Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

каква е нормалната работна температура

бат'Марто снимка бат'Марто 07 юли 2006 - 09:11

:mhihi: Какъв ми е проблема-един приятел ме посъветва да си сложа копче с което да си пускам сам перката.Е да,ама като се поразрових из форума,видях че това може и да не е съвсем правилно.Изпочупих търсачката,но за температурата на този двигател неможах да намеря нищо!!!Лошото е че НИКОГА не съм достигал до 90-93 градуса ,както пише че е нормално за бензинките.И от къв зор да слагам такива копчета,като май трябва да се работи в обратна посока?! :gosh: И аз незнам вече,доста се обърках от всичко прочетено до тук

П.С.Ако темата е била разисквана преди ,моля да ме извините,но наистина неможах да открия нищо.Благодаря предварително
Отговори

бат'Марто снимка бат'Марто 07 юли 2006 - 12:04

Айде бе хора,знам че темата не е от най-интересните,ама наистина незнам какво да правя...И по разни майстори ходих,но всеки казва различно :mhihi:
Отговори

vassil_bk снимка vassil_bk 07 юли 2006 - 12:11

Е к'во ти е на температурата ;) И мойта е там някъде. Само като почна да кибича по светофари се качва около 95 градуса да речем. Иначе си е около 85-90 ;) :mhihi: :gosh:
Отговори

бат'Марто снимка бат'Марто 07 юли 2006 - 12:15

Именно де.Мойта стрелка седи някъде на половината(доста преди 90)А аз решиш ,че небива да се стига до 90 градуса и ме съветваха да си пускам парното или да си сложа копче...А като се поразрових из форума изпаднах в паника,че не ми е в ред колата.И незнам вече на кого и в какво да вярвам
Отговори

vassil_bk снимка vassil_bk 07 юли 2006 - 12:30

Няма такова нещо. При дизелчетата нещата не са точно както при бензинките... Проблем става като почне над 100 да качва. Карай си и си свиркай :mhihi:

П.П. Може все пак да си видиш термостата дали ти е наред де... :gosh: :beer: Но според мен колата ти е 6+... ;)
Отговори

a man снимка a man 07 юли 2006 - 12:31

Споко бе пич, от това дето си описал не си за притеснение, карай и се кефи :mhihi:

Иначе аватара ти е :gosh:
Отговори

бат'Марто снимка бат'Марто 07 юли 2006 - 12:34

Дано си прав.Мерси сега съм малко по-спокоен :mhihi:
Отговори

korki снимка korki 07 юли 2006 - 12:47

Колега а този твой приятел случайно каза ли ти че целта на това копче за ръчно включване на перката е евнтуално ако датчика който трябва да е включи се прецака да си е пуснеш ти за да не прегрее. А иначе температурата си ти е наред така че нема кво да се плашиш :mhihi:
Отговори

бат'Марто снимка бат'Марто 07 юли 2006 - 12:50

Благодаря ви момчета :mhihi: :gosh: Значи все-пак ще слагам копчето.Че какви темички само изчетох тия дни...на един коляновия вал на друг незнам кво си...Мале,страхотия
Отговори

kivi_bg снимка kivi_bg 13 юли 2006 - 15:29

Относно температурата нещата стоят така:

работна температура която е под 75 С и над 95 С не е препорачителна до 75 двигателя работи с понижени характеристики харчи повече варви по малко и т.н.
температура над 95 С двигателя загрява доста налягането в охладителнаата система се повишава (т.е. ако инаш някои стар маркуч в охладителната система над 10 г. мойе да поддаде и грамва, на мен ми се случи точно това на пете кьошета с колата на сестрами вектра 2.0i ми гръмна едното съединение нежду двигателя и радиятора беше доста стар и грамна маркуча).
температура над 105 С е много опасна за двигатела!!!! :cen: :cen:
идеалната работна температура е 85-90 С колегата е прав термостата мойе да не е в час, също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
Отговори

StK снимка StK 13 юли 2006 - 19:46

kivi_bg, на Jul 13 2006, 03:29 PM, каза:

..... също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
 


интересно ми ако се сдобия с минерална вата как интелигентно мога да я закрепя на капака, като аз по принцип си нямам такава, благодарско
Отговори

kivi_bg снимка kivi_bg 14 юли 2006 - 10:46

колега това е малко по сложен въпрос , но предполагам с някакви щипки :cen:
Отговори

бат'Марто снимка бат'Марто 14 юли 2006 - 10:52

kivi_bg, на Jul 13 2006, 03:29 PM, каза:

Относно температурата нещата стоят така:

работна температура която е под 75 С и над 95 С не е препорачителна до 75 двигателя работи с понижени характеристики харчи повече варви по малко и т.н.
температура над 95 С двигателя загрява доста налягането в охладителнаата система се повишава (т.е. ако инаш някои стар маркуч в охладителната система над 10 г. мойе да поддаде и грамва, на мен ми се случи точно това на пете кьошета с колата на сестрами вектра 2.0i ми гръмна едното съединение нежду двигателя и радиятора беше доста стар и грамна маркуча).
температура над 105 С е много опасна за двигатела!!!! :cen:  :cen:
идеалната работна температура е 85-90 С колегата е прав термостата мойе да не е в час, също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
 

имам си ватичка...А и копченцето вече го сложих,но досега не съм го използвал.А темостата го проверих,бил наред...И сега си карам без да ми пука.Разхода ми е до 6/100,което си е добре,за вървенето...колко може да върви тоя кола с тоя ДВГ от 54 к.с :thu:
Отговори

Гостastra power_* 15 юли 2006 - 03:49

колега, все пак на кви градуси работи колата? Имай предвид, че ако колата ти е от Италия е с различни настр на термостата и перката ти се вкючва по рано, от колкото на колите произведени в Германия. Ако не ме лъже паметта в 4.45 таз сутрин:D 1вата скорост на перката при "германките" е на 98/95 гр, а при "италянките" е с 10гр по ниско, такаче и това може да е причина, видимо по показанията на термостата - колата да не влиза в "нормален" работен режим. Надявам се да имаш бели кахъри :cen: :)
Отговори

nanio снимка nanio 15 юли 2006 - 04:27

Хм на мен ми седи малко под 90 сигурно кам 87 и винаги гледам да я държа на 90. Перката ми се включва на 95градуса.
Отговори

Гостastra power_* 15 юли 2006 - 04:54

nanio, на Jul 15 2006, 04:27 AM, каза:

Хм на мен ми седи малко под 90 сигурно кам 87 и винаги гледам да я държа на 90. Перката ми се включва на 95градуса.
 

то разбира се зависи от натоварването на което я подлагаш, ако няма мн задръствания - няма каде да вдигне над 95, имаче перката ти е с две скорости като ниската е от 97 на 92, а високата ти е от 102 до 98, като мое има некви единици разлика в градусите :cen:
Отговори

DiFFF снимка DiFFF 09 септември 2006 - 09:57

Здравейте колеги, имам сходен проблем и реших да пиша в тази тема, а да не пускам нова.
Колата ми е Вектра 1,7ТД 92година Исузу.
Термостата ми беше развален(постоянно отворен) и затова го смених. Търсих на много места, за да избера по-качествено, че тоя двигател си е капризен.Купих си УЖ много добър за около 30 лева. Този включва и изключва, обаче ми се струва че отваря твърде рано. Незнам вие как ги определяте точно тея градуси, ама при мен на таблото в началото на уреда има синя зона(студена зона), после има три бели чертички, средната от които е най-дебела и на нея пише 90градуса, след трите бели чертички има червена зона.
Стрелката ми при извънградско стои на първата бяла чертичка(тя е някъде по средата между синята зона и 90градуса) Когато започна да карам във Варна по задръстванията, стигам 90-те градуса, дори леко ги подминавам.
Та въпроса ми е: нормално ли е така да ми варира стрелката на температурата? И не е ли ниска тая температура при извънградски режим? Не трябва ли да се поддржа почти еднаква температура постоянно? :19a:
Това което ме успокоява за сега е че разхода ми извънградско е винаги под 5/100, в града около 6,5/100 и проблеми с вървежа на мотора нямам никакви.
Забравих да напиша че перката ми включва малко преди третата чертичка(по средата между 90градуса и червената зона) но за да вдигна такава голяма температура, трябва да я оставя повече от 20 минути на място да работи
Отговори

Гостgazeto23_* 09 септември 2006 - 10:52

:19a: смени си термостата. ама си купи истински и забравяш проблема си.
Отговори

Duke_BG снимка Duke_BG 12 септември 2006 - 10:14

StK, на Jul 13 2006, 07:46 PM, каза:

kivi_bg, на Jul 13 2006, 03:29 PM, каза:

..... също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
 


интересно ми ако се сдобия с минерална вата как интелигентно мога да я закрепя на капака, като аз по принцип си нямам такава, благодарско
 


има едни вати дето са са луминиево фолио от едната страна - предлагат ги за камини и си мисля че с нея ще стане супер , а за закрепването :beer: май е най-добре да видиш как е оригиналното и Copy + paste :thu:
Отговори

emson снимка emson 26 февруари 2008 - 23:56

 Duke_BG, на Sep 12 2006, 10:14 AM, каза:

StK, на Jul 13 2006, 07:46 PM, каза:

kivi_bg, на Jul 13 2006, 03:29 PM, каза:

..... също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
 


интересно ми ако се сдобия с минерална вата как интелигентно мога да я закрепя на капака, като аз по принцип си нямам такава, благодарско
 


има едни вати дето са са луминиево фолио от едната страна - предлагат ги за камини и си мисля че с нея ще стане супер , а за закрепването :dummy: май е най-добре да видиш как е оригиналното и Copy + paste :clap:

а няма ли някой възможност да я снима тая вата за по голяма нагледност
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg