гъсто масло - ама да не му набуташ някакво минерално! Полусинтетика 15В-50 на мотул доста ще помогне, може да пробваш и пълна синтетика 10в-60 на Кутенкьолер.... важна е втората цифричка...
Успех!
Deutschland 29 август 2006 - 21:15
dj_simo_boy, на Aug 29 2006, 07:28 PM, каза:
dano123, на Aug 29 2006, 07:04 PM, каза:
Това са дюзи или повдигачи.
За дюзите е възможно като е студена и са по високи оборотите да не ги чуваш, но като загрее и утихне да се чуват. Звука им е като цъкане...
Повдигачите са дълга тема за разискване - потърси из форума - има много изписано.. В най-общи линии като загрее маслото става рядко и започват да се обаждат повдигачите - или клапанчето вътре в тях не уплътнява добре и не задържа маслото или гнездата са поизносени и от там...
Просто пробвай с по-гъсто масло - ама да не му набуташ някакво минерално! Полусинтетика 15В-50 на мотул доста ще помогне, може да пробваш и пълна синтетика 10в-60 на Кутенкьолер.... важна е втората цифричка...
Успех!
Абе те повдигачите не се ли обаждат когато колата е студена и маслото е по-гъсто? Щото като загрее двигателя тракането им изчезва. Поне досега във форума съветват, да се слага по-тънко масло, синтетика, та при студен старт маслото бързо да уплътни и да тракат по-кратко.
dj_simo_boy 30 август 2006 - 08:46
Deutschland, на Aug 29 2006, 09:15 PM, каза:
Повдигачите се обаждат когато е студена колата защото клапанчето вътре в тях изпуска малсото през нощта и при старт те трябва да се до-напълнят. По-тънкото масло (първото число от означението на маслото) ще помогне но не много. Колегата обаче има проблем при загрят двигател което е друг проблем - дължащ се най-вече на износени гнезда на повдигачите - маслото като загрее им идва тънко на луфтовете и от там този tapping шум... единствения лек за това като изключим смяна на глава е по гъсто масло при загрят двигател (второто число от означението). Ако има масло 5В-70 сигурно няма да тракат нито на студен нито на топъл двигател....
Относно самите повдигачи - канех се да разглобя един със снимки и да видят всички за какво става въпрос - дефакто самите повдигачи са от много здрав метал - практически никакво износване, за това се износват леглата в главата. Цъкането на повдигачите се дължи на отслабването на една съвсем малка пружинка (ф1,5mm x 2 mm) вътре в повдигача която натиска клапанче (сачма) за да не излиза маслото. Това клапанче надали някой му е обръщал внимание - никъде не е споменавано, колкото и майстори да съм питал никой не си е поиграл с един повдигач да го разглоби тотално и да види как работи. Споменава се за отваряне и чистене но доколкото съм срещал писания по въпроса никъде не спомават за чистене на клапанчето и раздърпване на пръжинката вътре. Смехотворно е как един голям двигател трака заради едни толкова малки пружинки....
Цъкането се получава и от това че има луфт около повдигача и главата и ако е празен трябва първо тази луфт да се напълни с масло и чак след това маслото да напълни повдигача...
Deutschland 30 август 2006 - 09:12
dj_simo_boy 30 август 2006 - 10:00
Deutschland, на Aug 30 2006, 09:12 AM, каза:
Щом не ти тракат повдигачите на загрял двигател си карай с -40 масло - можеш 5W-40, 10W-40, 15W-40...., но щом ти цъкат на студен мотор е по добре да избереш по-тънкото например 5W-40 но ако ти го гори ще трябва да се върнеш на 10W- ... Общо взето цъкащи повдигачи само с масло не можеш да ги излекуваш - просто самите те се изпразват и си трябва време да се напънят...
Deutschland 30 август 2006 - 11:44
dj_simo_boy, на Aug 30 2006, 10:00 AM, каза:
Deutschland, на Aug 30 2006, 09:12 AM, каза:
Щом не ти тракат повдигачите на загрял двигател си карай с -40 масло - можеш 5W-40, 10W-40, 15W-40...., но щом ти цъкат на студен мотор е по добре да избереш по-тънкото например 5W-40 но ако ти го гори ще трябва да се върнеш на 10W- ... Общо взето цъкащи повдигачи само с масло не можеш да ги излекуваш - просто самите те се изпразват и си трябва време да се напънят...
Mерси за ценните съвети. Предишното масло ми беше опелско 5W-40, двигателят не го гори, но леко сълзеше гарнитурата на главата. Сега съм на Шел 10W-40 и не сълзи, но ми се струва, че повдигачите тракат малко по-дълго, отколкото преди. Затова наесен пак минавам на GM 5W-40.
dj_simo_boy 30 август 2006 - 12:07
Deutschland, на Aug 30 2006, 11:44 AM, каза:
Щом не ти го гори директно се връщай на GM 5W-40, пък и това масло Шел... никога не съм срещнал добро мнение за масло шел, но ти си занеш...
dano123 31 август 2006 - 17:17
dj_simo_boy, на Aug 29 2006, 07:28 PM, каза:
dano123, на Aug 29 2006, 07:04 PM, каза:
Това са дюзи или повдигачи.
За дюзите е възможно като е студена и са по високи оборотите да не ги чуваш, но като загрее и утихне да се чуват. Звука им е като цъкане...
Повдигачите са дълга тема за разискване - потърси из форума - има много изписано.. В най-общи линии като загрее маслото става рядко и започват да се обаждат повдигачите - или клапанчето вътре в тях не уплътнява добре и не задържа маслото или гнездата са поизносени и от там...
Просто пробвай с по-гъсто масло - ама да не му набуташ някакво минерално! Полусинтетика 15В-50 на мотул доста ще помогне, може да пробваш и пълна синтетика 10в-60 на Кутенкьолер.... важна е втората цифричка...
Успех!
Тия дни ще пообиколя малко майстори ,за да чуя още няколко мнения та да видя какво ще правя.След като се появи шумът, като изфорсирваш колата не се чува .Ако се окажат повдигачи дали да не пробвам с добавката на Лики моли за хидравлични повдигачи ,защото маслото ми е ново на 1000км. 10/40 но Опел. Преди няколко дни бях да мина годишен преглед и там го чух отново .След като е вкараха на канала да ми проверят спирачките шума изчезна.Слезнах с момчето от прегледите в канала и там се чува ясно пърдене ли е ,приплякване ли е и аз незнам както Ви бях писал отткъм всмукателния колектор. Не е характерното металическо цъкане на повдигач при загрял автомобил.
bat_jorko 31 август 2006 - 18:53
dano123, на Aug 31 2006, 06:17 PM, каза:
Привет колега, следя внимателно тази тема. Аз имам подобен проблем, ето тука краткото му описание:
От време на време, на ниски обороти, с постоянна честота независеща от оборотите, отпред пред пътника до шофьора се чува тракане-пърпорене, като от пластмасов елемент напр. перо въртящо се и периодично закачащо някакво препятствие при което се получава звука. При подаване на газ тракането изчезва. И това не винаги, обикновено става на загрят двигател. Видимо около и зад мотора няма нещо което да се движи и да трака.
Най-странното е, че не зависи от оборотите, и не е постоянно. Не са дюзи и остана след смяна на маслото. Не е и повдигач. Надзъртал съм около мотора, ама нищо не се вижда.
Досега съм чул следните мения:
- пукнат изпускателен колектор - често явление при X18XE, X18XE1 и X20XEV
- натрошен катализатор и дрънчене на парче в гърнето
Много ще ми е интересно какво ли е тва чудо!
Гледам колегата Мууу казва за духане от ауспуха, ама буквално преди няколко дена ходих на Ем Комплект 33 на Павлово за оглед на генерацията и приемчика нищо подозрително не видя.
Мотора ми е X18XE1 - Астра Г.
bat_jorko 27 септември 2006 - 11:38
dano123, на Aug 29 2006, 08:04 PM, каза:
ФАНАХ ГО!
Оказа се един електромагнитен клапан от горивната система, при мене е закачен на кутията на въздушния филтър.
В ТИС-а го дават като Tank Vent Valve. Доколкото разбирам, играе някаква роля при вентилацията на резервоара.
Пърпори, и като го пипнеш с ръка се усещат вибрациите в тон с цъкането.
Веднага обаче възникват въпроси.
- клапана ли е повреден, или сигналите до него го карат да пърпори (включ/изключ)? Т.е. самия клапан може да си е здрав.
- колко струва тва чудо?!?!?
- и накрая защо като застудя тези дни, особено днеска, спря да пърпори!
И да не пропусна - специални благодарности на Бат Пепи от Булвария, който ме светна къде да търся. Който си го знае, си го знае.
Duke_BG 27 септември 2006 - 12:18
bat_jorko, на Sep 27 2006, 11:38 AM, каза:
dano123, на Aug 29 2006, 08:04 PM, каза:
ФАНАХ ГО!
Оказа се един електромагнитен клапан от горивната система, при мене е закачен на кутията на въздушния филтър.
В ТИС-а го дават като Tank Vent Valve. Доколкото разбирам, играе някаква роля при вентилацията на резервоара.
Пърпори, и като го пипнеш с ръка се усещат вибрациите в тон с цъкането.
Веднага обаче възникват въпроси.
- клапана ли е повреден, или сигналите до него го карат да пърпори (включ/изключ)? Т.е. самия клапан може да си е здрав.
- колко струва тва чудо?!?!?
- и накрая защо като застудя тези дни, особено днеска, спря да пърпори!
И да не пропусна - специални благодарности на Бат Пепи от Булвария, който ме светна къде да търся. Който си го знае, си го знае.
направи си един екперимент : изключи го и на негово място вържи крушка и ще разбереш дали управлението му му подава такива сигнали
dano123 27 септември 2006 - 16:26
bat_jorko, на Sep 27 2006, 11:38 AM, каза:
dano123, на Aug 29 2006, 08:04 PM, каза:
ФАНАХ ГО!
Оказа се един електромагнитен клапан от горивната система, при мене е закачен на кутията на въздушния филтър.
В ТИС-а го дават като Tank Vent Valve. Доколкото разбирам, играе някаква роля при вентилацията на резервоара.
Пърпори, и като го пипнеш с ръка се усещат вибрациите в тон с цъкането.
Веднага обаче възникват въпроси.
- клапана ли е повреден, или сигналите до него го карат да пърпори (включ/изключ)? Т.е. самия клапан може да си е здрав.
- колко струва тва чудо?!?!?
- и накрая защо като застудя тези дни, особено днеска, спря да пърпори!
И да не пропусна - специални благодарности на Бат Пепи от Булвария, който ме светна къде да търся. Който си го знае, си го знае.
Здравей колега на моя мотор има ли такъв клапан,за да проверя дали не е от него ,че ми омръзна от това пърпорене.Ако можеш да провериш в ТИС-а колата ми е Вектра Б X20XEV .
bat_jorko 27 септември 2006 - 17:27
dano123, на Sep 27 2006, 05:26 PM, каза:
bat_jorko, на Sep 27 2006, 11:38 AM, каза:
dano123, на Aug 29 2006, 08:04 PM, каза:
ФАНАХ ГО!
Оказа се един електромагнитен клапан от горивната система, при мене е закачен на кутията на въздушния филтър.
В ТИС-а го дават като Tank Vent Valve. Доколкото разбирам, играе някаква роля при вентилацията на резервоара.
Пърпори, и като го пипнеш с ръка се усещат вибрациите в тон с цъкането.
Веднага обаче възникват въпроси.
- клапана ли е повреден, или сигналите до него го карат да пърпори (включ/изключ)? Т.е. самия клапан може да си е здрав.
- колко струва тва чудо?!?!?
- и накрая защо като застудя тези дни, особено днеска, спря да пърпори!
И да не пропусна - специални благодарности на Бат Пепи от Булвария, който ме светна къде да търся. Който си го знае, си го знае.
Здравей колега на моя мотор има ли такъв клапан,за да проверя дали не е от него ,че ми омръзна от това пърпорене.Ако можеш да провериш в ТИС-а колата ми е Вектра Б X20XEV .
TIS-a казва така:
Проблема е в маркуча от клапана до филтъра с активен въглен под десния калник.
Спасението е подмяна на маркуча с нов.
Подмяната става като се махне кората на подкалника и се разкачи маркуча от кутията на филтъра, разкача се и от клапана и се вади (изтегля). Клапана (Tank ventilation valve) и при Вектрата е закачен на кутията на филтъра.
Новия маркуч се мери за точна дължина по дължината на стария.
Засегнати мотори са (за Вектра Б) X16XEL, X18XE1, X20XEV и 2.5 литровия мотор. Значи те лови и тебе - X20XEV.
Добрата новина е, че клапана си е здрав, няма нужда да се пазарува нов. Само маркуч за ок. 10 лв.
Duke_BG 28 септември 2006 - 08:57
успех
... ипиши за резултата :)
ivansen 22 ноември 2012 - 13:40
възможно ли е този шум да се получава от колектора тйъ като четох няколко теми за проблемите с този колектор?
Предварително благодаря за вашите съвети, поздрави!