Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Основен Форум

Спускане надолу

Тази тема е заключена « Prev

DerMeister снимка DerMeister 11 май 2006 - 17:26

Колеги, от доста време умувам над една умност! :opel_forever: Засичал съм моментиния разход на мотор пълна инцжекция при спускане по наклон. Ако се спускаш на скорост разхода е почти 0 или направо си е 0, ако се вярва на компютъра, ако се пускаш без да си на скорост разхода се вдига и в зависимост от скоростта варира => спускането на скорост е по-икономично. Първи въпрос: Това така ли е? Втори въпрос: При моноинжекционите важи ли? Нямам бордови и не мога да засеча. Трети въпрос: Защо по дяволите, ако колата ми се движи е на по-високи обороти от когато е спряла(това без да съм на скорост). Карам и като спра оборотте си падат, преди да спра напълно са по-високи. Четох, че било така с Опелите, но никой не е сигурен дали е така. :19a:
С нетърпение чакам отговори :icon_sad: ? Благодаря предварително :19a:
Отговори

Dian4o снимка Dian4o 11 май 2006 - 22:36

На кадета когато си на скорост без да даваш газ, както каза PMG и ако оборотомера е над 2000 оборота не се подава никакво гориво. На твоята не знам при колко оборота се включва тази керийка :)
Отговори

AstraGSi снимка AstraGSi 11 май 2006 - 23:23

Тоя въпрос и мене ме гложди отвреме на време.

Принудителния празен ход на същия принцип ли е и при дизелите?
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 12 май 2006 - 02:14

Аз пък все си мисля, че принудителния празен ход е при карбураторите и те тогава харчат колкото нормалния празен ход!

А при компютрите понеже знаят обороти и други такива неща - има направо спиране на горивото напълно! - но за моното нямам идея! според мен ако компютъра не знае оборотите - няма начин да има такова нещо - и трябва да си е разход като при празен ход!

А иначе на 0 като ти е разхода е по-икономично - но дивгателя действа като спирачка и е удачно само при спиране и намаляване и евентуално намаляване на наклон - аз предимно така спирам! - като и двигателя помага за отнемане на скороста! Иначе ако си по инерция - ти убива инерцията - ама в правилника май пише че колата не трябва да се кара изключена от скорост!

Но като цяло мен това не ми е интересно - а ми е интересно дали има искра когато не се подава гориво. Ако някой има наблюдение върху това - да го сподели =)
Отговори

C West снимка C West 12 май 2006 - 11:56

При мене ако съм над 1600 оборота на скорост баз да подавам гас не пуска бензин.
При всички инжекциони трябва да е така.
Отговори

IGNEV снимка IGNEV 13 май 2006 - 23:07

Нормално е при спускане на скорост да не пуска и грам гориво......нали двигателя тогава играе ролята на спирачка, ако се подава гориво, значи ще има запалване в цилиндрите и няма да го има спирачния ефект......Друг е въпроса дали има искра, и на мен ми е интересно.
А за по-високите обороти на свободна при движение........при мен това не е така, на знам защо при теб е така :opel_forever:
Отговори

PiMPi снимка PiMPi 14 май 2006 - 02:46

AstraGSi, на May 12 2006, 12:23 AM, каза:

Тоя въпрос и мене ме гложди отвреме на време.

Принудителния празен ход на същия принцип ли е и при дизелите?
 


Същото е при дизелите !
Отговори

espero2000 снимка espero2000 14 май 2006 - 09:36

Спирането на подаването на горивото при различните горивни с-ми варира в диапазона от около 1500 до 2000 оборота като със сигурност не се прекъсва подаването на искра
На горивните системи които подаването на горивото не се управлява от компютър а и на някои които са с компютър прекъсването на горивото става на базата на повишеното подналягане \вакум\ под дроселовата клапа - на този принцип се задеиства и още една система чиято цел е да бъде подаден въздух под дроселовата клапа за да се избегне прекомерното увеличаване на на подналягането което води до увеличен разход на масло

А относно разхода е малко относително защото трябва да се вземе в предвид и количеството гориво което ще е необходимо за да се компенсира загубата на скорост от спускането на скорост - Но при всички положения не си заслужава да си правите експерименти защото карането по инерция е опасно
Също има разлика дали се кара на газ или бензин - защото при каране на газ е по икономично по инерция но както вече казах не си заслужава риска
Отговори

SkiGeorgi снимка SkiGeorgi 14 май 2006 - 20:53

dermeister, на May 11 2006, 05:26 PM, каза:

Трети въпрос: Защо по дяволите, ако колата ми се движи е на по-високи обороти от когато е спряла(това без да съм на скорост). Карам и като спра оборотте си падат, преди да спра напълно са по-високи. Четох, че било така с Опелите, но никой не е сигурен дали е така. :opel_forever:
 


Искам да използвам отворената тема и да попитам от какво може да е следният проблем-запалвам колата, тръгвам и на първото място, където спирам (кръстовище, светофар и т.н.), моторът държи доста високи обороти, около 1500-1800.В спряло състояниe включвам първа и леко със съединителя карам да потрепери двигателя и оборотите се нормализират.На следващото спиране вече всичко е нормално.Интересното е, че го прави и на топъл двигател-примерно тръгвам от нас карам, карам и спра, и пак същата история с оборотите.Вие какво ще кажете?!?Дали не е заминало моторче за празен ход???
Отговори

Жоро снимка Жоро 15 май 2006 - 08:16

При по-новите коли се нарича "икономайзер" и за това разхода по борд е 0.00 но не е за пренебрегване и това дето каза есперо2000, че после трябва да засилваш /това ако е на дълъг път/! А в града е удобно, идва светофар предавка надолу и "ПУЩИШ" педалите и 0.00 :opel_forever:
Отговори

vvgeorgiev снимка vvgeorgiev 15 май 2006 - 08:59

Да добавя за моноинжекционите - има я тая врътка. Даже четох някъде, че при ладите 5-ца и 7-ца има ППХ, пък те са доволно стара концепция, би трябвало и при по-новите карбуратори да има такова нещо. И последно - температурата на входящия въздух има значение - при много ниска таква подаването на гориво или не се прекъсва или се прекъсва при по-високи обороти, предполагам всяка инж. система си има своето решение.
А, да и най-последно - това са разни работи дето съм ги чел, не съм професионалист, даже съм и слаб любител, все пак аз им вярвам достъчно за да си позволя да ги пиша публично.
Отговори

DerMeister снимка DerMeister 15 май 2006 - 10:26

Наистина е много опасно спускането по инерция особено при път със завои, защото в един хубав(лош по-точно ;) )момент се налага по-силно натискане на спирачките и колата губи стабилност, от там нантатък всичко е в ръцете на остротата на завоя и на вашите умения, ако мога така да се изразя.
А, че при спускане на скорост се намалява скоростта и после трябва да се наваксва е вярно, но ако се спускам по доста стръменучастък и на 5та колата си върви с 100км/ч, то точно това целя аз в случая. Да се движа достатъчно бързо и да не хабя гориво. Щом по инерция разхода е по-голям, то при спускане на скорост се пести и гориво и спирачки :opel_forever: :icon_sad: .
Отговори

John снимка John 15 май 2006 - 19:50

Съмнява ме да спира напълно подаването на гориво при спускане на скорост - че тогава и при движение на скорост без газ ще изгасне колата, а тя не гасне. По-скоро работи на празен ход двигателя и понеже гориво се подава като за празен ход, а коляновия вал се върти съобразно скоростта на движение, създава се спирачен ефект и компютъра получава данни за намаляваща консумация на гориво. Затова са тия данни. Но да се твърди, че спира напълно подаването на гориво е абсурдно. :)
Отговори

espero2000 снимка espero2000 15 май 2006 - 20:15

Реално погледнато може и така да го приемеш че колата е загаснала защото не се подава гориво и няма изгаряне въпреки че двигателя се върти
Отговори

John снимка John 15 май 2006 - 22:49

Колеги, спирачния ефект идва именно от това, че се подава минимално количество гориво, все едно за празен ход. Оттам идва спирачния ефект, т. е. двигателят се стреми да намали скоростта на колата до минималната за дадената предавка. Ако няма подаване на гориво, значи трябва да изключи бензиновата помпа. Ако стане това прекъсва и подаването на искра, т. е. двигателят изгасва и колата ако е на предавка, спира - на 5-а след по-голямо разстояние, а на по-ниска предавка разстоянието се скъсява. Но пробвайте да изключите запалването като сте на 5-а предавка и измерете разстоянието до спиране. След това както си карате на 5-а отпуснете педала на газта напълно. Според вашата теория двигателят трябва да спре да получава гориво, т. е. ще изгасне. Да, но той не изгасва. Намалява, може да почне да придърпва като намали до минималната за предавката скорост, но няма да изгасне.
А що се отнася до икономията, на празен ход би трябвало да харчи по-малко все пак. Лично мнение.
Отговори

espero2000 снимка espero2000 15 май 2006 - 23:28

Колега грешиш по няколко пункта
Първо за да се спре притока на гориво не е необходимо да се спре бензиновата помпа а просто компютъра не подава импулси към дюзата
Второ прекъсването на горивото няма никъква връзка с подаването на искрата
Трето при различните горивни с-ми тази система се вкючва при определени условия \ обороти на коляновия вал над 1600-2000 и затворена дроселова клапа\ и се изключва пак при определени условия \отваряне на дроселовата клапа или падане на оборотите под определен минимум например 1400\ затова не се получава изгасването на колата за което говориш и по дългия изминат път
Четвърто никоя фирма вече не може да си позволи да има загуби на гориво от такъв вид - подобна на тази система има дори в Ладите и Москвичите от осемдесетте години на миналия век
Отговори

deforse снимка deforse 19 февруари 2008 - 12:37

А на ГАЗ как стоят нещата. Ще функционира ли тази система или тя е сами при работата на бензин (дизел съответно) ? Доста скептично съм настроен за това при работа на газ защото тя постъпва през изпарителя и от там през маркуч до смесителя (говоря само за моноинж) и надали изпарителя има тази функция да спре притока на газ към смесителната плочка при ППХ над 1500 об/мин.

Очаквам инфо от ваша страна защото ми стана интересно и темата не е доразвита. Поне в нашия форум.

<_<
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 19 февруари 2008 - 13:18

Здравей! На газ не стоят така нещата, освен ако не е от най-скъпите газови инжекциони с добавен компютър към оригиналния /но и за тях не съм сигурен/. Иначе на газ най-добре е когато двигателя работи на празен ход, тоест из баир надолу да спускаш с изключена предавка!
Отговори

DJ IMC снимка DJ IMC 19 февруари 2008 - 13:28

 espero2000, на May 15 2006, 11:28 PM, каза:

Първо за да се спре притока на гориво не е необходимо да се спре бензиновата помпа а просто компютъра не подава импулси към дюзата

Точно. :3:
За всички, които все още са на друго мнение предлагам сами да направят следната опитна постановка (малииии):
На празен ход форсирате до някакви обороти от дросела (демек сте при двигателя <_< ) Сами ще чуете как дюзите спират да цъкат докато оборотите падат и като паднат под въпросния минимум си се включват отново. А щом дюзите не работят - извода е ясен ;)
Отговори

Angelov_GSi  снимка Angelov_GSi 19 февруари 2008 - 14:08

И за мен извода е ясен, щом се спускам на скорост, без газ, и двигателя не ми гасне, значе имам и искра имам и бенз у маторя <_<
Отговори
Тази тема е заключена « Prev
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg