каква е нормалната работна температура
бат'Марто 07 юли 2006 - 09:11
Какъв ми е проблема-един приятел ме посъветва да си сложа копче с което да си пускам сам перката.Е да,ама като се поразрових из форума,видях че това може и да не е съвсем правилно.Изпочупих търсачката,но за температурата на този двигател неможах да намеря нищо!!!Лошото е че НИКОГА не съм достигал до 90-93 градуса ,както пише че е нормално за бензинките.И от къв зор да слагам такива копчета,като май трябва да се работи в обратна посока?! И аз незнам вече,доста се обърках от всичко прочетено до тук
П.С.Ако темата е била разисквана преди ,моля да ме извините,но наистина неможах да открия нищо.Благодаря предварително
П.С.Ако темата е била разисквана преди ,моля да ме извините,но наистина неможах да открия нищо.Благодаря предварително
бат'Марто 07 юли 2006 - 12:04
Айде бе хора,знам че темата не е от най-интересните,ама наистина незнам какво да правя...И по разни майстори ходих,но всеки казва различно
vassil_bk 07 юли 2006 - 12:11
Е к'во ти е на температурата ;) И мойта е там някъде. Само като почна да кибича по светофари се качва около 95 градуса да речем. Иначе си е около 85-90 ;)
бат'Марто 07 юли 2006 - 12:15
Именно де.Мойта стрелка седи някъде на половината(доста преди 90)А аз решиш ,че небива да се стига до 90 градуса и ме съветваха да си пускам парното или да си сложа копче...А като се поразрових из форума изпаднах в паника,че не ми е в ред колата.И незнам вече на кого и в какво да вярвам
vassil_bk 07 юли 2006 - 12:30
Няма такова нещо. При дизелчетата нещата не са точно както при бензинките... Проблем става като почне над 100 да качва. Карай си и си свиркай
П.П. Може все пак да си видиш термостата дали ти е наред де... Но според мен колата ти е 6+... ;)
П.П. Може все пак да си видиш термостата дали ти е наред де... Но според мен колата ти е 6+... ;)
a man 07 юли 2006 - 12:31
Споко бе пич, от това дето си описал не си за притеснение, карай и се кефи
Иначе аватара ти е
Иначе аватара ти е
korki 07 юли 2006 - 12:47
Колега а този твой приятел случайно каза ли ти че целта на това копче за ръчно включване на перката е евнтуално ако датчика който трябва да е включи се прецака да си е пуснеш ти за да не прегрее. А иначе температурата си ти е наред така че нема кво да се плашиш
бат'Марто 07 юли 2006 - 12:50
Благодаря ви момчета Значи все-пак ще слагам копчето.Че какви темички само изчетох тия дни...на един коляновия вал на друг незнам кво си...Мале,страхотия
kivi_bg 13 юли 2006 - 15:29
Относно температурата нещата стоят така:
работна температура която е под 75 С и над 95 С не е препорачителна до 75 двигателя работи с понижени характеристики харчи повече варви по малко и т.н.
температура над 95 С двигателя загрява доста налягането в охладителнаата система се повишава (т.е. ако инаш някои стар маркуч в охладителната система над 10 г. мойе да поддаде и грамва, на мен ми се случи точно това на пете кьошета с колата на сестрами вектра 2.0i ми гръмна едното съединение нежду двигателя и радиятора беше доста стар и грамна маркуча).
температура над 105 С е много опасна за двигатела!!!!
идеалната работна температура е 85-90 С колегата е прав термостата мойе да не е в час, също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
работна температура която е под 75 С и над 95 С не е препорачителна до 75 двигателя работи с понижени характеристики харчи повече варви по малко и т.н.
температура над 95 С двигателя загрява доста налягането в охладителнаата система се повишава (т.е. ако инаш някои стар маркуч в охладителната система над 10 г. мойе да поддаде и грамва, на мен ми се случи точно това на пете кьошета с колата на сестрами вектра 2.0i ми гръмна едното съединение нежду двигателя и радиятора беше доста стар и грамна маркуча).
температура над 105 С е много опасна за двигатела!!!!
идеалната работна температура е 85-90 С колегата е прав термостата мойе да не е в час, също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
StK 13 юли 2006 - 19:46
kivi_bg, на Jul 13 2006, 03:29 PM, каза:
интересно ми ако се сдобия с минерална вата как интелигентно мога да я закрепя на капака, като аз по принцип си нямам такава, благодарско
kivi_bg 14 юли 2006 - 10:46
колега това е малко по сложен въпрос , но предполагам с някакви щипки
бат'Марто 14 юли 2006 - 10:52
kivi_bg, на Jul 13 2006, 03:29 PM, каза:
Относно температурата нещата стоят така:
работна температура която е под 75 С и над 95 С не е препорачителна до 75 двигателя работи с понижени характеристики харчи повече варви по малко и т.н.
температура над 95 С двигателя загрява доста налягането в охладителнаата система се повишава (т.е. ако инаш някои стар маркуч в охладителната система над 10 г. мойе да поддаде и грамва, на мен ми се случи точно това на пете кьошета с колата на сестрами вектра 2.0i ми гръмна едното съединение нежду двигателя и радиятора беше доста стар и грамна маркуча).
температура над 105 С е много опасна за двигатела!!!!
идеалната работна температура е 85-90 С колегата е прав термостата мойе да не е в час, също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
работна температура която е под 75 С и над 95 С не е препорачителна до 75 двигателя работи с понижени характеристики харчи повече варви по малко и т.н.
температура над 95 С двигателя загрява доста налягането в охладителнаата система се повишава (т.е. ако инаш някои стар маркуч в охладителната система над 10 г. мойе да поддаде и грамва, на мен ми се случи точно това на пете кьошета с колата на сестрами вектра 2.0i ми гръмна едното съединение нежду двигателя и радиятора беше доста стар и грамна маркуча).
температура над 105 С е много опасна за двигатела!!!!
идеалната работна температура е 85-90 С колегата е прав термостата мойе да не е в час, също така ако нямаш вата от вътрешната страна на предния капак си сложи двигателя загрява много по бързо (многог се усеща през зимата :ph34r: ) и когато се движиш с по висока скорост на ниски обороти температурата на двигателя неможе да достигне 85 С ,а с ватата не е така. :)
имам си ватичка...А и копченцето вече го сложих,но досега не съм го използвал.А темостата го проверих,бил наред...И сега си карам без да ми пука.Разхода ми е до 6/100,което си е добре,за вървенето...колко може да върви тоя кола с тоя ДВГ от 54 к.с
Гостastra power_* 15 юли 2006 - 03:49
колега, все пак на кви градуси работи колата? Имай предвид, че ако колата ти е от Италия е с различни настр на термостата и перката ти се вкючва по рано, от колкото на колите произведени в Германия. Ако не ме лъже паметта в 4.45 таз сутрин:D 1вата скорост на перката при "германките" е на 98/95 гр, а при "италянките" е с 10гр по ниско, такаче и това може да е причина, видимо по показанията на термостата - колата да не влиза в "нормален" работен режим. Надявам се да имаш бели кахъри :)
nanio 15 юли 2006 - 04:27
Хм на мен ми седи малко под 90 сигурно кам 87 и винаги гледам да я държа на 90. Перката ми се включва на 95градуса.
Гостastra power_* 15 юли 2006 - 04:54
nanio, на Jul 15 2006, 04:27 AM, каза:
то разбира се зависи от натоварването на което я подлагаш, ако няма мн задръствания - няма каде да вдигне над 95, имаче перката ти е с две скорости като ниската е от 97 на 92, а високата ти е от 102 до 98, като мое има некви единици разлика в градусите
DiFFF 09 септември 2006 - 09:57
Здравейте колеги, имам сходен проблем и реших да пиша в тази тема, а да не пускам нова.
Колата ми е Вектра 1,7ТД 92година Исузу.
Термостата ми беше развален(постоянно отворен) и затова го смених. Търсих на много места, за да избера по-качествено, че тоя двигател си е капризен.Купих си УЖ много добър за около 30 лева. Този включва и изключва, обаче ми се струва че отваря твърде рано. Незнам вие как ги определяте точно тея градуси, ама при мен на таблото в началото на уреда има синя зона(студена зона), после има три бели чертички, средната от които е най-дебела и на нея пише 90градуса, след трите бели чертички има червена зона.
Стрелката ми при извънградско стои на първата бяла чертичка(тя е някъде по средата между синята зона и 90градуса) Когато започна да карам във Варна по задръстванията, стигам 90-те градуса, дори леко ги подминавам.
Та въпроса ми е: нормално ли е така да ми варира стрелката на температурата? И не е ли ниска тая температура при извънградски режим? Не трябва ли да се поддржа почти еднаква температура постоянно?
Това което ме успокоява за сега е че разхода ми извънградско е винаги под 5/100, в града около 6,5/100 и проблеми с вървежа на мотора нямам никакви.
Забравих да напиша че перката ми включва малко преди третата чертичка(по средата между 90градуса и червената зона) но за да вдигна такава голяма температура, трябва да я оставя повече от 20 минути на място да работи
Колата ми е Вектра 1,7ТД 92година Исузу.
Термостата ми беше развален(постоянно отворен) и затова го смених. Търсих на много места, за да избера по-качествено, че тоя двигател си е капризен.Купих си УЖ много добър за около 30 лева. Този включва и изключва, обаче ми се струва че отваря твърде рано. Незнам вие как ги определяте точно тея градуси, ама при мен на таблото в началото на уреда има синя зона(студена зона), после има три бели чертички, средната от които е най-дебела и на нея пише 90градуса, след трите бели чертички има червена зона.
Стрелката ми при извънградско стои на първата бяла чертичка(тя е някъде по средата между синята зона и 90градуса) Когато започна да карам във Варна по задръстванията, стигам 90-те градуса, дори леко ги подминавам.
Та въпроса ми е: нормално ли е така да ми варира стрелката на температурата? И не е ли ниска тая температура при извънградски режим? Не трябва ли да се поддржа почти еднаква температура постоянно?
Това което ме успокоява за сега е че разхода ми извънградско е винаги под 5/100, в града около 6,5/100 и проблеми с вървежа на мотора нямам никакви.
Забравих да напиша че перката ми включва малко преди третата чертичка(по средата между 90градуса и червената зона) но за да вдигна такава голяма температура, трябва да я оставя повече от 20 минути на място да работи
Гостgazeto23_* 09 септември 2006 - 10:52
смени си термостата. ама си купи истински и забравяш проблема си.
Duke_BG 12 септември 2006 - 10:14
StK, на Jul 13 2006, 07:46 PM, каза:
има едни вати дето са са луминиево фолио от едната страна - предлагат ги за камини и си мисля че с нея ще стане супер , а за закрепването май е най-добре да видиш как е оригиналното и Copy + paste
emson 26 февруари 2008 - 23:56
Duke_BG, на Sep 12 2006, 10:14 AM, каза:
StK, на Jul 13 2006, 07:46 PM, каза:
има едни вати дето са са луминиево фолио от едната страна - предлагат ги за камини и си мисля че с нея ще стане супер , а за закрепването май е най-добре да видиш как е оригиналното и Copy + paste
а няма ли някой възможност да я снима тая вата за по голяма нагледност